וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון אווירי בסיני ודיווח על תקיפה בסוריה: כותרות השבת

מנכ"ל הביטחו הלאומי הודיע כי יישללו קצבאות ילדים ממשפחות מחבלים. חמאס פרסם סרטון חדש שמדגים את השתלטות הארגון על בסיס זיקים. כותרות סוף השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

דאעש קיבל אחריות על הפלת מטוס בסיני; מומחים: "זו תקלה טכנית"

מטוס רוסי מסוג איירבאס 321 שעליו 224 בני אדם התרסק היום באזור הכפר אל-חסנה, הנמצא כמאה קילומטרים מאל-עריש שבצפון חצי האי סיני. הוא המריא משארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג, כשעליו 217 נוסעים ושבעה אנשי צוות.

מאוחר יותר, שלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני קיבלה אחריות להפלת המטוס. "חיילים של החליפות הצליחו להפיל את המטוס הרוסי", נכתב בהצהרת דאעש שהופצה ברשתות החברתיות.

עם זאת, גורמים ביטחוניים באזור טענו כי מבדיקה ראשונית עולה שהסיבה להתרסקות היא תקלה טכנית. זאת, בגלל היקף התפזרות הגופות בשטח, אופן התרסקות המטוס והתפזרות חלקיו.

מנכ"ל הביטוח הלאומי: "נשלול קצבאות ילדים ממשפחות מחבלים"

מנכ"ל הביטוח הלאומי, שלמה מור יוסף, התייחס היום במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע לגל הטרור, ובפרט לתופעת הילדים שמבצעים פיגועים, ואמר כי "משפחתו של ילד שהורשע בביצוע פיגוע טרור - לא תהיה זכאית לקבל את קצבת הילדים על אותו הילד". עוד הוסיף מור יוסף, "מחבל שנפצע לא יהיה זכאי לקבל קצבת נכות. מחבל שנהרג - אשתו לא תהיה זכאית לקבל קצבת שארים".

מור יוסף גם התייחס בדבריו לעלות הקצבאות במזרח ירושלים: "אנו משלמים כמיליארד שקלים בשנה לקצבאות במזרח ירושלים". לדבריו, "יש לא מעט משפחות פלסטיניות עם כתובת פיקטיבית במזרח העיר, לפעמים מדובר בחמש עד עשר משפחות שרשומות באותה הכתובת כדי לקבל קצבאות מישראל". עוד הוסיף מור יוסף כי "האכיפה שלנו נגד תושבי מזרח ירושלים מוגבלת. זה בעייתי להיכנס לשם, אפילו בלווי משטרה".

סרטון חדש של חמאס: כך נחדור ונשתלט על זיקים שבעוטף עזה

ארגון חמאס העלה היום סרטון חדש לרשתות החברתיות, בו מדגימים לוחמיו כיצד הם מתאמנים לחדירה והשתלטות על קיבוץ זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. בסרטון נראים פעילי הארגון עם נשק חי, בבסיס אימונים שאמור לדמות לוחמה בשטח בנוי. עוד אפשר לראות בסרטון אימונים בכלי רכב, פיצוץ מטענים וחדירה ממנהרה. בסרטון אף נראה שלט בעברית על אחד המבנים, עליו נכתב "זיקים".

במהלך מבצע "צוק איתן", חמישה מחבלים פלסטינים שניסו לחדור לקיבוץ זיקים מצפון לרצועת עזה חוסלו על ידי כוחות צה"ל שניהלו עמם קרב יריות - בכך סוכל ניסיון פיגוע. זאת, לאחר שבקריות שליטה זיהו כמה מחבלים אשר עלו מהים לכיוון מוצב השליטה בארז ופתחו באש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

הלילה: רקטה ששוגרה לישראל נפלה בשטח הרצועה

רקטה ששוגרה הלילה משטח רצועת עזה לישראל, נפלה בשטח הרצועה עקב שיגור כושל. הרקטה שוגרה בסביבות השעה חצות. הארגון הסלפי "פלוגות שייח עומר חדיד", המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעזה, נטל אחריות לירי. אתמול אחר הצהריים שוגרו שתי רקטות מצפון הרצועה לעבר הים במסגרת אימון של חמאס.

ביום שני שיגר הארגון הסלפי רקטה שהתפוצצה בסמוך לגדר המערכת בשטח פתוח בישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בטרם התפוצצה הרקטה, נשמעו ביישובי המועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב התרעות "צבע אדום". הרקטה אותרה יום לאחר מכן בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. בתגובה לירי תקף חיל האוויר כמה מטרות של חמאס ברצועה.

המלחמה בסוריה: ארה"ב תשלח כוחות מיוחדים לסייע במאבק נגד דאעש

ארצות הברית תשלח כ-50 חיילים מאנשי הכוחות המיוחדים האמריקנים לאדמת סוריה במטרה לסייע ולייעץ למורדים המתונים בלחימה מול ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך אישר אתמול נשיא המדינה ברק אובמה. כמו כן, גורמים אמריקנים טענו כי האסטרטגיה החדשה בלחימה בדאעש תכלול מבצעים מיוחדים בארביל שבצפון עיראק, וכן שיתוף פעולה הדוק עם צבא עיראק וסיוע ביטחוני נרחב לירדן וללבנון.

ישראל העבירה לפלסטינים גופות של חמישה מחבלים

ישראל העבירה גופות של חמישה פלסטינים מאזור חברון, שנהרגו מאש צה"ל או מג"ב בשבועות האחרונים בזמן פיגועים או ניסיונות פיגוע - כך אמר אתמול מושל מחוז חברון, כאמל חמיד, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לדברי חמיד, הדבר נעשה לאחר התערבותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וכן של גורמים בינלאומיים. ישראל התנתה את המסירה בכך שיישמר השקט באזור חברון.

הגופות הן של נשים וקטינים פלסטינים: ביאן אל-עסילי, המחבלת שחוסלה על ידי לוחמת מג"ב ליד בסיס באזור קריית ארבע לפני שבועיים. דאניא ארשיד, המחבלת שחוסלה לפני חמישה ימים לאחר שניסתה לדקור חייל במערת המכפלה. חוסאם ובשאר אל-ג'עברי - בני 15 ו-17 שדקרו חייל במחסום בית שלום בין חברון לקריית ארבע, טטארק אל-נתשה, שניסה לדקור חייל ברחוב השוהדא שבחברון.

"מחזה מחריד": מצאה את גופת אביה בבנימינה; נבדק חשד לרצח

גופת גבר בן 53 נמצאה אתמול בדירה ברחוב האירית בבנימינה כשעליה סימני אלימות. לאחר שבני המשפחה דיווחו על הגבר כנעדר, הגיעה בתו לדירה ומצאה אותו ללא רוח חיים כשבדירה סימני מאבק והרס רב. חוקרים שהגיעו לזירה אספו ראיות על מנת לבדוק מה אירע במקום, ומחקירה ראשונית של האירוע עלה חשד כי מדובר ברצח. המשטרה מתחקה בשעות אלו אחר בני אדם נוספים שיתכן שהיו מעורבים במקרה. גופת המת תישלח לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר לשם קביעת נסיבות המוות.

מהחקירה הראשונית עולה כי לאחר כמה שעות שבהן לא ענה לשיחות הטלפון שלה, הגיעה בתו לפתח ביתו עם שוטר. כשפתחו את הדלת, הבחינו בגופה והזעיקו צוות מד"א. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום קבעו את מותו סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully