וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה בסיסים של צבא אסד וחיזבאללה

31.10.2015 / 14:20

על פי כלי תקשורת במדינה, מטוסי חיל האוויר ערכו שתי תקיפות באזור הרי קלמון הסמוכים לגבול עם לבנון. במערכת הביטחון סירבו להתייחס לדיווח על תקיפה ישראלית ראשונה מאז החל חיל האוויר הרוסי לתקוף יעדים במדינה

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

(תקיפות חיל האוויר הרוסי בסוריה)

כלי תקשורת בסוריה דיווחו היום (שבת) כי מטוסי חיל האוויר הישראלי ערכו אמש בסביבות השעה 23:00 שתי תקיפות על בסיסים של צבא אסד ושל חיזבאללה באזור הרי קלמון הסמוכים לגבול עם לבנון. גורמים מהאזור ציינו כי יעד התקיפות היה יחידה צבאית המוצבת באזור הכפר ראס אל-עין, ובסיס הנמצא בפאתי הכפר אל-קטייפה.

על פי המקורות, המטוסים הגיעו דרך לבנון. עד כה לא ידוע אם ישנם נפגעים בתקיפה. כמו כן, המשטר וכלי התקשורת המשתייכים לו לא התייחסו לדיווחים.

מדובר בדיווח הראשון על תקיפה ישראלית בסוריה לאחר ההתערבות הרוסית במדינה. במערכת הביטחון סירבו להתייחס לו. החודש הודיע משרד ההגנה הרוסי כי כוחות הצבא הרוסי המוצבים בסוריה הקימו "קו ישיר" בינם לבין צה"ל, שנועד לערוך תיאומים שימנעו היתקלויות בין מטוסי שני החילות.

עוד בוואלה! NEWS:
נמצאה הקופסה השחורה של המטוס בסיני: "שמענו קולות מההריסות"
החלו מסעות הלוויה של 5 המחבלים והתינוק שמת מגז מדמיע בחברון
עשורים אחרי: "מלכת הפנתרים השחורים" עדיין נוכחת בפוליטיקה בארה"ב

מטוס F-16 של חיל האוויר הישראלי. חיל האוויר,
מטוס F-16 של צה"ל/חיל האוויר

במקרים קודמים שבהם דווח על תקיפות ישראליות בעומק סוריה, נמסר כי יעד התקיפה היה משלוחי נשק שיועדו לחיזבאללה. ביולי האחרון דיווחה הטלוויזיה הממלכתית של סוריה כי כלי טיס ישראלי תקף מחנה אימונים של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית, בגבול סוריה-לבנון. לפי הדיווח, שישה בני אדם נפצעו בתקיפה שכוונה נגד הארגון התומך במשטרו של בשאר אסד.

גורמים ביטחוניים: "נערכים לזליגת הירי הרוסי לישראל"

במערכת הביטחון התגאו בהקמת מנגנון תיאום עם משרד ההגנה הרוסי לאחר תחילת המעורבות הצבאית של מוסקבה בסוריה, אולם כעת מבינים גורמים רבים כי המרחב האווירי הישראלי, כמו גם אזרחי ישראל הנמצאים סמוך לגבול, תחת סכנה. מטוסי קרב ישראליים הוקפצו כמה פעמים לאזור הגבול, בעקבות דיווחים על פעילות מוגברת של המטוסים הרוסיים.

עיקר החשש הוא מזליגת ירי של הצבא הרוסי, שפועל באופן אינטנסיבי לא רק באמצעות תקיפות מהאוויר אלא גם מהקרקע, באמצעות טילים ורקטות. גורמים במערכת הביטחון הסבירו שהצבא הרוסי מפעיל היקף גדול מאוד של מערכות לחימה וכלי טיס במרחב הסורי, וכדי למנוע טעויות צה"ל "נערך בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully