וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המידע שהעביר מסיקה הוביל לפתיחת חקירה בחטיבה להתיישבות

30.5.2015 / 0:00

העדות שמסר עד המדינה גרשון מסיקה בפרשת השחיתות הציבורית אפשרה למשטרה לפתוח בחקירה חדשה, וההערכה היא שהדבר יוביל להפללת כמה מהחשודים. לפי יאח"ה, בידי החוקרים זה זמן מה חשדות על הנעשה בחטיבה להתיישבות

גרשון מסיקה ראש מועצה אזורית שומרון בהארכת מעצר, בית משפט השלום, דצמבר 2014.. ראובן קסטרו
חשף את הנעשה בתוככי החטיבה להתיישבות. מסיקה/ראובן קסטרו

גיוסו של גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון שגויס באחרונה כעד מדינה בפרשת השחיתות, יאפשר לחוקרי המשטרה לפתוח בחקירה פלילית רחבת היקף בחטיבה להתיישבות – כך נודע אמש (שבת) לוואלה!NEWS. במשטרה מאמינים כי ההתפתחות בפרשה, שזכתה לכינוי 243, תוביל להפללתם של החשודים בנושא.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), בפיקודו של תת-ניצב אפרים ברכה, סברו כבר בשלבי חקירת השחיתות בישראל ביתנו, ממנה הסתעפה הפרשה נוכחית, כי מסיקה עשוי לפתוח את הדלת לנעשה בחטיבה להתיישבות. לפי היחידה, היו בידי המשטרה חשדות לפעילות במקום זה זמן מה. להערכת המשטרה, ראש מועצת שומרון לשעבר אף עשוי לחשוף חשדות נגד חבר כנסת מכהן וח"כ לשעבר.

מסיקה נחשב במשך שנים לאחד מקבלני הקולות המרכזיים בליכוד ומהגורמים החזקים בחטיבה להתיישבות. הוא נעצר בגל המעצרים הראשון של הפרשה, בשנה שעברה, לאחר חקירה סמויה שהתבצעה במשך שנתיים. היא כוללת 17 פרשות שונות. בין היתר נחקר מסיקה בחשד להלבנת כספים. הוא צפוי להתפטר מתפקידו באופן רשמי לאחר מסירת עדותו.

עוד בנושא:
רב השומרון: הגדרת מסיקה עד מדינה מטעה, מעשיו חסרי ערך פלילי
מסיקה: "ההסדר לא היה מוצע לי לו חשדו שקידמתי את עצמי"

פאינה קירשנבאום, דאוד גודובסקי ואלכס ויז'ניצר. יח"צ
ניב אהרונסון 
קובי ליאני, עיבוד תמונה
המשטרה תמליץ להעמידם לדין. ויז'ניצר, קירשנבאום וגודובסקי/עיבוד תמונה, יח"צ ניב אהרונסון קובי ליאני

במסגרת פרשת 242, הצליחה משטרה לשכנע שישה חשודים, שמעורבותם שולית באופן יחסי, לחתום על הסכמי עד מדינה, שיסייעו לחוקרים להגיע לחשודים פוטנציאליים בדרג בכיר, הכוללים מלבד סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום גם את שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב וראש מטה מפלגת ישראל ביתנו דאוד גודובסקי. לפי החשד, בתמורה לניהול העברות הכספים לעמותות עבור קירשנבאום, קיבל גודובסקי נתח מהכסף. השר לשעבר מיסז'ניקוב חשוד בקבלת שוחד, בתיווך בשוחד ובשיבוש הליכי חקירה. על פי החשד, הוא העביר תקציבים לגופים שונים, בשיטה דומה לזו שהפעילה קירשנבאום לכאורה.

בין החשודים הנוספים, שעל פי ההערכה תמליץ המשטרה להעמיד לדין, גם מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן, שסייע לכאורה במנגנון העברות הכספים, ומנכ"ל חברת נ.ת.ע. אלכס ויז'ניצר, שנחשד במעורבות בהסטת כספי ציבור בתמורה לשוחד ולמינויים פוליטיים. גורמים נוספים שמעורבים בפרשה, ובהם ראשי מועצות, צפויים להופיע אף הם ברשימת ההמלצות להעמדה לדין.

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully