וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: בוטלה בחינת בגרות שהודלפה ברשתות החברתיות

שבוע לאחר ביטול בחינת הבגרות בספרות למגזר הערבי, אחד מהשאלונים בבחינת הבגרות במתמטיקה הודלף והבחינה בוטלה. נפתחה חקירה משטרתית, ובמשרד החינוך מבהירים: "מדובר בחצייה של כל קו אדום, נילחם בתופעה"

אילוסטרציה. ShutterStock
"מצער שקומץ של עבריינים פוגע בציבור גדול והוגן של תלמידים, מורים ואנשי חינוך"/ShutterStock

בחינת הבגרות בשאלון 35801 במתמטיקה, שהייתה אמורה להתקיים היום (חמישי) בשעה 18:00, בוטלה בעקבות הדלפת השאלון ברשתות החברתיות. מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, טענה כי הדלפת השאלון מהווה "חצייה של כל קו אדום", והוסיפה כי המשרד "יילחם בתופעה במלוא העוצמה, כדי לעקור אותה מהשורש".

מתוך 116 אלף תלמידי כיתות י"א וי"ב שהיו אמורים להיבחן היום במועד החורף של בחינת הבגרות במתמטיקה, 26 אלף תלמידים לא ייבחנו היום, בעקבות הדלפת השאלון. ממשרד החינוך נמסר כי ההדלפה אותרה באפליקציית ההודעות ווטסאפ במגזר הערבי, ומשם הועברה הבחינה ברשתות חברתיות נוספות. כמו כן, הובהר כי הבחינה ביתר השאלונים מתקיימת כסדרה.

עוד בוואלה! חדשות:
מכללת אורט הרמלין תיסגר בסוף הסמסטר: "מחטף מכוער"
הרפורמה בדרך? "המלצנו לצמצם הכיתות ל-32 תלמידים"
בוטלה בחינת בגרות שדלפה לפייסבוק

"הדלפתה של הבחינה בשפה כזו או אחרת, יש בה כדי לפגוע פגיעה חמורה בעקרון טוהר הבחינות", נמסר בהודעה רשמית ממשרד החינוך. כמו כן, מנכ"לית המשרד מסרה כי היא פנתה למנהל אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, אשר צפוי לפתוח בחקירה מידית של ההדלפה, במטרה למצות את הדין עם האחראים להדלפה.

לדברי כהן, ניצב יצחקי מלווה גם את החקירה שנפתחה בעקבות ההדלפה של הבגרות בספרות למגזר הערבי, לפני שבוע. "מצער שקומץ של עבריינים פוגע בציבור גדול והוגן של תלמידים, מורים ואנשי חינוך, אשר עמלו לאורך תקופה ארוכה כדי להשיג באופן ראוי, הוגן וישר את ציוניהם", הוסיפה.

מועצת התלמידים והנוער הארצית "גינתה בחריפות" את ה"הפרה של טוהר הבחינות והזכות להיבחן באופן ראוי ותקין". בהודעה רשמית, נמסר: "מצער שיש אלו הפוגעים בזכותם של תלמידי ישראל להיבחן באופן הגון, שכן זמן רב הוקדש ללמידה והתכוננות למועד הבחינה. נפעל לשמירה על זכויות הנוער בישראל ולמען טובתו גם במקרים אלו, בהם תלמידים נפגעים מביטול הבחינה".

"קיוויתי שהיום, הלחץ כבר יהיה מאחוריי"

"מאוד מאכזב לגלות את זה אחרי שהשקענו במשך כמה חודשים אינטנסיביים וקשים. קיוויתי שהיום, הלחץ כבר יהיה מאחוריי"

שני קאשי, תלמידת תיכון בפתח תקוה, אמרה: "מאוד מאכזב לגלות את זה אחרי שהשקענו במשך כמה חודשים אינטנסיביים וקשים. מבחינתי, זה אומר לדחות את הלימודים בעוד שנה. קיוויתי שהיום, הלחץ כבר יהיה מאחוריי. אני מקווה מאוד שיקבעו את הבחינה ממש בקרוב. מאוד מאכזב כל הסיפור הזה".

"אני מאוכזבת שהבחינה בוטלה, כי התכוננתי אליה זמן רב", הוסיפה לורה סימנה, תלמידת תיכון "קידום" בעיר. "אני מקווה שהמועד החדש יהיה ממש בקרוב, כי חשוב לי שהחומר יישאר 'טרי' בראש שלי. אני מוכרחה לומר שאני מקווה שלא יגלו פתאום שעוד אחד מהשאלונים שכבר עשינו היום דלף, והוא בסכנת ביטול".

מנו קוזיניץ, מנכ"ל קבוצת "קידום", טען כי לביטול השאלון יש משמעות כבדה ביותר לציבור התלמידים בבתי ספר אקסטרניים. "הם לא יוכלו להנות מציוני המגן שיש לאלה הלומדים בבית ספר", אמר. "אנחנו קוראים למשרד החינוך לסייג החלטה זו עבור תלמידים אלה. אנו בטוחים שמשרד החינוך יקבל את ההחלטה הנכונה על מנת שלא ייפגעו ועל מנת שיזכו להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה כבר בשנת הלימודים הקרובה".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully