וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב החשוד שהטריד מינית קצינה: מפקד להב 433 רוני ריטמן

הותר לפרסום: מפקדה של היחידה החוקרת את הפרשות הרגישות ביותר במדינה הוא הקצין הבכיר שנחקר במח"ש. לפי החשד, לפני חמש שנים הטריד מינית קצינה בשני מקרים, ובמקרה אחר ניסה לנשק אותה. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

הניצב החשוד בביצוע עבירות מין בקצינה הוא מפקד יחידה להב 433 רוני ריטמן - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. ריטמן נחקר ביום רביעי האחרון במשך שבע שעות וחצי על ידי חוקרי יחידת "חשיפה" במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים. זאת לאחר שקצינה בדרגת רב פקד התלוננה נגדו כי לפני חמש שנים הוא הטריד אותה מינית בשני מקרים ובמקרה אחר ניסה לנשק אותה.

ריטמן נחקר בחשד להטרדה מינית ולביצוע מעשה מגונה. בחקירותיו הכחיש את הטענות נגדו וטען כי מדובר במסע נקמה שיזם קצין בכיר המשרת כיום בחטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין של המשטרה. עם סיום חקירתו, הוא שוחרר לביתו והוצא לחופשה בת שבוע, ובמקביל נאסר עליו ליצור קשר עם המתלוננת. במהלך החקירה הוטחו בריטמן עדויות של שתי קצינות שהיו עדות לאירוע הנשיקה, אולם הוא עמד על כך שלא היו דברים מעולם.

עוד בנושא:
הניצב החשוד הוא רק חוליה אחת: מה יהיה על צמרת המשטרה?
ניצב נחקר במשך 7 שעות במח"ש בחשד להטרדה מינית של שוטרת
הניצב הפורש מסביר: לא אתן עוד ארבע שנים ואז ימנו מפכ"ל אחר

תנ"צ רוני ריטמן. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
רבים הופתעו לשמוע על החשדות. ניצב רוני ריטמן/חטיבת דובר המשטרה

ריטמן, בן 51, נחשב לאחד הקצינים הבכירים במשטרה ועומד בראש היחידה החוקרת את הפרשות הרגישות ביותר במדינה, כולל חשדות לעבירות מין. הוא נשוי ואב לשניים ומתגורר ביישוב צור יגאל שבשרון. לתפקידו הנוכחי נכנס באוגוסט 2014, בעקבות התפטרותו מהמשטרה של מפקד היחידה הקודם, ניצב בדימוס מנשה ארביב, שנחשד כי קיבל שוחד מהרב יאשיהו פינטו. ריטמן שימש בעברו מפקד ימ"ר מרכז, מפקד היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (היחב"ל) ובהמשך כראש חטיבת המודיעין של המשטרה. הוא נחשב לקצין מוערך מאוד במשטרה ורבים הופתעו לשמוע כי דווקא הוא נחשד בעבירות מין.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סגן ראש השב"כ רוני אלשיך, 1 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
עוד פרשה מביכה. המפכ"ל הנכנס אלשיך/נועם מושקוביץ

המקור לפרשה הנוכחית שמביכה את משטרת ישראל ערב כניסתו של המפכ"ל החדש רוני אלשיך לתפקידו הוא בראש ובראשונה במלחמה אכזרית בין קצינים בכירים במשטרה, בדגש על חטיבת המודיעין. מהצד האחד ריטמן, שחשוד עתה בעבירות מין, ומהצד השני קצין בדרגת תת-ניצב. בין השניים מתנהלים מזה תקופה ארוכה קרבות פנימיים ששיאם בהגשת התלונה הנוכחית. לדברי גורמים במשטרה, המתלוננת הינה מקורבת מאוד לתנ"צ המבקש לנקום בריטמן, וכמוה גם עדים נוספים המגבים את גרסתה בפני חוקרי מח"ש. לדברי מקורבי ריטמן, התלונה נתפרה היטב כדי להכפיש את שמו ולהביא להדחתו מהמשטרה. ברקע לדברים ישנה גם ועדת בדיקה מיוחדת שהוקמה במשטרה, אשר ממצאיה מחמירים מאוד עם התנ"צ המדובר.

במחלקה לחקירות שוטרים חקרו עד כה את ריטמן פעם אחת בלבד וטרם ביצעו עימות בינו לבין הקצינה המתלוננת. עם זאת, במחלקה עומדים על כך כי למרות שנראה כי התלונה נובעת כחלק מהקרבות הפנימיים במשטרה, הרי שיש בה בסיס, והיא מגובה בעדים חיצוניים שהינם נטולי אינטרס לפגוע בו - המעידים כי ראו אותו מנסה לנשק את הקצינה. בכל מקרה, מדובר בעבירות שבוצעו לכאורה לפני חמש שנים ומצויות ברף התחתון של עבירות המין, כך שסביר להניח כי הסיכוי להעמדה לדין פלילי איננו גבוה. עם זאת, על פי הערכות ריטמן יועמד לדין משמעתי לכל הפחות, אלא אם יעזוב את המשטרה קודם לכן.

"הניצב טען לאורך כל חקירותיו כי לא היו דברים מעולם", אמר סנגורו, עו"ד ירון לונדון ממשרד כהן סטרשנוב לונדון. "מדובר בעלילת דם ובסיכול ממוקד של אנשים המשרתים במשטרה ששמו להם למטרה לפגוע בו. האיש הכחיש מכל וכל בחקירתו את הדברים וביקש על אתר לקיים בדיקת פוליגרף, דבר שלמרבה הפלא לא נעשה והיה יכול להוכיח את דבריו באופן מידי. אנו מאמינים שחקירה מאומצת שתיקח בחשבון שיש פה ניסיון לחיסול חשבונות לצד עיתוי התלונה, תגלה שהתלונה הוגשה שלא בתום לב. על חוקרי מח"ש להגיע לחקירה נקיים במטרה להגיע לחקר האמת. לדעתי באופן חד משמעי האיש לא צריך לעזוב את תפקידו ואי אפשר לחרוץ את דינו בטרם מבררים מהי האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully