וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס הרוסי: הנשיא פוטין משהה את הטיסות למצרים

בהודעת הקרמלין נמסר כי הטיסות יושהו עד לבירור נסיבות ההתרסקות. בנוסף לכך, הורה פוטין לממשלה לגבש תכנית להחזרת 45 אלף אזרחים השוהים במצרים. בצרפת דווח כי קולות מתא הטייס מאשרים שאירע פיצוץ במטוס

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסכים היום (שישי) לקבל את המלצת ראש השירות החשאי של המדינה, אלכסנדר בורטניקרוב, ולהשהות את טיסות הנוסעים למצרים – כך הודיע הקרמלין. על פי ההודעה, הטיסות יושהו עד לבירור נסיבות התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני בשבת שעברה, שבה נהרגו 224 בני אדם.

כ-45 אלף אזרחים רוסים שוהים כעת בחופשה במצרים. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי פוטין הורה לממשלה לגבש תכנית להחזרתם לרוסיה.

בתוך כך, אתר "לה פוינט" הצרפתי דיווח היום כי רשות התעופה האזרחית של מצרים סיימה לנתח את המידע מהקופסאות השחורות של המטוס. על פי מומחה המעורה בחקירה, קולות בתא הטייס מאשרים כי אירע פיצוץ במטוס. עוד נמצא כי הקופסה ניזוקה כתוצאה מהפיצוץ - ולא מכשל טכני.

לקריאה נוספת:
מומחה: "ייתכן שאחד מהעובדים של שדה התעופה עזר להטמין את הפצצה"
שר החוץ הבריטי מצטרף להערכות: "דאעש בסיני כנראה הפיל את המטוס"
דאעש מתעקש: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי בסיני"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סוקר תרגיל צבאי. רויטרס
פוטין/רויטרס

בימים האחרונים גברו ההערכות, בין היתר בארצות הברית ובבריטניה, כי המטוס הופל עקב פצצה שהוטמנה בו. העיתון הבריטי "טיימס" דיווח מוקדם יותר כי לווייני ריגול של סוכנויות הביון האמריקניות והבריטיות קלטו מסרים שהועברו בין אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובסיני, שמצביעים על כך שהארגון אכן אחראי להפלת המטוס.

על פי הדיווח, תוכן ההודעות שנקלטו ואופיין הביא את גורמי המודיעין להעריך כי לוחמי דאעש הטמינו פצצה על מטוס האיירבאס A-321. בכיר אמריקני אישר את הדברים, אך לא נמסר מידע על תוכן הודעות.

עוד באותו נושא

החשש מתגבר: גם רוסיה בוחנת אם מטען פוצץ במטוס בסיני

לכתבה המלאה
שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
שברי המטוס הרוסי בסיני/AP

ברשת BBC דווח מפי גורמי מודיעין בריטיים כי פצצה שהוטמנה בתא המטען גרמה להתרסקות המטוס. להערכת המרכז המשותף לחקר טרור של הממשלה הבריטית, אדם "עם גישה לתא המטען של המטוס" החדיר את מטען החבלה לאחת המזוודות או לצד המטען רגעים לפני ההמראה.

גורמי מודיעין מצריים מסרו כי מנהיג שלוחת דאעש בחצי האי סיני, אבו אוסמה אל-מצרי, שהה בעבר יחד עם כ-20 מתומכיו בסוריה, ושם צבר ניסיון בלחימה לפני שובו למצרים. "לוחמים אחרים לימדו אותם איך לירות באופן מדויק ולהרכיב פצצות", הסביר אחד מהגורמים. "הם הפכו למומחים". הארגון שב וטען כי הוא זה האחראי להפלת המטוס, ואם טענה זו תתברר כנכונה, מניותיו של אל-מצרי כמנהיג ג'יהאד ודאי ינסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully