וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת אורט הרמלין תיסגר בסוף הסמסטר: "מחטף מכוער"

המועצה להשכלה גבוהה קבעה כי יוענק למכללה ההנדסית רישיון זמני, ולא תותר הרשמת סטודנטים חדשים, לאחר שהתגלו ליקויים בהתנהלות המכללה. הסטודנטים "לא מרימים ידיים": "רוצים לסיים את הלימודים ולתרום למדינה"

סטודנטים באורט הרמלין מפגינים. דמיטרי פולקוב, אתר רשמי
הפגנת הסטודנטים, השבוע/אתר רשמי, דמיטרי פולקוב

בישיבה מרתונית שנערכה אתמול (שלישי) בין נציגי המכללה האקדמית להנדסה אורט הרמלין שבנתניה לנציגי הסטודנטים ואנשי הועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה, הוחלט על הארכת רישיון זמנית למכללה. על פי ההחלטה, סטודנטים ישלימו את לימודיהם רק עד סוף סמסטר א', ב-21 בפברואר הקרוב, ולא תותר הרשמה לסטודנטים חדשים.

הדיון בנוגע לעתידה של המכללה נערך לאחר שפג רישיונה הזמני, ובדיקות המל"ג העלו ממצאים שליליים. "המוסד אינו עומד ברמה אקדמית נאותה, אינו בעל איתנות פיננסית ואינו בעל עצמאות מנהלית מספקת, ועל כן הוא אינו עומד בדרישות להכרה בו כמוסד להשכלה גבוהה", נכתב בדוח מסקנות המל"ג. נציגי המל"ג נדרשו לקבוע מתן היתר קבוע למכללה, או להביא לסגירתה.

עוד בוואלה! חדשות:
הסגל המנהלי באוניברסיטת בן גוריון: נשבש את תקופת הבחינות
הרפורמה בדרך? "המלצנו לצמצם הכיתות ל-32 תלמידים"
דעה | חופש גדול באמצע שנת הלימודים

שי פירון שר החינוך מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
"בהיעדרו, המל"ג מנסה לבצע מחטף מכוער". שי פירון/ראובן קסטרו

המכללה תציג תוך שלושה שבועות את תיקון הליקויים במישורים המשפטיים-תאגידיים והפיננסיים, בהתאם להנחיות המל"ג. אם תעמוד בכך, המל"ג תדון בהארכה נוספת למכללה, רק עד סוף שנת הלימודים הנוכחית, בכפוף לבדיקות הרמה האקדמאית במוסד. כמו כן, נדרש מהמכללה למצוא פתרונות חליפיים במוסדות אקדמיים מקבילים עבור מאות הסטודנטים שלה כבר לסמסטר הקרוב.

לפני הדיון, הפגינו כ-150 סטודנטים של המכללה מחוץ למשרדי המל"ג, בדרישה להקפיא ההחלטה ולחכות עד לבחירת שר חינוך חדש. "זה ניצול של היעדר שר חינוך מכהן", אמרו במכללה, "זאת הפעם הראשונה שסוגרים מוסד אקדמי בישראל. בעוד שי פירון, שבתוקף תפקידו כיהן כיו"ר המל"ג, הכריז כי המכללה האקדמית להנדסה לא תיפגע, כעת, בהיעדרו, המל"ג מנסה לבצע מחטף מכוער ולמנוע תואר אקדמי מוכר מתלמידי המכללה".

מרגע היוודע על הסגירה המסתמנת של המכללה, יצאו הסטודנטים בשורה של הפגנות. שיאן ביום שישי האחרון, כאשר הסטודנטים התחפשו לאסירים, בטענה כי הם "בני ערובה" של המל"ג. הסטודנטים גם הפגינו מחוץ לביתה של סגנית יו"ר המל"ג, חגית מסר ירון. כמו כן, קבוצה של סטודנטים אנשי קבע פנו לנפתלי בנט, וביקשו את עזרתו האישית במניעת סגירת המכללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סטודנטים במכללת אורט הרמלין מפגינים. דמיטרי פולקוב, אתר רשמי
"הצילו את לימודי ההנדסה"/אתר רשמי, דמיטרי פולקוב

גיא, איש צבא הלומד הנדסת מכונות בשנתו השלישית במכללה, אמר לוואלה! חדשות: " אנחנו יודעים שההחלטה נדחתה ל-20 בפברואר, אבל כמו שהעניינים נראו אבודים לפני היום, אנחנו לא מרימים ידיים. אם הצלחנו במערכה הזאת, אחרי שורה של הפגנות, לדחות את הקץ, אנחנו מאמינים שהצדק ינצח".

לדבריו, "הצלחנו להראות למל"ג שיש אנשים מאחורי המכללה הזאת. אותנו הסטודנטים, ההנהלה פחות מעניינת. אותנו מעניין איך מסיימים את הלימודים ותורמים חזרה למדינה". באשר לרמה האקדמית, גיא מבטל את הטיעונים שהופיעו בדוח המל"ג: "הרמה אקדמית שלנו מעולה. מההיבט הזה לא יהיה להם סיכוי לסגור אותנו, כי אם סוגרים אותנו, צריכים לסגור חוגים רציניים מאותו תחום בטכניון, כי המרצים הבכירים בטכניון מלמדים אצלנו. אם הם לא מעבירים כמו שצריך את החומר, אז צריך לעשות בדק בית בטכניון".

המכללה האקדמית אורט הרמלין, המונה כ-400 סטודנטים, מעניקה לבוגריה תואר מהנדס במסלולי מכונות, אלקטרוניקה והנדסה רפואית. רבים מהסטודנטים משתלבים בתעשייה ובמערכות הביטחון והצבא. המכללה פועלת זה חמש באופן עצמאי, ואינה מקבלת תקציב ממשלתי.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully