וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס בסיני: רעש נשמע בתא הטייס רגעים לפני האסון

ראש ועדת החקירה אמר כי מבדיקת הקופסה השחורה, עולה כי שניות לפני שנגמרה ההקלטה נשמע רעש לא ברור בתא הטייס, וכעת מומחים עמלים על מנת לברר את מקורו. בתוך כך, יום לאחר שהודיעה על השהיית הטיסות למדינה, רוסיה שלחה 44 מטוסים להשבת אזרחיה ממצרים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

רעש לא ברור נשמע בתא הטייס ברגעים שלפני התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני – כך מסר היום (שבת) ראש ועדת החקירה של התרסקות במצרים במסיבת עיתונאים שבה דיווח על הממצאים מבדיקת הקופסה השחורה של המטוס. ועדת החקירה של התרסקות המטוס, שבה נהרגו 224 בני אדם לפני שבוע, מורכבת מ-47 חוקרים בסך הכול. חלקם ממצרים והשאר מרוסיה, צרפת, גרמניה ואירלנד.

לדברי ראש הוועדה, איימן אל-מוקדם, מומחים עוסקים בימים אלה באיתור מקור הרעש ובאיתור ממצאים נוספים, ועדיין נבדקות כל ההשערות לגבי גורלו של המטוס. הוא הוסיף כי אורך ההקלטה מתא הטייס עומד על 23 דקות ו-14 שניות - כלומר עד הזמן שבו המטוס התרסק.

עוד בנושא:
חודשיים לפני ההתרסקות: מטוס בריטי חמק מפגיעת טיל בסיני
"שרלי הבדו" פרסם קריקטורות על ההתרסקות - והרגיז את הרוסים
אובמה: "בהחלט ייתכן שהייתה פצצה על המטוס הרוסי"

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
צוותי מומחים בזירת התרסקות/AP

בהמשך להודעה של רוסיה מאתמול, ולפיה בעקבות ההתרסקות היא משהה את הטיסות למצרים עד לבירור הנסיבות, המדינה הודיעה כי תשלח 44 מטוסים כדי להשיב את 80 אלף אזרחיה השוהים במדינה. עם זאת, המדינה הדגישה כי לא תפנה אותם באופן מידי ותאפשר להם לשוב במועד סיום החופשה המתוכנן. "התיירים ישובו לרוסיה במועד שבו תכננו", אמר סגן ראש הממשלה הרוסי, ארקדי דבורקוביץ'. "רוב התיירים נסעו לשבועיים ועל כן הם ישובו בשבועיים הקרובים", ציין. כמו כן נמסר כי האזרחים הרוסים ישובו ללא כבודתם, שתוחזר בנפרד לאחר בדיקות ביטחוניות.

על אף שטרם התבררו נסיבות התרסקות, שלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסיני לקחה אחריות לאירוע והבהירה כי לוחמיה הם אלה שהפילו את המטוס. ברשת BBC דווח מפי גורמי מודיעין בריטיים כי פצצה שהוטמנה בתא המטען גרמה להתרסקות המטוס. להערכת המרכז המשותף לחקר טרור של הממשלה הבריטית, אדם "עם גישה לתא המטען של המטוס" החדיר את מטען החבלה לאחת המזוודות או לצד המטען רגעים לפני ההמראה.

גורמי מודיעין מצריים מסרו כי מנהיג שלוחת דאעש בחצי האי סיני, אבו אוסמה אל-מצרי, שהה בעבר יחד עם כ-20 מתומכיו בסוריה, ושם צבר ניסיון בלחימה לפני שובו למצרים. "לוחמים אחרים לימדו אותם איך לירות באופן מדויק ולהרכיב פצצות", הסביר אחד מהגורמים. "הם הפכו למומחים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בריטניה: "סיכוי גבוה שהמטוס הרוסי הופל מפיצוץ מטען חבלה". רויטרס
דאעש לקחו אחריות, החוקרים עדיין בודקים את כל הנסיבות. זירת התרסקות/רויטרס
טקס אזכרה בסנט פטרסבורג לנספי התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני, 3 בנובמבר 2015. רויטרס
אזכרה בסנט פטרסבורג לנפגעי המטוס, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully