וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני מעריך: "דאעש הטמין פצצה במטוס הרוסי"

על פי הערכות המודיעין האמריקני, המצטרפות לאלה הבריטיות, מטען חבלה הוטמן על המטוס שיצא משארם א-שייח - ייתכן שבידי דאעש. ואולם, ברוסיה ובמצרים מתעקשים שלא להתחייב על גרסה בודדת

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

גורם אמריקני המקורב לחקירת התרסקות מסר אמש (רביעי) לרשת CNN כי הערכת המודיעין הנוכחית היא כי פצצה שהוטמנה על מטוס איירבאס A-321, ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות, הביאה להתרסקותו. כמו כן, העריך הגורם כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) או אחד מהארגונים המסונפים אליו אחראי לפעולה.

הגורם הדגיש כי עוד לא גובשה הערכה סופית בידי גופי המודיעין האמריקניים, אך הבהיר: "יש תחושה ברורה שהוטמן מטען חבלה באחת המזוודות או במקום אחר על המטוס". מוקדם יותר, מסר גורם רוסי לרשת הלבנונית "אל-מיאדין" כי המטוס התפוצץ בעקבות שריפה שפרצה במנוע, אולם בהמשך גורם במשרד התחבורה הדגיש כי מוסקבה עדיין בוחנת את הראיות.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש מתעקש: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי בסיני"
התרסקות המטוס בסיני: "נשמעו קולות לא שגרתיים בקשר"
פענוח הקופסה השחורה שנמצאה בסיני: "המטוס לא נפגע באוויר"

הריסות המטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני, מצרים, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
"קבוצת מומחים בריטית תעריך כראוי את הסדרי הביטחון באזור". זירת ההתרסקות/רויטרס

שר החוץ של הבריטניה, פיליפ המונד, חיזק את ההערכה ואמר אמש כי ישנה "אפשרות סבירה ביותר" לכך שהמטוס הרוסי התרסק בעקבות פיצוץ מטען נפץ. מוקדם יותר התייחסה לנושא ממשלת בריטניה, והעריכה כי "עם קבלת מידע חדש, מתחזקת ההערכה כי ייתכן שהמטוס התרסק בעקבות פיצוץ מטען". "החלטנו לדחות את הטיסות שתוכננו לצאת הערב משארם א-שייח לעבר בריטניה", נמסר מלונדון. "זה יאפשר לקבוצת מומחים בריטית שנמצאת כעת בדרכה לשארם א-שייח להעריך כראוי את הסדרי הביטחון באזור, ולקבוע אם יש צורך בפעולה נוספת".

בלונדון צופים כי הערכת המצב תסתיים במהלך הלילה, אולם לא ידוע אם הטיסות ישובו לסדרן בזמן הקרוב. "לופטהנזה" הגרמנית, "אייר פראנס" הצרפתית וחברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות כבר הודיעו על השהיית פעילותן בחצי האי, כמו גם ממשלת אירלנד שהודיעה על הפסקת הטיסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר החוץ הבריטי פיליפ המונד בביקור ביד ושם, ישראל. יולי 2015. רויטרס
"אפשרות סבירה ביותר לכך שפצצה הובילה להתרסקות המטוס". המונד/רויטרס

גורם מצרי המקורב לחקירת האסון הוסיף: "ההתרסקות נגרמה על ידי פיצוץ, אבל לא ברור מאיזה סוג. אנו בוחנים את החול בזירה, כדי לקבוע אם אכן היה מדובר בפצצה".

ממשרד התעופה האזרחית של מצרים נמסר כי חוקרי ההתרסקות הצליחו לשחזר את נתוני הטיסה מאחת מהקופסאות השחורות של המטוס שנמצאו בזירת ההתרסקות. עם זאת, הקופסה השנייה, שמכילה את ההקלטה מתא הטייס (CVR), ניזוקה באופן חלקי, ונמסר כי נדרשת עבודה נוספת לחילוץ המידע ממנה.

הקופסאות השחורות של המטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני במצרים, נובמבר 2011. רויטרס
הדיוחים על "רעשים" מתא הטייס - "לא יותר מספקולציה". הקופסאות השחורות/רויטרס

בהתאם לכך, מסר שר התעופה האזרחים חוסם כמאל כי הדיווחים בימים האחרונים על "רעשים לא שגרתיים" מתא הטייס לפני ההתרסקות הם "לא יותר מספקולציה. לא נמסור כל מידע חד-משמעי עד לסיום פעולות החקירה".

מוקדם יותר היום, שב ארגון דאעש על הודעתו כי הוא אחראי להפלת המטוס, ובהקלטה שפרסם קרא הארגון למומחים שטוענים כי המטוס לא הופל "לפרסם הוכחות לכך". לדברי הארגון, הוא יחשוף את הדרך שבה הפיל את המטוס "בזמן ובמקום שימצא לנכון".

עם זאת, טענתם של החמושים האיסלאמיסטיים בסיני בוטלה על ידי גורמים רוסיים ומצריים. לדבריהם, לא סביר שהמטוס נפגע על ידי גורם חיצוני – כמו טיל – ועוד יותר לא סביר שלדאעש יש את הטכנולוגיה הדרושה להפיל מטוס שטס בגובה של יותר מ-9,000 מטרים.

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully