וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי מצטרף להערכות: "דאעש בסיני כנראה הפיל את המטוס"

פיליפ המונד אמר כי גופי המודיעין במדינתו סבורים כי הארגון המסונף לדאעש ופועל בסיני הטמין פצצה במטוס הרוסי. הוא הוסיף כי בריטניה תפעל כדי להשיב את אזרחיה משארם א-שייח, לאחר הפסקת הטיסות באזור. מדבדב: "מוקדם לקבוע מהי הסיבה להתרסקות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, חיזק היום (חמישי) את הדברים שאמרו אתמול גורמים אמריקניים ובריטים, שלפיהם פצצה שהטמין ארגון "המדינה האיסלמאית" (דאעש) במטוס הרוסי הובילה להתרסקותו בחצי האי סיני בשבת האחרונה, ואמר כי על פי סוכנויות המודיעין במדינה, ארגון המסונף לארגון "המדינה האיסלאמית" אחראי להפלת המטוס הרוסי. "חטיבת דאעש בסיני קיבלה אחריות להפלת המטוס, הם עשו זאת ישר אחרי ההתרסקות. התבוננו בתמונה הכללית ובחנו גם את הטענה הזו, והגענו למסקנה שישנה אפשרות סבירה לכך".

כמו כן, הוא ציין כי מחר תנקוט בריטניה בצעדים להשבת אזרחים בריטים משארם א-שייח, המקום שממנו המריא המטוס הרוסי. זאת, לאחר שבריטניה השעתה אתמול את הטיסות שתוכננו לצאת מהמקום עד להודעה החדשה, כדי לאפשר לקבוצת מומחים בריטית להעריך כראוי את הסדרי הביטחון באזור. "לא נאפשר לאף מטוס שינחת בבריטניה להמריא משארם א-שייח", הדגיש. המונד לא אמר מתי תסתיים ההשעייה, אך ציין כי הדבר יכול להימשך שבועות או חודשים, וכי הוא מקווה שהדבר יסתיים "לפני חג המולד". על פי ההערכה, יותר מ-20 אלף בריטים תקועים כרגע בעיר הנופש.

בניגוד לדבריו של המונד, ראש הממשלה של רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר כי עדיין מוקדם לקבוע מהי הסיבה להתרסקות המטוס. לדבריו, הוא הורה על נקיטת אמצעי ביטחון נוספים במטוסים הרוסיים. בנוסף, דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר כי מוסקבה מאמינה כי כל תיאוריה הנוגעת להתרסקות המטוס היא ספקולציה, וציין כי רק מסקנות ועדת החקירה הרשמית יהיו תקפות. פסקוב הדגיש כי מטוסים רוסיים ימשיכו לטוס לשארם א-שייח וממנה.

עוד כתבות בנושא:
גורם אמריקני מעריך: "דאעש הטמין פצצה במטוס הרוסי"
דאעש מתעקש: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי בסיני"
התרסקות המטוס בסיני: "נשמעו קולות לא שגרתיים בקשר"

שר החוץ הבריטי פיליפ המונד בביקור ביד ושם, ישראל. יולי 2015. רויטרס
"אפשרות סבירה לכך שדאעש הפיל את המטוס". המונד/רויטרס

נוסף על כך, מחוקק רוסי בכיר אמר כי ההחלטה של בריטניה להשעות את הטיסות הושפעה מההתנגדות לפעולותיה של רוסיה בסוריה. "ישנה התנגדות גיאופוליטית לפעולות של רוסיה בסוריה", אמר המחוקק קונסטנטין קוסצ'ב בהתייחסו לצעד. גם גורמים רשמיים במצרים העבירו ביקורת על הצעד הבריטי ואמרו כי הם היו צריכים לחכות לתוצאות של החקירה לפני שהשעו את הטיסות.

במקביל, על רקע החשדות, עבד אל-וויהאב עלי, מנהל נמל התעופה של שארם א-שייח הוחלף. עם זאת, יו"ר רשות התעופה האזרחית אמר כי עלי "קודם" והפך להיות עוזרו, וכי למהלך אין כל קשר לחשדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הריסות המטוס בסיני, נובמבר 2015. RT, צילום מסך
הרוסים ממשיכים לבדוק אם מדובר בכשל טכני. שרידי המטוס שהתרסק/צילום מסך, RT

ברוסיה כאמור עדיין בודקים אם כשל טכני הוא הגורם לתקלה. חברת התעופה שבבעלותה המטוס שהתרסק, "קוגלימביה", השהתה את פעילות כל מטוסי איירבאס 321 שבבעלותה – דגם המטוס שהתרסק. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות רי"א נובוסטי, הטיסות בדגם זה יושעו בזמן שהחברה תערוך בדיקות נוספות במטוסים, על מנת לבדוק אם כשל טכני הוא שגרם להתרסקות הקטלנית.

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
שרידי המטוס/AP

אתמול אמר גורם אמריקני המקורב לחקירת ההתרסקות כי הערכת המודיעין הנוכחית היא כי פצצה הוטמנה במטוס על ידי דאעש או אחד מהארגונים המסונפים אליו. כבר אתמול אמר המונד כי ישנה "אפשרות סבירה ביותר" לכך שהמטוס הרוסי התרסק בעקבות פיצוץ מטען נפץ, אך כעת הוא כיצד הגיעו סוכנויות המודיעין למסקנה זו. גם גורם מצרי המקורב לחקירת האסון ציין כי "ההתרסקות נגרמה על ידי פיצוץ, אבל לא ברור מאיזה סוג. אנו בוחנים את החול בזירה, כדי לקבוע אם אכן היה מדובר בפצצה"

בנוסף, דאעש חזר אתמול על הודעתו כי הוא אחראי להפלת המטוס, ובהקלטה שפרסם קרא הארגון למומחים שטוענים כי המטוס לא הופל "לפרסם הוכחות לכך". לדברי הארגון, הוא יחשוף את הדרך שבה הפיל את המטוס "בזמן ובמקום שימצא לנכון".

בתוך כך, ולדימיר פוצ'קוב, שר מצבי החירום וההגנה האזרחית הרוסי אמר כי צוותי החילוץ הרוסיים נמצאים לקראת סיום החיפושים אחר גופות הקורבנות באתר ההתרסקות. לדבריו, השטח שגודלו 40 קילומטרים רבועים ייסרק במלואו הערב. עד כה אותרו גופותיהם של 140 בני אדם בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully