וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה בחינת בגרות שדלפה לפייסבוק

משרד החינוך ביטל את הבחינה בספרות ערבית למגזר הערבי, שהייתה אמורה להתקיים הערב, אחרי שהתברר כי השאלון הופץ ברבים ברשת החברתית. יחידת להב 433 תחקור את ההדלפה. "ימוצה הדין עם האחראים"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013/בן קלמר

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הנחתה את מנהל אגף הבחינות במשרד לבטל לאלתר את בחינת הבגרות בספרות ערבי למגזר הערבי, אשר הייתה אמורה להתקיים הערב (חמישי). החלטת כהן התקבלה אחרי שהתברר כי השאלון הועבר בווטסאפ ודלף לפייסבוק. מדובר בכ-14 אלף תלמידי כיתות י"א-י"ב שלא יגשו הערב לבחינה.

"אני רואה בחומרה רבה את דליפת הבחינה", אמרה כהן. "אין בכוונתי לעבור על כך לסדר היום, ואפעל למצות את הדין עם האחראים למעשה". כהן הוסיפה כי "השמירה על טוהר הבחינות מהווה ערך עליון, וצריכה להיות נר לרגלה של מערכת המחנכת את בוגריה לשמירה על טוהר מידות, מוסר וערכים". עוד הוסיפה מנכ"לית המשרד כי ראוי שההישגים של התלמידים יתקבלו אחרי תהליך למידה משמעותי ו"לא בדרך של תרמית ורמיה".

נוכח ההדלפה, הנחתה כהן את מנהל אגף הבחינות שבמשרד להגיש תלונה במשטרה, והיא הביעה תקווה שהמשטרה תמצה את הדין "עם אלה אשר הפרו באופן בוטה את הנהלים המחייבים". המשרד יפרסם מועד חדש לבחינה.

עוד ידיעות חינוך בוואלה! חדשות
בשל מכרז חדש: תלמידים חולים לא זוכים ללימודי בית
סוף לשביתה: הטיולים השנתיים יוחזרו, התלמידים שבו ללמוד
הקלה בתנאי הקבלה? רפורמת הפסיכומטרי של פירון קורסת

בעקבות החשד להדלפה הנחה ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, לפתוח בחקירה ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433.

איך יילחם משרד החינוך בפגיעה בטוהר הבחינות?

רק לפני כחודשיים פרסם משרד החינוך כי הוא החל בפיילוט רחב היקף שמטרתו להילחם בתופעת ההעתקות והפגיעה בטוהר הבחינות. במסגרת התכנית, חולקו בתי הספר התיכוניים בארץ לשלוש קטגוריות על פי אחוז המחברות הפסולות במבחני הבגרות הקודמים - בתי ספר ירוקים, בתי ספר צהובים ובתי ספר אדומים. בבתי הספר הירוקים אחוז המחברות הפסולות הוא קטן מ-1%. צבע ירוק מצביע על התנהלות תקינה ומשרד החינוך יבחן אפשרות שבתי הספר שירצו בכך ואשר ימצאו ראויים יוכלו למנות בעצמם את צוות המורים אשר ישגיח על בחינות הבגרות.

בבתי הספר הצהובים, אחוז המחברות הפסולות הוא בין 1.1%-3%. בבתי ספר אלו הבחינות יתנהלו באמצעים טכנולוגיים או באמצעות נאמנים חיצוניים שימנה משרד החינוך ואשר יהיו אחראיים על ארגון ותפעול הבחינה וחלוקתה לתלמידים.

בבתי ספר אדומים, שבהן אחוז המחברות הפסולות הוא 3% ומעלה, בחינת הבגרות תתבצע במרכזי היבחנות מחוץ לכתלי בתי הספר. נציגי צוות בית הספר ילוו את התלמידים במרכזי ההיבחנות אך לא יוכלו להיכנס לכיתות בזמן הבחינה. בתי הספר שיסומנו באחת מן הקטגוריות הנוגעות לאי-עמידה בטוהר הבחינות יקבלו הודעה ממשרד החינוך ויידרשו להיערך בהתאם. כמו כן, בתי הספר אלו יתבקשו להציג תכנית להתמודדות חינוכית ולפעילות ערכית של תלמידיהם וצוותי החינוך הפועלים בהם.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully