וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבגרות באנגלית דלפה; התלמידים נבחנו בשאלונים חלופיים

במשרד החינוך חושדים כי שני שאלונים שיועדו לכפר עארה הודלפו לרשתות החברתיות. הבחינה התקיימה כסדרה עם שאלונים חלופיים. "מי שאשם בהדלפות זה משרד החינוך ומי שמשלם את המחיר זה התלמידים שלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחינת הבגרות שהודלפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"זה נורא קשה לנו ככה כל פעם. אנחנו בי"ב, מסיימים לימודים, ואנחנו רוצים לסיים בזמן"

במשרד החינוך חושדים כי שאלוני בחינת הבגרות באנגלית שיועדה לשעה 17:00 בכפר עארה הודלפו לרשתות החברתיות. במשרד בודקים אם הבחינה הודלפה רק במגזר הערבי או גם מחוץ אליו. הוחלט לקיים את הבחינות במועדן עם שאלונים חלופיים. כמו כן, הוחלט להאריך את הבחינה ב-30 דקות.

עשרות אלפי תלמידים נבחנו בבחינת יחידה אחת, המשותפת לבגרות בשלוש ובארבע יחידות, מתוך 170 אלף תלמידים שנבחנו היום בשבעה שאלונים שונים באנגלית. הבחינה שהחלה כבר בשעה 15:00 התקיימה אף היא כסדרה.

פארח מג'דלה, תלמידת כיתה י"ב מבאקה אל גרבייה שניגשה לבחינה סיפרה: "אנחנו לא ידענו מזה בכלל, גילינו רק עכשיו מהתקשורת. אנחנו שמחים על ההחלטה של משרד החינוך לספק לנו שאלונים אחרים". לדבריה, "זה נורא קשה לנו ככה כל פעם. אנחנו בי"ב, מסיימים לימודים ואנחנו רוצים לסיים בזמן. אם היו דוחים, זה היה נופל על הרמדאן בעוד חודש וזה קשה לנו לעשות מבחני בגרות בתקופה הזאת. זה כל פעם קורה וזה לא הוגן. אני לומדת, מפספסת הרבה זמן, ואחר כך מבטלים לי את הבחינה, למה?".

עוד בוואלה חדשות:
עקב הדלפת השאלון: בוטלו בחינות הבגרות בעברית למגזר הערבי
משרד החינוך מתנער מאחריותו למורי הקבלן
בית הדין לארגון המורים: הפסיקו עיצומי הטיולים השנתיים

עיסאווי פריג' ורות קלדרון בדיון בכנסת על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
"כישלון רב-מערכתי של משרד החינוך". ח"כ פריג'/יואב דודקביץ'
"השאלה היא למה הם ממהרים לבטל את הבחינה דווקא במגזר הערבי?"

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) התייחס לסוגיה ואמר כי "מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן צריכה להתפטר לאלתר מתפקידה, נוכח אחריותה למחדל בחינות הבגרות שהופך מיום ליום ליותר חמור ורחב". לדבריו, "מדובר בכישלון רב-מערכתי של משרד החינוך שנכשל בהגנה על טוהר הבחינות ועל עשרות אלפי התלמידים שפעם אחר פעם מתכוננים לבחינות, רק כדי לגלות שהודלפו. אם כהן לא תסיק בעצמה את המסקנות, על ראש הממשלה בתפקידו כשר החינוך להעביר אותה באופן מידי מתפקידה ולהורות על צעדים שיהיה בהם בכדי להחזיר את האמון של החברה הערבית במשרד החינוך ובראשם השקעת כל המשאבים הנחוצים בכדי לתפוס את העבריינים ובכדי למנוע הישנותם של מקרים שכאלה בעתיד".

וליד מג'דלי, מנהל אגף החינוך בעיריית באקה אל גרבייה, מפנה אף הוא אצבע מאשימה כלפי משרד החינוך ומסר כי הוא עומל על מכתב בנושא למנכ"לית המשרד מיכל כהן. "מי שאשם בהדלפות זה משרד החינוך ומי שמשלם את המחיר זה התלמידים שלנו", אמר. "ברגע שמקבלים אינפורמציה שבאזור מסוים התבצעה ההדלפה אז כל האזור סובל מהכתמה נוראית. אנחנו מגנים את התופעה הזו ורואים אותה בחומרה רבה ואנחנו רוצים שהתלמידים שלנו ישמרו על טוהר הבחינות, אבל היו בעבר מקרים במגזר היהודי שהודלפו בחינות בגרות ולא נפסלה בחיים בחינת בגרות. השאלה היא למה הם ממהרים לבטל את הבחינה דווקא במגזר הערבי?".

"משרד החינוך לא הפנים שבעידן הטכנולוגיה והאינטרנט הוא צריך לשכלל את השיטות שלו והגיע הזמן שאנשים שיושבים במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך יעשו חושבים ויתייעצו עם אנשים מביני עניין, כדי לחשוב איך לשדרג את השיטות של בחינות הבגרות עצמן:ף הוסיף. "אני צריך להיות בלחץ נפשי כל בחינת בגרות, אם יפסלו את הבחינה של הילדים פה? קיבלתי מאות טלפונים של הורים מאוכזבים שלמדו יום ולילה ובגלל שבאיזה מקום במדינה הדליפו את הבחינה כל המגזר הערבי הוענש בבחינת הבגרות. זה אבסורד ודבר בלתי-נסבל ואנחנו לא נשתוק על זה. אנחנו מתכוונים להשתמש בכל השיטות החוקיות כדי שאינטרס התלמידים לא יפגע".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ביום חמישי ביטלה מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, שתי בחינות בגרות בעברית למגזר הערבי בעקבות הדלפות. הבחינות שבוטלו היו בשאלונים בהבנה והבעה ובלשון וספרות ברמת שתי יחידות לימוד. בעקבות ביטול השאלונים נקבע מועד חלופי. בחינה נוספת בלשון נערכה כסדרה בשעה 11:00.

ב-15 בינואר הורתה מנכ"לית משרד החינוך לבטל את בחינת הבגרות בספרות למגזר הערבי, לאחר שהתברר שהשאלון הועבר בווטסאפ ודלף לפייסבוק. בעקבות ההחלטה, כ-14 אלף תלמידי כיתות י"א-י"ב לא ניגשו לבחינה. "אני רואה בחומרה רבה את דליפת הבחינה", אמרה כהן בזמנו. "אין בכוונתי לעבור על כך לסדר היום, ואפעל למצות את הדין עם האחראים למעשה".

חודשיים לאחר מכן ערכו חוקרי יחידת הסייבר של אגף החקירות והמודיעין בלהב 433 חיפוש בבתיהם של שלושה משגיחי בחינות בגרות, תושבי סכנין, החשודים בהדלפה, והם עוכבו לחקירה.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 15:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully