וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלת ניסתה לדקור אזרחים בשומרון - ונדרסה על ידי ראש המועצה לשעבר

שבתי בנדט ויהושע בריינר

22.11.2015 / 9:28

המחבלת, בת 16, ניסתה לדקור בסכין נשים שהיו בטרמפיאדה. גרשון מסיקה פגע בה עם רכבו, ולאחר מכן אזרח וחיילים ירו בה למוות, מבלי שהצליחה לפגוע באיש. "הייתה לה סכין ענקית ורצח בעיניים", סיפרה אביגיל, שכמעט נדקרה

צילום: הצלה יו"ש, דוברות מד"א, נתן רפאלי - TPS, דוברות המועצה האזורית שומרון; עריכה: שניר דבוש

מחבלת פלסטינית בת 16 ניסתה היום (ראשון) לבצע פיגוע בטרמפיאדה בצומת החטיבה המרחבית שומרון, ליד בסיס בה"ד 3 שבאזור מחסום חווארה - ולדקור שתי נשים. על פי עדי ראייה, ראש המועצה האזורית שומרון הקודם, גרשון מסיקה, פגע בה עם רכבה. לאחר מכן היא נורתה למוות בידי אזרח וחיילים שהיו במקום.

"הגעתי לבה"ד 3 ועצרתי לטרמפיסט", סיפר תושב איתמר שירה בפלסטינית. "המחבלת הגיעה מולי על הכביש. כמה מטרים ממני היא שלפה סכין והתחילה לרדוף אחרי טרמפיסטיות. עד שיצאתי מהרכב גרשון הגיע מאחורי ודרס אותה. יריתי בה שני כדורים ואחר כך חייל הגיע וירה בה עוד שני כדורים. ככה התחיל הבוקר שלי".

כעבור פחות משעה אירע פיגוע נוסף. נהג מונית פלסטיני ניסה לדרוס אזרחים בצומת כפר אדומים, ומשלא הצליח יצא מרכבו וניסה לדקור עוברי אורח. אחד מהם נפצע באורח קל בידו. לאחר מכן הפלסטיני חוסל.

עוד בוואלה! NEWS:
הסתתר בחצר בית: כך נתפס המחבל מהפיגוע בקריית גת
המשטרה: תיקון חוק המאסר לקטינים יביא מחבלים צעירים יותר
"אני כבר דקרתי, כנסו בו": תיעוד תקיפת הבדואי שנחשד כמחבל

סוכל פיגוע בשומרון: מחבלת ניסתה לדקור - ראש המועצה לשעבר דרס אותה. ספק 500
המחבלת, לאחר שנורתה למוות/ספק 500

"הייתי בטרמפיאדה מול הבטונדות, בדרך למכללה", סיפרה אביגיל, סטודנטית תושב הר ברכה שאותה ניסתה המחבלת לדקור. "הגיעה מכונית אז באתי לעלות לטרמפ, הסתובבתי וראיתי את המחבלת עם סכין ענקית ורצח בעיניים. רצתי לכיוון החיילים והיא התחילה לרדוף אחריי. גרשון נסע ופגע בה עם האוטו. היא ניסתה להתרומם עם הסכין ואז ירו בה".

"אנחנו נותנים לערבים ללכת חופשי ולנסוע בכל הצירים, בעוד שאנחנו צריכים להסתכל כל הזמן אחורה שאולי ינסו לרצוח אותנו. זה לא הגיוני", הוסיפה. "זה כבר נהיה שגרה. בחדשות מדווחים על ניסיון פיגוע ואחר כך זה נשכח. כי אף אחד לא נפגע. אבל מישהו בא לרצוח אותך. זו טראומה. יש לי צמרמורת בכל הגוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אזור הפיגוע:

צומת חטמ"ר שומרון הכניסה למחנה חורון. גוגל מפס, עיבוד תמונה
צומת חטמ"ר שומרון הכניסה למחנה חורון/עיבוד תמונה, גוגל מפס

מסיקה התפטר במאי האחרון מתפקידו כראש המועצה האזורית שומרון בעקבות פרשת השחיתות שזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו", במסגרתה הוא חשוד בהלבנת כספים. הוא גויס לאחרונה כעד מדינה, והמידע שהעביר הוביל לפתיחת חקירה בחטיבה להתיישבות.

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של מסיקה נקשר בדריסת פלסטינים. ב-2001 דרס למוות גרשון מסיקה קשיש פלסטיני בן 90 ליד בית פוריק, כאשר זה חצה את הכביש. הוא טען בבית המשפט לתעבורה ברמלה שנסע במהירות של 80 קמ"ש, בעוד בוחן התנועה טען שנסע במהירות 98 קמ"ש. עדי ראיה לא הצליחו לסתור את גרסתו ובית המשפט קבע שנפלו פגמים בבדיקה של הבוחן, ולא ניתן היה לסתור את גרסת מסיקה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר היום: "אני מברך את ראש המועצה היוצא גרשון מסיקה, על התעוזה והתושיעה שגילה כשהבחין היום במחבלת מנסה לדקור תושבת, וסייע לחסל אותה. חבל שאנחנו בישראל צריכים להתמודד עם המראות האלה יום יום. צר לנו על שגרת החיים הזו, אולם אין לנו אלא לברך על כך שיש לנו אזרחים כאלה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully