וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הביטוח הלאומי: "נשלול קצבאות ילדים ממשפחות מחבלים"

31.10.2015 / 16:00

במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע, אמר שלמה מור יוסף כי "אנו משלמים כמיליארד שקלים בשנה לקצבאות במזרח ירושלים". לדבריו, "האכיפה שלנו נגד תושבי מזרח ירושלים מוגבלת. זה בעייתי להיכנס לשם, אפילו בלווי משטרה"

הארכת מעצר לאחמד מנאסרה בן ה-13 שביצע את הפיגוע בגבעת זאב, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
אחמד מנאסרה בן ה-13 מובא לדיון בעניינו בבית המשפט בירושלים/נועם מושקוביץ

מנכ"ל הביטוח הלאומי, שלמה מור יוסף, התייחס היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע לגל הטרור, ובפרט לתופעת הילדים שמבצעים פיגועים, ואמר כי "משפחתו של ילד שהורשע בביצוע פיגוע טרור - לא תהיה זכאית לקבל את קצבת הילדים על אותו הילד". עוד הוסיף מור יוסף, "מחבל שנפצע לא יהיה זכאי לקבל קצבת נכות. מחבל שנהרג - אישתו לא תהיה זכאית לקבל קצבת שארים".

מור יוסף גם התייחס בדבריו לעלות הקצבאות במזרח ירושלים: "אנו משלמים כמיליארד שקלים בשנה לקצבאות במזרח ירושלים". לדבריו, "יש לא מעט משפחות פלסטיניות עם כתובת פיקטיבית במזרח העיר, לפעמים מדובר בחמש עד עשר משפחות שרשומות באותה הכתובת כדי לקבל קצבאות מישראל". עוד הוסיף מור יוסף כי "האכיפה שלנו נגד תושבי מזרח ירושלים מוגבלת. זה בעייתי להיכנס לשם, אפילו בלווי משטרה".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בסוריה: ישראל תקפה בסיסים של צבא אסד וחיזבאללה
נמצאה הקופסה השחורה של המטוס בסיני: "שמענו קולות מההריסות"
חמאס בסרטון חדש: כך נחדור ונשתלט על זיקים שבעוטף עזה

שלמה מור יוסף, יולי 2012. AP
"האכיפה במזרח ירושלים מוגבלת". שלמה מור יוסף/AP

במהלך האירוע דיבר גם שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אופיר אקוניס. בדבריו אמר כי "אנחנו בשיאו של גל טרור שהיה ברור שיפרוץ". לדבריו, "יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן התניע את המהלך הזה עקב ההסתה הפרועה". עוד הוסיף השר אקוניס כי "אבו מאזן איננו בר שיח בעת הזאת".

בנוגע לפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר אקוניס כי "רעיון השתי מדינות לשני עמים מת, הדבר האחרון שישראל צריכה כרגע הוא הקמת מדינה פלסטינית", כמו כן, לדבריו, "צריך למצוא הסכם ביניים ארוך טווח – אולם כרגע אין פרטנר". אקוניס גם התייחס לסוגיית החזרת גופות המחבלים לידי הרשות הפלסטינית, ואמר כי "זו הייתה טעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully