וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיקה על הדריסה: "שמעתי 'מחבלת', לא חשבתי פעמיים – ונכנסתי בה"

שבתי בנדט ויהושע בריינר

22.11.2015 / 10:40

ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר פגע עם מכוניתו בפלסטינית בת 16, שעל פי החשד ניסתה לדקור שתי נשים בתחנת אוטובוס בצומת של החטיבה המרחבית שומרון. לדבריו, "ראיתי מישהי עם סכין שלופה, סטיתי עם ההגה ונתתי פול גז. היא נפלה שדודה". בטוויטר הופץ איום על חייו

צילום: הצלה יו"ש, דוברות המועצה האזורית שומרון

גרשון מסיקה, לשעבר ראש המועצה האזורית שומרון, דרס היום (ראשון) את אשרקאת טהא אחמד קטנאן, פלסטינית בת 16 משכם שנחשדה כמחבלת בצומת של החטיבה המרחבית שומרון, במהלך שהוגדר על ידי כוחות הביטחון כסיכול פיגוע. לפי החשד, האישה ניסתה לדקור שתי נשים בתחנת אוטובוס ליד בה"ד 3, אז הגיע מסיקה ופגע בה, ולאחר מכן נורתה למוות בידי אזרח וחיילים שהיו במקום.

"נסעתי מאלון מורה לכיוון תפוח, עצרתי בטרמפיאדה ליד בה"ד 3. עצרתי ולקחתי טרמפיסטית, פתאום מישהו צועק 'מחבלת מחבלת'. ראיתי מישהי עם סכין שלופה רודפת אחרי נערה. לא חשבתי פעמיים, סטיתי עם ההגה ימינה, נתתי פול גז, נכנסתי בה ולצערי גם ירדתי לתעלה. היא נפלה שדודה על הארץ, ואז חיילים באו והמשיכו את הירי ונטרלו אותה לחלוטין", שחזר מסיקה.

הוא הוסיף כי יצא ללא פגע מהאירוע. "המחבלת הגיעה מכיוון שכם, ירדה מהאוטו והתנפלה על הבנות בטרמפיאדה לכיוון תפוח. אני לא נפגעתי. נכנסתי בה והאוטו קצת התחיל לרדת, אבל זה אחרי שיצאתי. היו בטרמפיאדה שתי בנות. היו עוד שתי בנות שעלו על טרמפ לפניי וצעקו: 'מחבל, מחבל'.

לקריאה נוספת:
בתום מצוד של חמש שעות: נתפס המחבל שפצע ארבעה בקריית גת
הסתתר מתחת לקרשים בחצר: כך נתפס המחבל מהפיגוע בקריית גת
"אני כבר דקרתי, כנסו בו": תיעוד תקיפת הבדואי שנחשד כמחבל

פיגוע בשומרון. ספק 500
הפלסטינית שנדרסה על ידי מסיקה/ספק 500

לאחר האירוע הופצה בחשבון טוויטר המזוהה עם פתח תמונה של מסיקה בין כוונות ולצדו כתמי דם. מתחת לפרצופו נכתב בערבית: "הפושע גרשון מסיקה שדרס את הנערה פלסטינית במחסום חווארה ליד שכם". המשתמש שהפיץ את התמונה, אחריו עוקבים 4,414 משתמשים, אינו גורם רשמי של פתח.

בעקבות מה שהוגדר על ידי המועצה האזורית שומרון "הסתה פרועה", פנה ראש המועצה דגן למפקד מרחב שומרון, ניצב-משנה שמעון בוחבוט, ודרש לטפל בנושא. מסיקה עצמו הגיש תלונה במשטרה.

"מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להתנהל כמו בת יענה. ביום הזה שבו אזרח מסכן את עצמו כדי להציל אדם אחר מפיגוע בטוח, הוא מקבל איומים על חייו מארגון פתח, הפועל בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית", אמר. אותה רשות המשתמשת בכספי משלם המיסים כדי לממן את ההסתה בבתי הספר הפלסטינים, בתקשורת ובמסגדים. חלם זה כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסיקה דרס למוות בעבר קשיש פלסטיני בן 90

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של מסיקה נקשר בדריסת פלסטינים. ב-2001 הוא דרס למוות קשיש פלסטיני בן 90 ליד בית פוריק, כשחצה את הכביש. הוא זוכה ממוות ברשלנות על ידי בית המשפט לתעבורה ברמלה, אחרי שלא הצליחו להוכיח שנסע מעבר למהירות המותרת. לטענתו, נסע במהירות של 80 קמ"ש, אולם בוחן התנועה כבר שנסע במהירות של 98 קמ"ש. עדי קרייה לא הצליחו לסתור את גרסתו ובית המשפט קבע שנפלו פגמים בבדיקה של הבוחן, כך שלא ניתן לסתור את גרסתו.

מסיקה התפטר במאי האחרון מתפקידו בעקבות פרשת השחיתות בפוליטיקה, שזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו". הוא גויס לאחרונה כעד מדינה, והמידע שהעביר הוביל לפתיחת חקירה בחטיבה להתיישבות.

זירת ניסיון הפיגוע:

צומת חטמ"ר שומרון הכניסה למחנה חורון. גוגל מפס, עיבוד תמונה
צומת חטמ"ר שומרון הכניסה למחנה חורון/עיבוד תמונה, גוגל מפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully