וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "בהחלט ייתכן שהייתה פצצה על המטוס הרוסי"

"אנחנו לוקחים את האפשרות הזו מאוד ברצינות", אמר נשיא ארה"ב, בהתייחס לחקירת ההתרסקות שבה נהרגו 224 בני אדם. המשרד לביטחון המולדת צפוי לקרוא היום להידוק האבטחה בשדות תעופה זרים שמהם יוצאות טיסות לארצות הברית

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בפגישתו אתמול עם א-סיסי: "גובר הסיכוי כי המטוס הרוסי הופל בפעילות טרור")

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה (שישי) לראשונה לחקירת התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני ביום שבת האחרון, ואמר כי קיימת אפשרות שהדבר אירע כתוצאה מפצצה שהוטמנה בו.

"אני חושב שיש אפשרות שהייתה פצצה על המטוס, ואנחנו לוקחים אותה מאוד ברצינות", אמר אובמה בריאיון לתכנית רדיו, שאותה ציטטה רשת CNN. "אנחנו הולכים להשקיע המון זמן כדי לגלות באמצעות החקירה והמודיעין שלנו מה התרחש לפני שנצא בהצהרות, אבל בהחלט ייתכן שהייתה פצצה על המטוס".

האסון האווירי בסיני - כותרות אחרונות:
החשש מתגבר: גם רוסיה בוחנת אם מטען פוצץ במטוס בסיני
שר החוץ הבריטי מצטרף להערכות: "דאעש בסיני כנראה הפיל את המטוס"
גורם אמריקני מעריך: "דאעש הטמין פצצה במטוס הרוסי"

דבריו של אובמה באים בהמשך להערכות המודיעין האמריקני, לפיהן מטען חבלה הוטמן על מטוס איירבאס A-321 שיצא משארם א-שייח, והתרסק כשעליו 224 נוסעים ואנשי צוות. על פי גורם אמריקני המקורב לחקירת ההתרסקות, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) או אחד מהארגונים המסונפים אליו אחראי לפעולה.

מאוחר יותר הלילה דיווחה רשת ABC כי בהמשך להערכות שלפיהן המטוס הופל עקב פעולת טרור, המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית צפוי לקרוא, ייתכן שעוד היום, להידוק האבטחה בשדות תעופה זרים אשר משם ממריאות טיסות לשטח המדינה. בנוסף, ייבחנו דרכים להגברת שיקוף המטען של נוסעים בטיסות פנים-ארציות.

בריטניה: "סיכוי גבוה שהמטוס הרוסי הופל מפיצוץ מטען חבלה". רויטרס
שרידי המטוס הרוסי שהתרסק/רויטרס

הגורם הדגיש שלשום כי עוד לא גובשה הערכה סופית בידי גופי המודיעין האמריקניים, אך הבהיר: "יש תחושה ברורה שהוטמן מטען חבלה באחת המזוודות או במקום אחר על המטוס".

מוקדם יותר באותו יום אמר דאעש כי הוא אחראי להפלת המטוס. בקלטת הקול שהופצה ברשתות החברתיות טענה שלוחת "המדינה האיסלאמית" בחצי האי סיני כי "העובדה שגם לאחר שנבדקו הקופסאות השחורות לא נמצאה סיבת התרסקות המטוס" מעידה על כך שהוא אחראי לאסון. הארגון מסר כי יחשוף את הדרך שבה הפיל את המטוס "בזמן ובמקום שימצא לנכון".

אתמול אמר ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בפגישה בלונדון עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי: "אנו לא יכולים להיות בטוחים שהמטוס הרוסי הופל על ידי פצצה במתקפת טרור, אבל זה נהיה סביר יותר יותר שזה המקרה". לדבריו הצטרף שר החוץ הבריטי פיליפ המונד, שאמר כי האפשרות שדאעש מעורב בהתרסקות היא "סבירה", בין היתר בהתחשב בלקיחת האחריות על ידי הארגון.

בריטניה, יחד עם אירלנד, גרמניה והולנד השעו השבוע, בעקבות ההתרסקות, את טיסותיהן היוצאות והנכנסות לשדה התעופה בשארם א-שייח, והותירו תיירים אירופים רבים באזור. על פי דובר של משרד ראש הממשלה הבריטי, היום ישובו לצאת טיסות מעיר הנופש לבריטניה. על פי דיווחים שונים, הנוסעים לא יורשו לקחת עמם את מזוודותיהם - שיוטסו בנפרד - אלא רק תיק יד אחד עם חפצי ערך.

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. רויטרס
פוטין: "חשוב מאוד שההערכה הנוגעת לסיבות להתרסקות המטוס תהיה מבוססת על מידע מהחקירה הרשמית"/רויטרס

מאוחר יותר מסר ראש הסוכנות התעופה הפדרלית של רוסיה, אלכסנדר נרדקו, לסוכנות הידיעות הרוסית רי"א כי צוותי החקירה החלו לבחון את הראיות מזירת ההתרסקות בחיפוש אחר שאריות של חומרי נפץ. "צוות החקירה יבחן את הסוגיה בהסתכלות על המזוודות ועל גופות ההרוגים, על מנת לבדוק את האפשרות שמדובר בפעולת טרור שבוצעה על המטוס", הוסיף נרדקו. לדבריו, צוותים נוספים יבדקו סוגיות אחרות, הקשורות לאבטחה בשדה התעופה בשארם א-שייח.

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ווקמרון שוחחו בנוגע לחקירת ההתרסקות. בהודעה רשמית מהקרמלין, נמסר כי פוטין הדגיש במהלך השיחה כי "חשוב מאוד שההערכה הנוגעת לסיבות להתרסקות המטוס תהיה מבוססת על מידע מהחקירה הרשמית".

(עדכון ראשון: 0:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully