וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי לאחר שנסגר: מרכז הלידה הטבעית בתל השומר ייפתח מחדש

10.11.2015 / 20:45

כחודשיים לאחר שהודיע מנהל בית החולים איכילוב על חידוש שירותי הלידה הטבעית, יחזיר גם בית החולים שיבא את השירות. המרכז ייפתח לאחר מאבק ממושך של נשים התומכות בלידה טבעית, שפעלו מול בית החולים וברשתות החברתיות

הפגנת נשים מול ביתה של יעל גרמן, 28 במרץ 2014. אמנון שר, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה למען שירותי לידה טבעית בבתי החולים מול בית יעל גרמן, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, אמנון שר

כשנה וחצי לאחר שסגר בית החולים שיבא בתל השומר את מרכז הלידה הטבעית שלו, הוא צפוי להיפתח שוב בקרוב – כשירות ללא תשלום. הצעד הגיע כחודשיים לאחר שפרופסור רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, על חידוש מתן שירותי הלידה הטבעית בבית החולים ליולדות ליס. השירות צפוי להתחדש לאחר מאבק ממושך של נשים התומכות בהליך של לידה טבעית, אשר פעלו נמרצות בנושא מול הנהלת בית החולים וברשתות החברתיות.

מרכז הלידה טבעית בבית החולים נסגר באפריל 2014, אז משרד הבריאות, שפרופ' גמזו שימש כמנכ"לו, אסר על בתי חולים להעניק שירותי מיילדת צמודה תמורת תשלום. לטענתו, שירות שכזה מהווה שירות רפואה פרטי (שר"פ) שבית החולים אינו אמור לספק. צעד זה הוביל ללחץ ציבורי של יולדות שביקשו ללדת לידה טבעית, וכן לחשש בקרב רופאים ואחיות מעליה בכמות הלידות שיתקיימו בבית.

הנשים המבקשות ללדת בלידה טבעית פעלו באינטנסיביות לטובת הנושא ברשתות החברתיות, והציפו את הנהלת בית החולים בדרישות לפתיחה מחודשת של המרכז. כמו כן, נערכו הפגנות מול ביתה של שרת הבריאות דאז, יעל גרמן, ואף הוגשה עתירה לבג"ץ בנושא. לבסוף, נתן הלחץ הציבורי את אותותיו, וכעת צפוי המרכז להיפתח מחדש.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף המלצת הוועדה הציבורית: הח"כים הצביעו בעד העלאת שכרם
"מודל לחיקוי": הקנצלר לשעבר הלמוט שמידט מת בגיל 96
סוריה: הצבא נטל מדאעש את השליטה על שדה תעופה צבאי בצפון

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
"בוחנים החזרת הלידה הטבעית". בית החולים שיבא בתל השומר/ראובן קסטרו

בבית החולים בוחנים מגוון אפשרויות לפתיחת חדרי הלידה הטבעית, בהתאם לדרישות משרד הבריאות. במסגרת זאת, נבחנת אפשרות של לידות מנוטרות, הליך שיאפשר פתיחת מספר חדרי לידה במקביל ללא דרישה להצמיד מיילדת פרטית לכל יולדת. כך, בקרת מכשירים שתתקיים בכל רגע נתון תשגיח על היולדת בכל רגע נתון, ותייתר את הצורך בשירות של מיילדת פרטית.

הנחיית משרד הבריאות לבתי החולים יצאה בתחילת שנת 2013, ואסרה על בתי החולים הממשלתיים לגבות תשלום עבור חדרי לידה פרטיים, מיילדת פרטית או שירותי לידה טבעית. זאת, משיקולים של אי-שוויון ביכולת לצרוך שירותים אלו בקרב היולדות. בעקבות ההחלטה, החליט פרופ' זאב רוטשיין, מנהל בית החולים שיבא, לסגור את המרכז ללידה טבעית במוסד.

מבית החולים שיבא נמסר: "אנו בוחנים מתכונות אפשריות להחזרת הלידה הטבעית לשיבא. כאשר הנושא יסוכם ניידע הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully