וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב החשוד הוא רק חוליה אחת: מה יהיה על צמרת המשטרה?

27.11.2015 / 0:10

אם הניצב שהטריד שוטרת לכאורה לא ימשיך במשטרה - יתווסף תפקידו לשורה ארוכה של תפקידים בכירים שנותרו מיותמים. הטרדות מיניות, פרישה פתאומית, פרשת רונאל פישר והתאבדות הן רק כמה מהסיבות שמאחורי התפוררות הצמרת

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

סימני שאלה רבים עולים בעקבות הפרשה החדשה המשטרה, לאחר ששלשום נחקר ניצב בחשד שהטריד מינית שוטרת, באשר לעתיד היחידה שבראשה עמד. כעת, שורה של תפקידים בכירים בפיקוד של המשטרה נותרו לא מאוישים, והמפכ"ל החדש רוני אלשיך שייכנס לתפקידו ב-3 בדצמבר, יידרש למנות קצינים לתפקידים.

אם המפכ"ל החדש יחליט כי הניצב לא ימשיך את דרכו במשטרה, יצטרך רוני אלשיך למצוא לו מחליף. מחוז חוף, לדוגמה, נותר מיותם ממפקד לאחר הסתבכותו של חגי דותן ופיטוריו מהמשטרה. דותן נחשד בהטרדות מיניות ובמעשים מגונים נגד שש שוטרות. גם תפקיד מפקד מחוז תל אביב אינו מאויש בעקבות מינויו של ניצב בנצי סאו לממלא מקומו של המפכ"ל.

לקריאה נוספת:
ניצב נחקר במשך 7 שעות במח"ש בחשד להטרדה מינית של שוטרת
הניצב הפורש מסביר: לא אתן עוד ארבע שנים ואז ימנו מפכ"ל אחר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע הודיע אחד הקצינים המבטיחים במשטרה, מפקד מחוז ש"י, ניצב שלומי מיכאל, על פרישתו מהשירות. ניצב מיכאל החליף בתפקידו את ניצב קובי כהן שפרש מהמשטרה לאחר שנחשד בניהול יחסים אסורים עם שוטרת.

בנוסף לכך, במשטרה מחכים להחלטה של המפכ"ל הנכנס בנוגע לוועדת משמעת שאליה זומן ראש אגף התנועה של המשטרה, ניצב ירון בארי. ניצב בארי הסתבך בפרשת רונאל פישר לאחר שעלה חשד כי כספים הועברו לכאורה שלא כחוק לעמותה בבעלות רעייתו של בארי, בתיווכו של עו"ד פישר.

גם ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ניצב דני חן, הודיע לשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי בכוונתו לפרוש מהמשטרה בתקופה הקרובה ותפקיד זה יישאר גם הוא ללא נושא בו. יתרה מכך, אם יחליט ניצב סאו לפרוש מהמשטרה, ייווצר מצב שגם תפקיד סגן המפכ"ל יישאר ללא איוש, וגם עבורו יידרש המפכ"ל החדש למנות ניצב חדש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סגן ראש השב"כ רוני אלשיך, 1 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
עבודה רבה לפניו. אלשיך/נועם מושקוביץ

תהיות רבות עולות גם לגבי איוש תפקיד ראש אגף החקירה והמודיעין של המשטרה, ניצב מני יצחקי, שבשיחות סגורות אמר שהוא מתכוון לסיים את תפקידו במשטרה. שני תפקידי מפתח נוספים חשובים מאוד במשטרה שיצטרך אלשיך למנות להם מחליפים הם ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, שלאחר שתת-ניצב אפרים ברכה שם קץ לחייו, ומפקד הימ"מ, תפקיד שעומד מיותם מאז שמונה מיכאל למפקד מחוז ש"י.

בקרב מקבלי ההחלטות עלו כמה שמות מתוך המשטרה שיכולים למלא תפקידים אלו ולהתקדם מדרגת תת-ניצב לדרגת ניצב. השמות שעלו הם תת-ניצב אלון אסור, מפקד המכללה הלאומית לשוטרים, תת-ניצב אלון לבבי, סגן מפקד מחוז מרכז, תת-ניצב יהודה דהן, מפקד מרחב ירקון-מחוז תל אביב ותת-ניצב קובי שבתאי, מפקד מרחב השרון.

חברי הקצין הנחקר: "בחיים לא פלירטט, מכנים אותו 'צנון'"

"מדובר בקצין שלעולם לא היינו חושבים שהיה עושה דברים כאלה. הוא מה שאנו מגדירים אותו 'צנון'. בחיים לא פלירטט ולא מפלרטט עם אף אחת", כך תיארו גורמים ביחידה שעליה מפקד. במטה היחידה העילית שוררת תדהמה לנוכח חשיפת הפרשה שכן מדובר ביחידה שעברה כמה טלטלות השנה. שלשום יצא הניצב החשוד בהטרדה מינית לחופשה של שבוע בעקבות החקירה נגדו. מדובר בניצב השביעי שנגדו עומדים חשדות לפלילים.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully