וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מתעקש: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי בסיני"

הארגון פרסם הודעה קולית שבה שב על טענתו כי הוא אחראי לתאונה שבה נהרגו 224 איש. בהודעה נטען כי "העובדה שלא נמצאה סיבת ההתרסקות מהקופסאות השחורות" מעידה על כך שהוא אחראי לכך

עריכה: ניר חן

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חזר היום (רביעי) על הודעתו כי הוא אחראי להפלת המטוס הרוסי בחצי האי סיני יום שבת. בקלטת קול שפרסם קרא הארגון למומחים שטוענים כי המטוס לא הופל לפרסם הוכחות לכך.

בקלטת הקול שהופצה ברשתות החברתיות טענה שלוחת "המדינה האיסלאמית" בחצי האי כי "העובדה שגם לאחר שנבדקו הקופסאות השחורות לא נמצאה סיבת התרסקות המטוס" מעידה על כך שהוא אחראי לאסון שבו נהרגו 224 נוסעים ואנשי צוות. הארגון מסר כי יחשוף את הדרך שבה הפיל את המטוס "בזמן ובמקום שימצא לנכון".

בהצהרה שפרסם הארגון ביום שבת, כמה שעות לאחר התאונה, הוא קיבל אחריות על הפלת המטוס. ואולם, בקהיר, במוסקבה וגם בוושינגטון שללו את האפשרות הזאת, מאחר שלטענתם אין בידי דאעש טילים המסוגלים לפגוע בכלי טיס בגובה של 10 אלף מטרים - הגובה שבו חג המטוס שהיה בדרכו משארם א-שייח לסנט פטרסבורג.

לקריאה נוספת בנושא
התרסקות המטוס בסיני: "נשמעו קולות לא שגרתיים בקשר"
פענוח הקופסה השחורה שנמצאה בסיני: "המטוס לא נפגע באוויר"
פצצה או תקלה טכנית? התרחישים האפשריים להתרסקות המטוס הרוסי

224 נהרגו בהתרסקות המטוס הרוסי: "תקלה טכנית". רויטרס
הריסות המטוס הרוסי בחצי האי סיני/רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ששוחח אתמול עם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון והסכים עמו על הגברת האבטחה בנמל התעופה בשארם א-שייח, שלל את הטענות של שלוחת "המדינה האיסלאמית" בסיני. לדבריו, מדובר ב"תעמולה" שנועדה לפגוע בתיירות ובכלכלה של המדינה, שנפגעו ממתקפות הטרור הקטלניות ברחבי חצי האי. רק היום נהרגו לפחות שישה בני אדם בפיצוץ מכונית תופת בסמוך למועדון של שוטרים באל-עריש, בהתקפה שעליה קיבל דאעש אחריות.

לדבריו של א-סיסי הצטרף גם ראש המודיעין האמריקני ג'יימס קלפר, שאמר כי לא סביר שדאעש מעורב באירוע. ואולם, הוא ציין כי לא ניתן לשלול זאת. מומחים סבורים כי לפי רדיוס פיזור הגופות וההריסות ישנן רק שתי אפשרויות לאסון - תקלה טכנית או פיצוץ של פצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully