וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מתקפל: במקום להסתגר בכיתה - תלמידים יפקידו ניידים

שעות לאחר שנכנסו לתוקף בפעם הראשונה, הודיע המשרד כי הנהלים החדשים יוחלפו. לפי המודל החדש, ה"סגר" בכיתות 45 דקות לפני הבחינות בוטל, וטופסי הבחינה יגיעו באמצעות שליחים ולא דרך האינטרנט

כתבת: רויטל בלומנפלד, עורך: אביב אברמוביץ', צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: שניר דבוש

כשבוע בלבד לאחר הודעתו על שינוי נהלי הבגרויות והלחץ הציבורי בעקבותיו, פרסם היום (שני) משרד החינוך שורה של עדכונים נוספים. בין היתר, בוטלה ההוראה לחייב את התלמידים לשהות בכיתה 45 דקות לפני הבחינה, ובמקום זאת הם יחויבו להפקיד את הטלפונים הסלולריים שלהם כחצי שעה לפני מועד המבחן. כמו כן, טופסי המבחנים יגיעו באמצעות שליחים של משרד החינוך או נאמנים של בתי הספר, ולא דרך האינטרנט. המודל החדש ייכנס לתוקף עם קיום בחינת הבגרות במתמטיקה ביום רביעי הקרוב.

לפי הנהלים החדשים, כמחצית מבתי הספר יקבלו את השאלונים ישירות ממשרד החינוך באמצעות שליחים, ללא הגעה אל סניף הדואר המקומי. לכל בית ספר יוצמד מלווה מחוזי שילווה את מהלך הבחינה. בבתי ספר אחרים ימונו שני נאמנים מטעם בית הספר, שיאספו את מעטפת הבחינות מסניף הדואר. הנאמנים יחתמו על מעטפת המבחנים בסניף הדואר ויופקדו על שמירתם עד לחלוקת הבחינות. כמו כן, הפעלת בחינות הבגרות באמצעות הורדת שאלונים מהאינטרנט תופעל רק במקרה חירום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעתו של משרד החינוך כונו הנהלים החדשים "מעטפת רחבה יותר של מענים להפעיל בחינות הבגרות", וזאת לאחר דיונים בהשתתפותם של מומחים וגופים חיצוניים. עוד הדגיש המשרד כי החשש מפני הדלפת שאלונים באמצעות הרשתות החברתיות עדיין קיים, ועל כן ביאש מבתי הספר להמשיך ולהיערך להפעלת בחינות הבגרות באמצעות הורדת שאלונים מהאינטרנט, כאמור במקרי חירום בלבד. במקרה כזה, נמסר, יש לפעול על פי הנהלים, אשר מתייחסים לשמירה של שטח סטרילי של הדפסת השאלונים ואופן חלוקתם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מבצע בגרות: הצצה ליום בחינה בתיכון. צילום מסך
נהלים חדשים. בחינת בגרות בבית ספר "אליאנס" בתל אביב, הבוקר/צילום מסך
"מברכים על ההחלטה להבין ללבנו, התלמידים, ולרכך את הדרך שבה משרד החינוך אוכף את הדלפת הבחינות"

שר החינוך הנכנס, נפתלי בנט, בירך על הנהלים החדשים וטען כי היה צריך להגיב בתוך זמן קצר. "אנו עומדים בעיצומה של עונת הבגרויות וצריכים לקבל החלטות בזמן אמת, תוך הבטחה שהבחינות ייעשו באופן ישר והגון. ירדתי לעומקו של הנושא בימים האחרונים, ואני בטוח כי המעטפת הרחבה של המענים תבטיח, ככל האפשר, בחינות הוגנות תוך מתן תחושת יציבות לתלמידים ולמערכת".

התלמידים הביעו שביעות רצון על ההחלטה. "אנחנו מברכים על ההחלטה להבין ללבנו, התלמידים, ולרכך את הדרך שבה משרד החינוך אוכף את הדלפת הבחינות", נמסר מדוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית. "אנחנו רוצים להודות להנהלת המשרד על אוזן הקשבת והנכונות לשיתוף פעולה למען הצלחת התלמידים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב שהעבירו תלמידי בית הספר "הריאלי" בחיפה למשרד החינוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם לא כל התלמידים הביעו סיפוק מההחלטה של משרד החינוך. במכתב ששלח יו"ר אגודת התלמידים בבית הספר "הריאלי" בחיפה, רותם גנץ, הביע האחרון תרעומת על הדרישה להפקיד את הטלפונים הסלולריים של התלמידים חצי שעה לפני מועד הבחינה. "האם אינך רואה זו פגיעה פוטנציאלית בזכותנו לפרטיות?", תהה גנץ במכתבו ליועצת המשפטית של משרד החינוך.

הנהלים החדשים יושמו במשך שעות בודדות

הרפורמה למניעת הדלפות בחינות בגרות יושמה היום לראשונה, בבחינת הבגרות בצרפתית, אמהרית וערבית לדוברי עברית. זאת, לאחר שפורום ועדי ההורים היישוביים החליט בתום מרתון פגישות חירום שערכה מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, עם כל הגורמים המעורבים, להשהות את השיבושים שתוכננו להמשך השבוע.

אתמול השביתו ועדי ההורים את הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים בחמש מועצות אזוריות, ותלמידים ומורים בכמה בתי ספר יצאו להפגין במחאה על המדיניות החדשה של משרד החינוך באשר להיערכות לבחינות הבגרות. ועדי ההורים תכננו לשבש את הלימודים לקראת בחינות הבגרות היום, וביום רביעי לקראת הבחינה במתמטיקה. עם זאת, הפורום הודיע לאחר הפגישה, שהתקיימה גם בנוכחות גורמים נוספים בצמרת המשרד, כי התרשם שהמנכ"לית מתייחסת לנושא בכובד ראש וכי מתגבשת תכנית שתיתן מענה ותפתור את הבעיה כבר בימים הקרובים, ועל כן יושהו השיבושים. כמו כן, ועדי ההורים הודיעו כי סוכם על צוות שיבצע הערכות מצב באופן שוטף של נציגי הפורום מול הגורמים הרלוונטים במשרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully