וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה: "ייתכן שאחד מהעובדים של שדה התעופה עזר להטמין את הפצצה"

דב גיל-הר

5.11.2015 / 13:08

טוביה ליבנה, לשעבר ראש מערך אבטחת המטוסים באל על, התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להערכות לפיהן דאעש אחראי להפלת המטוס הרוסי בסיני. "אין דרך לסגור מטוס בצורה הרמטית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

טוביה ליבנה, לשעבר ראש מערך אבטחת המטוסים באל על וראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, הצטרף היום (חמישי) להערכות האמריקניות והבריטיות שלפיהן ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הטמינו פצצה על המטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני. "עם כל הטכנולוגיות, אין שום דרך לסגור מטוס בצורה הרמטית", אמר ליבנה.

"ההתרסקות מזכירה לי את אסון לוקרבי", הוסיף ליבנה בהתייחסו להתפוצצות מטוס חברת "פאן אם" האמריקנית בעקבות פיצוץ מטען נפץ מעל סקוטלנד בשנת 1988. "אמנם מאז לוקרבי העולם הטכנולוגי בתחום אבטחת התעופה התקדם בצורה בלתי-רגילה, אבל עם כל הכלים והמכשירים אין שום דרך לסגור הרמטית את המטוס. תמיד יכול להיות שמישהו יתרשל".

עוד כתבות בנושא:
שר החוץ הבריטי מצטרף להערכות: "דאעש בסיני כנראה הפיל את המטוס"
גורם אמריקני מעריך: "דאעש הטמין פצצה במטוס הרוסי"
דאעש מתעקש: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי בסיני"

IFB עם טוביה לבנה, על התרסקות המטוס הרוסי. מערכת וואלה!
"ההתרסקות מזכירה לי את אסון לוקרבי". ליבנה/מערכת וואלה!

ליבנה התייחס גם לאפשרות שסייען מקומי עזר לאחד הארגונים הקיצוניים לשים פצצה על המטוס. "יש היום בכל העולם עשרות אלפי עובדים בכל שדה תעופה, רבים מהם זרים. הם עוסקים בתדלוק, ניקיון, שיפוצים. אם תשימו לב כשאתם טסים לארצות מערביות יש המון אנשים בסרבלים שאינם בדיוק ילידי המקום. האפשרות הכי סבירה היא שמישהו מצוות העובדים של השדה עזר להטמין את הפצצה, משת"פ".

ליבנה הזהיר מפני מצב דומה במדינות אירופה בעקבות שטף הפליטים המגיע ליבשת. "רואים מה קורה באירופה. כמות אדירה של פליטים מגיעה לשם והם מתחילים להתערבב בשוק העבודה. אין לנו מושג מי מהם תמים ומי יש כוונות שליליות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בריטניה: "סיכוי גבוה שהמטוס הרוסי הופל מפיצוץ מטען חבלה". רויטרס
חשד כי דאעש הפיל את המטוס/רויטרס

מוקדם יותר אמר שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, כי על פי סוכנויות המודיעין במדינה, ארגון המסונף לדאעש אחראי להפלת המטוס הרוסי. "חטיבת דאעש בסיני קיבלה אחריות להפלת המטוס, הם עשו זאת ישר אחרי ההתרסקות. התבוננו בתמונה הכללית ובחנו גם את הטענה הזו, והגענו למסקנה שישנה אפשרות סבירה לכך", אמר. בניגוד כך, ראש הממשלה של רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר כי עדיין מוקדם לקבוע מהי הסיבה להתרסקות המטוס. לדבריו, הוא הורה על נקיטת אמצעי ביטחון נוספים במטוסים הרוסיים.

כמו כן, שר התעופה המצרי חוסם גמאל אמר היום במסיבת עיתונאים כי בניגוד להשערה שהועלתה בידי ארגוני מודיעין בעולם, עד כה לא מצא צוות החקירה המצרי ראיות או נתונים כלשהם המעידים כי פיצוץ פנימי הוא שהביא להתרסקות המטוס הרוסי בסיני.

שר החוץ הבריטי פיליפ המונד בביקור ביד ושם, ישראל. יולי 2015. רויטרס
"ייתכן שדאעש בסיני הפילו את המטוס". המונד/רויטרס

בנוסף, דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר כי מוסקבה מאמינה כי כל תיאוריה הנוגעת להתרסקות המטוס היא ספקולציה, וציין כי רק מסקנות ועדת החקירה הרשמית יהיו תקפות. פסקוב הדגיש כי מטוסים רוסיים ימשיכו לטוס לשארם א-שייח וממנה.

דאעש חזר אתמול על הודעתו כי הוא אחראי להפלת המטוס, ובהקלטה שפרסם קרא הארגון למומחים שטוענים כי המטוס לא הופל "לפרסם הוכחות לכך". לדברי הארגון, הוא יחשוף את הדרך שבה הפיל את המטוס "בזמן ובמקום שימצא לנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully