וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרלי הבדו" פרסם קריקטורות על ההתרסקות - והרגיז את הרוסים

כתב העת הסאטירי הצרפתי עושה זאת שוב: קריקטורות שמתייחסות לאסון האווירי בסיני עוררו אפילו את זעמה של דוברת משרד החוץ. בהתייחסות לטבח במערכת העיתון בפריז, טען מחוקק רוסי: "העיתונאים עצמם מעוררים אלימות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לאחר שורה ארוכה של שערוריות שנקשרו בשמו של כתב העת הסאטירי הצרפתי, "שרלי הבדו" עושה זאת שוב. שלשום (חמישי) פורסמו שתי קריקטורות שנוגעות להתרסקות המטוס הרוסי בסיני בסוף השבוע האחרון, שהביאה למותם של 224 הנוסעים ואנשי הצוות, ועוררו את זעמם של פוליטיקאים במוסקבה ושל גולשים רבים.

הקריקטורה הראשונה מציגה חלקי מטוס – ונוסע – נופלים לקרקע, שם נמצא לוחם של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) המנסה לתפוס מחסה מההריסות. בראש הקריקטורה נכתב "דאעש: חיל האוויר הרוסי מגביר את ההפצצות". זאת בהתייחסות למבצע האווירי הרוסי בסוריה, הנועד לתמוך בכוחות הנשיא בשאר אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
"דוחה": סערה סביב קריקטורות בשרלי הבדו על הפעוט הסורי שטבע
בעקבות הפיגוע: המאייר הראשי של "שארלי הבדו" עוזב את העיתון
מאייר השער האחרון של שרלי הבדו: "לא אצייר יותר את מוחמד"

קריקטורות של "שרלי הבדו" על התרסקות המטוס הרוסי בסיני, 5 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"חיל האוויר הרוסי מגביר את ההפצצות"/צילום מסך, טוויטר

הקריקטורה השנייה מציגה גולגולת המוטלת על הקרקע, לצד הכיתוב: "הסכנות שבטיסות לואו-קוסט רוסיות". בהתייחסות לפרשה שבמסגרתה שני טייסים צרפתים נמלטו לרפובליקה הדומיניקנית על מנת להימלט ממאסר בגין ניסיון הברחה של 680 קילוגרמים של סמים קשים, הגולגולת בקריקטורה אומרת: "היה עדיף כבר לעלות על 'אייר קוקאין'". לצד הקריקטורות נכתב כי "למרות שחבל שזה היה צריך להגיע עד לשם, זו הייתה הדרך היחידה של לוחמי דאעש לקבל 224 ארוחות".

המחוקק הרוסי איגור מורוזוב טען כי פרסום הקריקטורות הוא "תועבה" ו"עלבון". לדבריו, "זה מגחיך את זכרם של אלה שאיבדו את חייהם באסון". הוא הפציר בכלי התקשורת הרוסיים שלא לפרסם את הקריקטורות בשום אופן. "בניסיונו להיות מקורי, 'שרלי הבדו' פשוט משתמש בטקטיקות הלם", הוסיף. "זה מכריח אותנו להיזכר בטרגדיה שפקדה את מערכת העיתון בחודש ינואר. העיתונאים עצמם מעוררים אלימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קריקטורות של "שרלי הבדו" על התרסקות המטוס הרוסי בסיני, 5 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"הסכנות של לואו-קוסט רוסי"/צילום מסך, טוויטר
קריקטורות של "שרלי הבדו" על התרסקות המטוס הרוסי בסיני, 5 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"זאת הייתה הדרך היחידה שלהם להשיג 224 ארוחות בחינם"/צילום מסך, טוויטר

מריה זחרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, כתבה בדף הפייסבוק שלה "מישהו עדיין 'שרלי'?", בהתייחסות לקמפיין התמיכה בעיתון לאחר הטבח במערכת בפריז בחודש ינואר, תחת הסלוגן "אני שרלי". יוצר הסרטים הסרבי אמיר קוסטריצה טען בריאיון לרשת REN הרוסית כי הפרסום האחרון הוא "פרובוקציה ברורה". לדבריו, "זה ממש מפחיד אם העיתונאים מפרסמים דברים כאלה כסאטירה".

אחד המשתמשים בטוויטר תהה מדוע כותבי העיתון לא פרסום קריקטורה של חברי המערכת שנורו על ידי חמושים איסלאמיסטיים. "זה היה יכול להיות ממש מצחיק מצדם", טען. משתמשים רבים אחרים קראו "להתעלם מהפרובוקציות המגעילות" של העיתון, והדגישו כי הם "רק מנסים לעורר תגובה".

(עדכון ראשון: 21:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully