וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאייר השער האחרון של שרלי הבדו: "לא אצייר יותר את מוחמד"

הקריקטוריסט רנאל לוזיה, שנודע בכינוי "לוז", הודיע כי יפסיק לאייר את דמותו של הנביא. "זה לא מעניין אותי יותר", הסביר, אך הבהיר: "הטרוריסטים לא ניצחו". בפיגוע במשרדי המגזין בינואר נרצחו 12 בני אדם

המאייר הצרפתי רנלד לוצייה במסיבת עיתונאים לאחר הטבח במשרדי המגזין שרלי הבדו, 13 בינואר 2015. AP
הקריקטוריסט "לוז" במסיבת עיתונאים אחרי הפיגוע במשרדי "שרלי הבדו"/AP

הקריקטוריסט "לוז", שאייר את שער המגזין "שרלי הבדו" שיצא לאחר הטבח שבוצע במשרדיו בפריז בחודש ינואר, הודיע כי לא יצייר יותר את הנביא מוחמד. בריאיון שפורסם היום (רביעי) במגזין הצרפתי "לה אינרוקופטיבלה" אמר רנאל לוזייה כי "אני לא אצייר יותר את דמותו של מוחמד. זה לא מעניין אותי יותר". בתמונת השער שצייר לוז בינואר נראה מוחמד אוחז בשלט שבו נכתב "אני שרלי" תחת הכיתוב "הכל נסלח".

הגיליון פורסם שבוע לאחר הפיגוע שביצעו האחים קוואשי במשרדי המגזין בפריז, שבמהלכו נרצחו 12 אנשים, בהם עשרה מעובדי העיתון. כמו כן, שמונה מיליון עותקים של המהדורה המיוחדת הודפסו – שיא של כל הזמנים עבור כלי תקשורת בצרפת.

"אני לא הולך לבזבז את חיי בציור (קריקטורות של מוחמד)", הבהיר לוז. עם זאת, הוא התעקש כי "הטרוריסטים לא ניצחו". לדבריו, "הם היו מנצחים אם כל צרפת הייתה ממשיכה לפחד". הוא אף האשים את מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" בניסיון לזרוע פחד בציבור על רקע גל פיגועי הטרור בפריז בינואר, שבמהלכו נרצחו גם ארבעה יהודים במרכול כשר בעיר.

לקריאה נוספת בנושא
חודשיים אחרי גל הטרור, פריז מנסה להרים ראש
רשימת המוות של הג'יהאד: איך חיים תחת הכוונת של אל-קאעדה?

השער של גיליון "שרלי הבדו", הראשון שייצא לאחר רצח העיתונאים, ינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
גיליון השער האחרון של "שרלי הבדו"/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully