וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפצת לוחמים ועשרות ג'יפים: אבטחה נרחבת אחרי הפיגוע בחברון

15.11.2015 / 13:20

כוחות מצנחנים, מכפיר ומחיל הנדסה הוקפצו לחטיבת יהודה ועשרות ג'יפים לא ממוגנים מסוג האמר הועברו ממחסני החירום לפעילות השוטפת באוגדה: "המטרה - להרתיע מחבלים ולהגיב מהר". צה"ל סגר כבישים המובילים לכפרים פלסטיניים באזור הפיגוע שאירע ביום שישי בדרום הר חברון

ספק 500

צה"ל החליט לעבות את מערך הכוחות בחטיבה יהודה בעקבות פיגוע הירי הקטלני ביום שישי האחרון, בסמוך להתנחלות עתניאל, שבו נרצחו אב ובן מקריית ארבע. לשם כך הוקפצו כוחות מגדוד 101 בחטיבת צנחנים, גדוד חרוב מחטיבת כפיר וגדוד 601 מחיל ההנדסה, שאמורים היו לקיים אימונים במהלך השבוע הקרוב.

בנוסף לכך התקבלה החלטה לפתוח את מחסני החירום ולהעביר לאוגדת יו"ש, בדגש על חטיבת יהודה, עשרות ג'יפים לא ממוגנים מסוג האמר שיתווספו לפעילות הג'יפים הישנים. אחד הקצינים בשטח סיפר: "ביום שישי באמצע ארוחת הערב ביחידה הקפיצו אותנו לקריית ארבע. חלק באו לכאן ביום שבת בבוקר. אחרי תדריך וסיור הגיעו מדריכי בית הספר לנהיגה מבצעית בצאלים עם ג'יפים חדשים מהמחסנים כדי שיהיו יותר סיורים על הצירים על מנת להרתיע מחבלים. ואם כבר קרה משהו - אז כדי להגיב מהר".

לקריאה נוספת:
נעצר המחבל שרצח אב ובנו בפיגוע הירי בדרום הר חברון
"מסרבים להבין": האב ובנו שנרצחו ליד עתניאל הובאו למנוחות
האב ובנו שנרצחו בפיגוע היו בדרך לשבת חתן: "שמחה וכאב מתערבבים"

צה"ל מתגבר את גזרת חברון: עשרות ג'יפים חדשים הוצאו ממחסני החירום. ספק 500
עשרות ג'יפים ללא ממוגנים הועברו ממחסני החירום לפעילות שוטפת ביו"ש/ספק 500

זו לא ההחלטה היחידה שהתקבלה בעקבות הפיגוע. במערכת הביטחון הוחלט לסגור צירי תנועה שמובילים לכפרים פלסטיניים הנמצאים באזור הפיגוע, זאת באמצעות אבנים גדולות. "מהבוקר חלק מהפלסטינים באזור הולכים ברגל. במקום שהמכונית תגיע עד לבית שלהם - הם עושים את כל העיקוף בגלל חסימות האבנים. המטרה היא לעכב מחבלים בבריחה, לא להעניש את כל הפלסטינים", הסביר קצין באזור. "הסבירו לנו שהאיום המרכזי עכשיו זה לא דקירה או ניסיון דריסה - עכשיו זה פיגוע ירי על הציר. יורים ובורחים".

הלוחמים שנכחו באזור הפיגוע סיפרו כי לפי הנתונים בשטח, מדובר בפיגוע שתוכנן בקפידה. "המחבל שביצע את הפיגוע היה מקצוען. רואים לפי מקבצי הירי והתכנון", סיפר אחד הלוחמים בכניסה לכפר א-סמוע שבדרום הר חברון. "המקום שבו הוא עמד וחיכה למכונית של משפחת ליטמן היה חכם מאוד. הוא היה מפתיע כל רכב שהיה מגיע לזירה גם אם זה היה סיור. אבל בינינו, מה עדיף: שיתקל בסיור שלנו או במכונית של אזרחים? תסתכל על הנגביסט (לוחם שמיומן בירי מקלע מסוג "נגב") שלנו. אם הוא נתקל בנו, הנגביסט מפרק אותו. עכשיו מדברים אתנו שנקבל בקרוב מקלע נגב בקוטר של 7.62 מ"מ. רק לדמיין".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לוחמים מכפיר, צנחנים וחיל הנדסה באזור חברון, 15 בנובמבר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
"סיורים כדי להרתיע מחבלים". ג'יפים שהועברו לתגבור הפעילות ביו"ש/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט
לוחמים מכפיר, צנחנים וחיל הנדסה באזור חברון, 15 בנובמבר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
כוחות מגדודים שונים הוקפצו לתגבור הגזרה/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully