וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל המנהלי באוניברסיטת בן גוריון: נשבש את תקופת הבחינות

הסגל המנהלי והטכני של האוניברסיטה הודיעו לאחר הפגנה במחאה על תנאי העסקתם, כי ינקטו צעדים על מנת לשבש את מבחני סמסטר א'. "מנצלים אותנו. עובדים 30 שנה באוניברסיטה ומרוויחים משכורת רעב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האוניברסיטה לא בגירעון כמו שאמרו לנו". הפגנת הסגל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות מחברי הסגל המנהלי והטכני של אוניברסיטת בן גוריון, הפגינו היום (ראשון) ברחבת הקמפוס במחאה על תנאי העסקתם. השלב הבא, מבחינתם, הוא שיבוש מבחני סמסטר א' שצפויים להתחיל ביום שישי. "האוניברסיטה לא בגירעון כמו שאמרו לנו, מנצלים אותנו", אמרו המפגינים. "עובדים 30 שנה באוניברסיטה ומרוויחים משכורת רעב".

מדובר בסגל של כ-1,200 עובדים שפועלים בתחומי המנהלה, המעבדה, עובדיו תחזוקה ועובדי אגף מנהלי תלמידים, משק ובינוי. לטענתם, האוניברסיטה מפלה אותם לרעה לעומת הסגל הזוטר והבכיר בה, וכי הם מרוויחים 20%-10% פחות ממקביליהם בשאר האוניברסיטאות בארץ. לטענת ועד הסגל, רוב העובדים הם אקדמאיים בשל דרישות הקבלה הגבוהות – חלקם דוקטורים ומהנדסים –א אשר עובדים עשרות שנים באקדמיה ונאלצים לסיים את החודש עם משכורת שמגיעה למעט מעל שכר המינימום. זאת, בשל הסכמי שכר ישנים שלא עודכנו יותר מ-20 שנה.

עוד ידיעות בנושא חינוך:
הרפורמה בדרך? "המלצנו לצמצם הכיתות ל-32 תלמידים"
בוטלה בחינת בגרות שדלפה לפייסבוק
בשל מכרז חדש: תלמידים חולים לא זוכים ללימודי בית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עושים אפליה ביננו לבין הסגל האקדמי כאשר כולנו תחת אותה המטריה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עושים אפליה ביננו לבין הסגל האקדמי, כאשר כולנו תחת אותה המטריה", אמר אבנר מזרחי, יו"ר הסגל, בשיחה עם וואלה! חדשות. "הם מקבלים תוספות שכר נדיבות, תנאי סוציאליים שונים, מבנה שכר שונה, פנסיה מוגדלת וקרן השתלמות. הסגל האקדמי קיבל לפני חמש שנים קרוב ל-40% תוספת שכר, בעוד אנחנו קיבלנו פעם אחת 5% ופעם נוספת 7%, כאשר את האחוז האחרון עוד לא קיבלנו". לדבריו, הסגל המנהלי והטכני נשכח. "מישהו שכח את הסגל שלנו באמצע הדרך, השכר שלנו נשחק באמצע העשור, אין דרגות חדשות במשק. עובדים שלנו מקבלים השלמה לשכר מינימום".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אם המצב טוב, למה שוכחים אותנו בצד?"

לדברי מזרחי, מאז נכנס לתפקידו ב 2008, הוא עוסק בדיונים מרתוניים עם הנהלת האוניברסיטה על השוואת תנאי העובדים, אך הצלחתו הסתכמה עד כה בכמה אחוזים בודדים. "היו תקופות שסיפרו לנו שהאוניברסיטה גרעונית. אמרו, 'אין כסף – צריכים להתאושש'. בדקתי בספרים ובדוחות ומהרגע שנכנסתי לתפקיד ועד היום אף פעם לא היינו גרעוניים, אלא תמיד ביתרה. בזמן שאנחנו מדברים נבנים חמישה בניינים חדשים בקמפוס, גם אותם יצטרכו לאייש והתקינה לא השתנתה 40 שנה. זה בוודאי ייפול עלינו. מנכ"ל האוניברסיטה סיפר כי הוא לוקח כסף מהשוטף כדי לבנות אותם - אם המצב טוב, למה שוכחים אותנו בצד?".

מזרחי הוסיף כי העובדים תכננו לשבות, אך לא כולם הסכימו לעשות זאת מסיבות כלכליות. "רצינו לשבות, אבל אם יש לי עובד שאומר לי שהוא לא יכול לשבות כי לא יהיה לו כסף לאוכל או שתחזור לו המשכנתא, אני צריך לדאוג שהם יגמרו את החודש וזה לא מניח לי לישון בלילה", סיפר. "הם מנצלים את תום הלב שלנו ואת זה שאכפת לנו מהאוניברסיטה ורוצים שהיא תצליח. רוב העובדים עובדים שעות מעבר למכסה, לוקחים עבודה הביתה ועושים את זה ברצון ובאהבה, והם בעצם אומרים לנו, 'לא חשוב מה יעשו לכושי, הוא יעשה את שלו'. אבל לא עוד. תתעוררו, אנחנו זועקים לעזרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אצינו לשבות, אבל אני ריך לדאוג שהם יוכלו לגמור את החודש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הדרישות של הסגל המנהלי והטכני היא העלאת השכר שלהם בפעימות, כשבפעימה הראשונה מדובר בהעלאה של 4%, והפעימה השנייה תשלים את ההעלאה ל-15% כמקובל בצוותים ניהוליים וטכניים במוסדות אקדמיים מקבילים. לדבריהם, ההנהלה "מושכת אותם באף", וגם פתרון הבזק שהציעו להם בשווי שישה מיליון שקלים אינו ריאלי, מאחר שהתוספות האלו לא יינתנו ללא אישור של הממונה על השכר. לטענתם מדובר בתוספות שאם יאושרו, הן יהיו דיפרנציאליות. כלומר, מדובר ב-400 שקלים תוספת בממוצע לחודש. כמו כן, הסגל טוען כי הנהלת האוניברסיטה דורשת בתמורה למשא ומתן על תוספת של 3% בלבד, לפרק את ועד העובדים, לפטר עובדים ולהעביר עובדים ממקום למקום על פי ראות עיניה. מאחר שלא קיבלו פתרונות ריאליים לדרישותיהם, מבטיחים בסגל כי תקופת המבחנים שתתחיל ביום שישי הקרוב לא תיפתח והם ישבשו את הבחינות.

בן גוריון: "התנהלות שתסב נזק לכל הצדדים"

אגודת הסטודנטים, שמנסה בימים אלה לפשר בין הצדדים, מסרה בתגובה: "אגודת הסטודנטים מזדהה עם דרישות הסגל המנהלי והטכני. אנו קוראים לשני הצדדים להגיע להבנות במהירות ולהימנע מפגיעה אפשרית במערך הבחינות. הועד המנהל של אגודת הסטודנטים יתכנס בימים הקרובים לדיון חירום בנושא".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר: "הנהלת האוניברסיטה הגישה למועצת העובדים הצעה מפורטת לסיום סכסוך העבודה, שבבסיסה פניה משותפת של שני הצדדים לממונה על השכר באוצר לאישור תשלום תוספת שכר לעובדים המנהליים והטכניים, בעלות שנתית של שישה מיליון שקלים, תשלום מענקים כספיים לעובדים מצטיינים ומענקים שיעודדו מעבר רוחבי של עובדים השוהים בתפקידם תקופה ארוכה. למרבה הצער, מועצת העובדים השיבה כי אינה מוכנה כלל לדון בהצעת ההנהלה, סירבה להידברות כלשהי והציגה אולטימטום לפיו אם האוניברסיטה לא תשלם תוספת שכר מידית ללא תנאים מוקדמים, החל ממשכורת ינואר 2015 ומבלי לקבל אישורו של הממונה על השכר באוצר, כנדרש על פי חוק – יפתחו בצעדים ארגוניים. חבל שמועצת העובדים המנהלי והטכני בוחרת לנהל מאבקים מיותרים וחסרי הצדקה, במקום לחתור לשיתוף פעולה ולשלב כוחות על מנת לעשות כל שניתן לקידום האינטרסים של העובדים.

"זוהי התנהלות כוחנית, שאין לה אח ורע במערכת יחסי עבודה, אין בה כדי לקדם דבר, והיא עלולה לגרור את האוניברסיטה, שאנו מאמינים כי היא יקרה לכולנו, למאבק חסר תוחלת שרק יסב נזקים לכל הצדדים", אמר סגן הנשיאה ומנכ"ל האוניברסיטה, דוד ברקת.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully