וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המלצת הוועדה הציבורית: הח"כים הצביעו בעד העלאת שכרם

10.11.2015 / 14:15

ועדת הכנסת אישרה ברוב של 11 תומכים מול ארבעה מתנגדים את העלאת שכר חברי הכנסת בסכום שנע בין 700 ל-1,400 שקלים, בניגוד להמלצה להקפיאו. ח"כ יחימוביץ', שהובילה את הקמפיין נגד העלאת השכר: "הבושה אבדה כליל". ח"כ חזן שתמך במהלך: "עושים דה-לגיטימציה לכנסת"

ישיבה מיוחדת בכנסת לזכרו של יצחק רבין ז"ל, 26 באוקטובר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
השכר יעלה בעד 1,400 שקלים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

בניגוד להמלצות הוועדה הציבורית לשכר הח"כים, הצביעו היום (שלישי) חברי הכנסת בוועדת הכנסת בעד העלאה שכרם בסכום שנע בין 700 ל-1,400 שקל בחודש. לפי הצעת יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן, ינוכה מן ההעלאה אחוז אחד, המשקף את עליית שכר המינימום. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה וארבעה חברי כנסת התנגדו. משמעות ההחלטה היא כי המלצת הועדה הציבורית, להקפיא את שכר הח"כים עד תום הדיונים בנושא לא התקבלה, ושכרם יעלה החל בחודש ינואר.

נציגי הוועדה מהקואליציה היו אלה שתמכו בהעלאה, לצד חיזוק של רוברט אילטוב מישראל ביתנו. דוד ביטן, אורן חזן, נאווה בוקר ונורית קורן מהליכוד, ינון מגל (הבית היהודי), ישראל אייכלר (יהדות התורה), אילטוב, טלי פלוסקוב (כולנו) ויואב בן צור (ש"ס) הצביעו בעד, ואילו חברי הכנסת שתמכו היו שלי יחימוביץ', מרב מיכאלי ויוסי יונה מהעבודה ויעל גרמן מיש עתיד.

לקריאה נוספת:
כמה מרוויח ח"כ? יחימוביץ פרסמה את תלוש השכר שלה ושברה את פייסבוק
הפער בין שכר הח"כים בישראל לשכר הממוצע - הגבוה במערב

ח"כ שלי יחמוביץ' בהצבעה בכנסת על מתווה הגז, ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"מתביישת", יחימוביץ' שהובילה את הקמפיין נגד העלאת השכר/נועם מושקוביץ

חברת הכנסת יחימוביץ', שהובילה את הקמפיין נגד העלאת השכר, אמרה בתגובה להצבעה כי היא מתביישת להיות חברה במועדון "של שומרי השמנת לעצמם". "ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת בשכר הח"כים על כנה למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך היא בושה וכלימה לכנסת ולח"כים, אלא שלמרבה הצער נראה שהבושה אבדה כליל".

היא הוסיפה כי "חבל שהח"כים שנאבקו בחירוף נפש על העלאת שכר של אלף שקל בחודש שעה ששכרו של הציבור נשחק ונפגע – לא מוצאים את העוז ותעצומות הנפש להילחם כך עבור האינטרס הציבורי. לצערי צפינו היום בוועדת הכנסת במחזה מחפיר שבו הוסיפו מקצת הח"כים חטא על פשע ותקפו את נציג הועדה הציבורית לקביעת שכר הח"כים בשל המלצתם לח"כים לוותר על ההעלאה המתוכננת".

יו"ר הוועדה ח"כ ביטן כי לא קיבל את המלצת הוועדה הציבורית. "התבקשנו לשנות את שיטת 'הטייס האוטומטי' להצמדה למדד במקום לשכר הממוצע ולא קיבלנו את ההמלצה. אמרנו שברגע שוועדת הכספים תיצור האחדה של השכר במגזר הציבורי נשוב לדון. הוועדה הציבורית דנה בשנית והלכה לקראתנו בכך שיש לאפשר לכנסת לעשות השוואה של ההצמדה. הודעתי שאני נגד שינוי השיטה ואעמיד להצבעה את השארת ההצמדה כמו שהיא אך ננטרל את השפעת עלית שכר המינימום על המדד שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אורן חזן מגיע למרכז הליכוד, יוני 2016. מגד גוזני
"הוועדה לא אובייקטיבית". חזן/מגד גוזני

חברת הכנסת גרמן אמרה כי אין היגיון שחברי הכנסת יקבעו לעצמם את השכר. "אם נשאיר את ההצמדה לשכר הממוצע - זה יעלה את שכרנו ככל שיש יותר מובטלים. אנחנו בניגוד עניינים א-פריורי מובנה בקביעת שכרנו". המחקר, שעליו התבססה הוועדה הציבורית, הראה שהח"כים בישראל הם מבין מקבלי השכר הגבוה בפרלמנטים בעולם. "ברגע שאתה לא מקבל את המלצת הוועדה הציבורית אתה מעלה את שכרנו".

ח"כ חזן שהתנגד למהלך טען לדה-לגיטימציה לכנסת. "השיח הוא לא שכר הח"כים אלא עזות מצח של ח"כים לאורך שנים שלצורך כותרת מייצרים דה-לגיטימציה לכנסת. יש פה ח"כים שנהנים מפנסיה תקציבית על חשבון הציבור, החלשים והפריפריה. חלקם אפילו לא מקבלים משכורת אלא רק השלמה מהכנסת, אז ההעלאה לא משפיעה עליהם. הוועדה הציבורית לא אובייקטיבית ולא עושה עבודתה נאמנה".

ח"כ חיים ילין מיש עתיד השיב לחזן: "אני איתך, אני מבקש שההעלאה שלנו תהיה בז'יטונים". בתגובה אמר חזן: "זה מרגיש כאילו חנוך דאום רשם לך פאנצ'ים. גם בז'יטונים אתה לא יודע לספור".

"אבסורד שחברי הכנסת קובעים לעצמם את השכר"

בתנועה לאיכות השלטון הביעו אכזבה מההחלטה. "הדיון שנערך בוועדת הכנסת היה הכול, למעט ענייני", אמרו בתנועה. "למרבה האכזבה, משחקי הכוח בין הקואליציה לאופוזיציה שלטו בשיח - לא הסוגיה עצמה ולא אינטרס הציבור. מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון הביע בפני הוועדה את עמדת התנועה והדגיש את האבסורד בכך שחברי הכנסת קובעים לעצמם את השכר. לצערנו רוב חברי הכנסת לא הבינו את המשמעות הציבורית, שהלכה למעשה הם הופכים את הוועדה הציבורית לריקה מתוכן. אנו נמשיך להילחם לתיקון האבסורד ולקידום האיכות הכה-חסרה בשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully