וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב נחקר במשך 7 שעות במח"ש בחשד להטרדה מינית של שוטרת

יהושע בריינר ושלומי גבאי

26.11.2015 / 7:20

הקצין הבכיר נחקר בעקבות תלונה שהגישה נגדו שוטרת, אשר טענה כי לפני כחמש שנים העיר לה הערות בעלות אופי מיני במהלך אירוע חברתי. הוא הוצא לחופשה של שבוע וחויב שלא ליצור קשר עם המתלוננת. הניצב: "סומך על הרשויות שיעשו עבודתן"

עריכה: ניר חן

קצין בדרגת ניצב נחקר אמש (רביעי) במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בחשד לביצוע עבירות מין. החקירה נפתחה בעקבות תלונה שהגישה השבוע שוטרת אשר טענה שהוטרדה מינית על ידי הקצין המוכר לפני כחמש שנים. על פי החשד, הקצין ניגש לשוטרת במהלך אירוע חברתי ולחש לאוזנה הערות בעלות אופי מיני, וייתכן שאף ניסה לנשקה. בעקבות התלונה, נפתחה כאמור חקירה.

בתום החקירה שנמשכה שבע וחצי שעות, הוחלט כי הקצין ייצא לחופשה של שבוע וכי הוא לא יצור קשר עם המתלוננת. נמסר כי הוא שיתף פעולה עם החוקרים. ממח"ש הובהר כי לא יימסרו פרטים נוספים על הפרשה לעת עתה, לטובת החקירה. "אני סומך על רשויות החוק שיעשו את עבודתן", אמר הבוקר הניצב והוסיף: "אני סומך על מח"ש שיעשו עבודתם מהר".

המקרה מצטרף לשורת מקרים שבהם היו מעורבים בכירים במשטרה אשר נחשדו בעבירות מין. יובהר שלא מדובר בניצב שלומי מיכאל, מפקד מחוז ש"י שהודיע השבוע על פרישתו.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
בכיר בלהב 433 חשוד בהטרדה מינית של שוטרות
ניצב-משנה במשטרה נחקר בחשד לשיבוש הליכי חקירה
הניצב שנחשד בקיום קשר אסור עם שוטרת לא יועמד לדין

בין הקצינים הבכירים שהסתבכו בשנים האחרונות נמנים סגן המפכ"ל לשעבר נסים מור, שיואשם במעשה מגונה, אחרי ששוטרת סיפרה שהוא נישק אותה בניגוד לרצונה בעת מפגש ביניהם, את מפקד מחוז ש"י לשעבר קובי כהן, שפרש בשנה שעברה לאחר שנחשד בקיום קשר אסור עם שוטרת, ואת מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניסו שחם שהואשם ב-2012 בעבירות מין בשוטרות.

ניצב במשטרה שנחקר במח"ש בחשד לעבירות מין, 26 בנובמבר 2015.. שלומי גבאי
הניצב החשוד, הבוקר/שלומי גבאי

בשנתיים האחרונות מתקיים שיתוף פעולה אסטרטגי בין האיגוד ומרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לבין מח"ש. שיתוף הפעולה קם בין היתר על רקע התופעה הנרחבת של פגיעות מיניות במשטרה, ובמטרה לעודד דיווח.

במהלך התקופה הזו התקיימו הכשרות לחוקרים ולפרקליטים, דיונים תקופתיים בין הנהלת המחלקה ונציגות מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית וכן השתלמויות משותפות לכלל הגורמים. במקביל, הועמק הליווי של מרכזי הסיוע לחקירות המתבצעות במחלקה, ומתקיימת הידברות ישירה בנושאים שוטפים העולם על הפרק.

בתחילת השנה התקיים דיון נרחב עם הנהלת מח"ש כדי לגבש תכנית פעולה אסטרטגית כדי להעמיק את שיתוף הפעולה, כאשר המטרה המרכזית כאמור לעודד דיווח על פגיעות מיניות בתוך המשטרה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הקצינים הבכירים שהסתבכו בשנים האחרונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כאשר מדובר באירוע חד-פעמי ייתכן שיימצא בסיס לטענה שפרטיות הנפגעת והצורך להגן עליה מצדיקים הימנעות מפתיחה בחקירה", כתב ראש מח"ש, אורי כרמל, עבור הדוח השנתי של האיגוד שפורסם בחודש ינואר. "לא כך הם פני הדברים במקום שבו המתלוננת בוחרת למסור תלונתה, או כאשר מדובר בחשד להתנהלות סדרתית המשחיתה את הארגון ופוגעת באמון הציבור בו, שאז מתחייבת חקירה".

"במצבים מעין אלה", הדגיש, "טובתה של הנפגעת עשויה להידחות מפני העניין הציבורי המחייב חשיפת עבירות. במקרים אלה יש להוקיע את ההתנהגות הפסולה על דרך של חקירה והעמדה לדין פלילי או משמעתי, לפי טיב העניין. אולם אין די באכיפה פלילית - ארגון מקצועי חפץ חיים חייב להישיר מבט ולהיערך למניעה מוקדמת, על דרך של עצירת קידומם של מפקדים בכירים שהתנהלותם פסולה והרחקתם".

(עדכון ראשון: 21:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully