וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב הפורש מסביר: לא אתן עוד ארבע שנים ואז ימנו מפכ"ל אחר

26.11.2015 / 11:26

ריאיון ראשון: בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר מפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל, שהודיע על עזיבתו לאחר 9 חודשים בתפקיד, כי אפילו מ"מ המפכ"ל לא ידע על תכניותיו. "לא אחכה להתמודדות ואז יביאו מישהו מבפנים, מישהו מבחוץ או מישהו אחר. מספיק ודי, הבנתי ומיציתי"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: מתן חדד

"מספיק לי, אני לא אתן עוד ארבע שנים, אעשה הכול מאותו דבר, אחכה להתמודדות ואז יביאו מישהו מבפנים, מישהו מבחוץ או מישהו אחר. מספיק ודי, הבנתי ומיציתי" - כך אמר אתמול (רביעי) ניצב שלומי מיכאל, מפקד מחוז ש"י (יהודה ושומרון) במשטרה בשיחה ראשונה עם וואלה! NEWS לאחר הודעתו המפתיעה על פרישתו.

ניצב מיכאל התייחס לשיחתו עם מפכ"ל המשטרה הנכנס, רוני אלשיך, שהתקיימה לפני חודש. "זה בדיוק הזמן ללכת. עושים עכשיו סבבים, ואמרתי לו (אלשיך – א"א) 'אל תיקח אותי בחשבון של הסבבים. אני הולך'", אמר. "הוא היה מופתע מאוד, רצה להבין למה". לדברי מיכאל, רק אלשיך ידע על ההחלטה לעזוב את המשטרה. גם מפקדו הישיר של מיכאל כיום, מ"מ מפכ"ל המשטרה בנצי סאו, לא ידע על עזיבתו.

לקריאה נוספת:
ניצב נחקר במשך 7 שעות במח"ש בחשד להטרדה מינית של שוטרת
מבנה צבאי ותפקיד בכיר חדש: המהפכה שמתכנן אלשיך במשטרה

ניצב שלומי מיכאל, ממונה למפקד מחוז שי פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
"כולם מתקשרים - זה עושה חם בלב". ניצב מיכאל/חטיבת דובר המשטרה

מיכאל קיבל פניות רבות לאחר שהודיע על פרישתו, ועד שלשום עלה שמו כמי שסומן להתמודד להחליף את אלשיך בתום כהונתו כמפכ"ל. בשל כך, רבים מראשי מערכת הביטחון ניסו לשכנע אותו לשקול את החלטתו מחדש. "כולם בהלם, האהבה שאני מקבל מלמעלה היא עצומה. אתה לא מבין", סיפר. "אפילו אמרו לי שבפייסבוק של המשטרה התפרסם הסרטון של הדברים שאמרתי בכנס ויש שם יותר מ-1,800 לייקים. מתקשרים הלוחמים מהימ"מ, מהגדעונים, בלשים מימ"ר תל אביב - זה עושה חם בלב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"המחוז טוב, אני משאיר מחוז מצוין"

האם לדעתך תשעה חודשים זה מעט זמן להגיע למיצוי?

"המחוז טוב, המחוז רץ, יש חותם גם בתקופה הזאת. אני משאיר מחוז מצוין ברוך השם".

יש מי שאומרים שמות אביך לפני כחודשים הוביל להחלטה שלך לפרוש?

"זה השפיע גם על ההחלטה, אבל זה לא מה שהכריע. בסוף צריך הרבה מאוד סיבות".

קצינים במשטרה אומרים שבעקבות גל הטרור באירופה קיבלת הצעת עבודה בחו"ל.

"לא קיבלתי שום הצעה בחו"ל ולא שום דבר. כמובן שברגע שאנשים שמעו היו כאלה שדיברו. אבל שיגידו. הצעות אצלי יגיעו בעזרת השם הרבה לפני אחרים".

מה לגבי השמועה שאתה מתחזק, מתקרב לדת?

"תמיד הייתי מסורתי, שמרתי שבת, ואם זה לא משהו מבצעי - לא פגעתי בשבת. אבל לא, לא התחזקתי יותר מבעבר. שמעתי כבר שאני הולך ללמוד בישיבה אחרי הפרישה - אז לא".

מ"אוטובוס האימהות" ועד ל"שובו אחים"

מיכאל נחשב לאחד הקצינים הדומיננטיים במערכת הביטחון הישראלית, כשעד לפני תשעה חודשים פיקד על הימ"מ, וקודם לכן הספיק לפקד על ימ"ר תל אביב ועל יחידת הגדעונים. את הקריירה שלו בימ"מ החל כלוחם לאחר שהשתחרר משירות סדיר בחטיבת גולני. בשנת 1988, כמפקד פלגה צעיר ביחידה, הוא פיקד על אחד ממבצעי החילוץ החשובים בתולדות הימ"מ - מבצע חילוץ בנות הערובה ב"אוטובוס האימהות" שנחטף על ידי מחבלים ממצרים, אשר החזיקו בעובדות הכור בדימונה.

הניצב הפורש היה בין מקימי ומעצבי יחידת הגדעונים, יחידת האחות של הימ"מ שנוסדה בעיצומה של האינתיפאדה הראשונה. היחידה מהווה את הזרוע המבצעית המיוחדת הפועלת נגד הגרעין הקשה של הטרור במזרח ירושלים ובחלק מיהודה ושומרון. כשפיקד על ימ"ר תל אביב, הוביל את המבצע המשטרתי לפירוק הכת שניהל גואל רצון בשכונת התקווה בתל אביב, ובכלל זה את חילוץ הנשים והחקירה שהובילה למעצרו של רצון.

סגן ראש השב"כ, המפכ"ל המיועד, רוני אלשיך. ניב אהרונסון
ניסה להבין מה פשר העזיבה. אלשיך/ניב אהרונסון

לפני יותר משלוש שנים נקרא לפקד על הימ"מ ונחשב מאז לאחד ממפקדיה הבולטים של היחידה מאז הקמתה ב-1974. לדברי קצינים בעבר ביחידה, וכן לדברי לוחמים כיום, מיכאל העלה את רמת היחידה מאוד. רגע השיא של היחידה בתקופת כהונתו של מיכאל היה מבצע "שובו אחים", שבסיומו לוחמי הימ"מ הגיעו לחוטפי שלושת הנערים וחיסלו אותם. לאחר סיום המבצע, הגיע מיכאל לבוש בסרבל הימ"מ לבתי המשפחות וסיפר באופן אישי להורי הנערים על סגירת המעגל וחיסול רוצחיהם.

לאחר מכן, בצעד חריג, החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים לשעבר יצחק אהרונוביץ' לקדם את מיכאל לדרגת ניצב. לפני תשעה חודשים, מונה לתפקיד מחוז ש"י במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully