וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון חיסול כל 10 ימים: כך עבדה שיטת המלחמה של דומרני ויריביו

29.10.2015 / 13:20

העבריין הבכיר מואשם בשני ניסיונות רצח נגד אנשי "הכנופייה הגרוזינית". לטענת המשטרה הוא הזמין חיסולים, דאג לאמצעי לחימה ומימן אותם. יחד עמו נאשמים עוד 26 עבריינים מהדרום ומהמרכז, בהם בסעיפי רצח. מעד המדינה עד "יחידת החיסולים": הצצה לארגון שהטיל פחד על הדרום

צילום: שי מכלוף, בני בן סימון, חטיבת דובר המשטרה עריכה: מתן חדד

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה הגדול בדרום, שלום דומרני, בגין שני ניסיונות רצח, אספקת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע. במסגרת הפרשה, שפוענחה על ידי ימ"ר לכיש וימ"ר דרום, יוגשו 27 כתבי אישום, הכוללים גם סעיפי אישום ברצח.

דומרני מואשם בניסיון רצח נגד אנשי "הכנופיה הגרוזינית" באשדוד. העבריין הבכיר בדרום, שכוחו דעך בעקבות גל מעצרים, הרכיב קואליציה עם יוסי אדרי ועמוס לביא, ראש ארגון פשע מרחובות, כדי לפגוע בארגונו של בני שלמה. ביחד הם תכננו לכאורה את חיסולו של מנשה מאור, מנאמניו של שלמה. מאור נהרג בפיצוץ מטען בכלי רכבו באשדוד בנובמבר בשנה שעברה. לצדו שהו דוד בורקשוולי, יוסי קריחלי ועבריינים בכירים נוספים, ששרדו את הפיצוץ.

אדרי, שעל פי החשד שלח את אנשיו לרצוח את מאור מתוך הכלא, מואשם ברצח. לביא מואשם בסחר באמצעי לחימה. במשטרה אף חושדים כי אדרי שלח אנשים להשחית את פניה של קרובת משפחתו, עורכת דין במקצועה, כחלק מסכסוך משפחתי.

עוד בוואלה! NEWS:
200 מ"מ של גשם: כמות המשקעים בחודש אוקטובר שברה שיאים
אם הנרצח בפיגוע: "הקורבנות נהיו אשמים"; השופטת נאור: "יש גבול"
שינוי היסטורי: סין תאפשר למשפחות לגדל שני ילדים

הארכת מעצר לשלום דומרני, בית משפט השלום אשקלון, 6 באוקטובר 2015. שי מכלוף
דומרני בהארכת מעצרו בתחילת החודש/שי מכלוף
לטענת המשטרה, כל אותם ניסיונות חיסול תוכננו על ידי דומרני. לפי החשד הוא שדאג לנשק ולמימון הזמנות הרצח

"יחידת החיסולים של הקואליציה" לא מסתפקת ברצח מאור. כמה ימים לאחר מכן היא פועלת שוב, אלא שלטענת המשטרה היא הצליחה לסכל זאת ולמנוע הפעלת מטען חבלה. המשטרה מגייסת עד מדינה - האיש הכי קרוב ליוסי אדרי ושותף פעיל ביחידת החיסול. באותו היום מנסים אנשי דומרני להביא לפיצוציה באשדוד את קריחלי כדי לחסלו. עד המדינה מספר לשוטרים על האירוע, והם מצליחים למנוע את החיסול על ידי עצירתו של קריחלי מטרים ספורים לפני הגעתו למקום. הוא נעצר בחשד לאחזקת סכין.

עד המדינה סיפק מודיעין על ניסיונות רצח נגד אנשיו של שלמה. באחד המקרים הגיע אדם רכוב על אופנוע לביתו של אדם דאפס, בכיר בארגונו של שלמה כשאמתחתו נשק, אך המשטרה הצליחה להרחיקו.

לטענת המשטרה, כל אותם ניסיונות חיסול תוכננו על ידי דומרני. לפי החשד הוא היה זה שדאג לנשק ולמימון הזמנות הרצח. עוד מציינים במשטרה כי אנשיו של דומרני לא חשדו לרגע כי עד מדינה מפליל אותם, אולם בכמה פעמים העבריין הבכיר ערך תחקיר מקיף, הביא בפניו את אנשיו ודרש לדעת מדוע החיסולים לא יצאו לפועל.

עוד באותו נושא

הרצח שהצית מלחמה בין שלום דומרני ל"קומפיוטר"

לכתבה המלאה

רכב ממולכד, אקדחים ורימוני רסס

מאמצע חודש יולי ועד סוף ספטמבר סיכלו בלשי ימ"ר לכיש שישה ניסיונות חיסול באשדוד בין חברי ארגון הפשיעה ליריביהם. לפני שלושה חודשים סוכלה התנקשות שאורגנה והוזמנה על ידי עבריין בכיר נגד יריביו. שבוע מאוחר יותר סוכל ניסיון חיסול נוסף, שתוכנן להתבצע באמצעות אקדח. באוגוסט סוכלו שני ניסיונות חיסול: האחד באמצעות מטען חבלה והשני באמצעות אקדח ורימון רסס. בשני המקרים מדובר בעבריינים שתכננו לנקום ביריביהם כחלק ממאבקי שליטה ונקמת דם.

בחודש שעבר סוכלו שני ניסיונות נוספים. בפעם אחת נשלחו גורמי פשיעה לחסל עבריינים כנקמה על ניסיון חיסול שאירע באשדוד כמה ימים קודם לכן, אז התפוצץ כלי רכב סמוך לקניון בעיר. מזמין החיסול, לטענת המשטרה, הוא עבריין מורשע המרצה עונש מאסר בפועל. כשבועיים לאחר מכן נעצר גבר שנסע על אופנוע גנוב בעיר והיה בדרכו לחסל את יריביו באמצעות אקדח.

זירת הרצח של שלום שלמה, מושב בחבל לכיש. ספטמבר 2015. שי מכלוף
זירת החיסול של שלום שלמה במושב חלץ בחודש שעבר/שי מכלוף

בכך לא תמו ממצאי החקירה. לטענת המשטרה, הם פענחו את ניסיון החיסול שאירע כמה ימים לפני רצח מאור בנובמבר 2014, עת נזרק רימון רסס לעבר בית באשדוד. במסגרת הפרשה נעצרו שישה חשודים במעורבות ברצח מאור ושלושה נוספים בניסיון החיסול.

עורכי דין בשירות הפשע

בשלושת החודשים האחרונים התנהלה בימ"ר לכיש אחת החקירות הגדולות ביותר בשנים האחרונות באזור הדרום. היא זכתה לכינוי פרשה 8035 או "בלוק חוסם" ומטרתה העיקרית היתה המאבק בפשיעה המאורגנת והחמורה באזור הדרום תוך "חסימת קואליציה מסוכנת שנרקמה בין ארגוני פשיעה מוכרים".

במסגרת הפרשה נעצרו עבריינים נוספים בגין אחזקה והעברה של אמצעי לחימה וסחר וייבוא בסמים. באוגוסט האחרון נעצר חשוד שתכנן לכאורה להעביר אקדח שקיבל מעבריינים באזור נתניה. עבריין אחר, שעל פי החשד משמש כמחסל בארגון פשע, נעצר בתחילת החודש בראשון לציון כשברשותו אקדח.
באמצעות הפעלת סוכן, ביום עסקאות הסמים נעצרו שני חשודים שסיפקו ומכרו לכאורה 4.5 קילוגרמים של חשיש. האחד חשוד בסחר והשני בייבוא ממצרים.

ביתו של בני שלמה במושב חפץ, אפריל 2015. ראובן קסטרו
ביתו המאובטח של בני שלמה/ראובן קסטרו

זאת ועוד, שתי עורכות דין נעצרו בחשד לשיבוש הליכי חקירה וקשירת קשר לביצוע פשע. השתיים, המייצגות כמה מהנאשמים בפרשה, חשודות שהעבירו מסרים בין העבריינים מהכלא החוצה ולהיפך. הן צפויות לעמוד בפני כתב אישום.

מוקדם יותר השנה נעצר אדרי, שנושא בימים אלו עונש מאסר, בשל החשד כי ניסה לדקור את אחת מעורכות הדין בביתה. שני מעורבים נוספים בפרשה זו נעצרו.

דומרני נעצר ברחוב ונאבק עם שוטרים

ב-6 באוקטובר עברה החקירה לשלב הגלוי עת התבצע גל מעצרים בעכו, במגדל העמק ובדרום. כ-150 שוטרים ממחוז דרום וימ"ר לכיש עצרו את דומרני, ראש ארגון פשיעה נוסף ועוד 27 עבריינים בחשד לרצח, ניסיון רצח ואספקת אמצעי לחימה. לפי המשטרה, המעצר נעשה "רגע לפני ביצוע הרצח הבא". מעצרו של דומרני הוארך מאז והוא הכחיש את המיוחס לו. במהלך החקירה הוא שמר על זכות השתיקה. כשנשאל על דבר מעצרו הוא הניף אצבע משולשת לעבר כלי תקשורת.

דומרני נעצר ברחוב באשקלון. לפי המשטרה, הוא נאבק בשוטרים והם נאלצו להשתמש בכוח כדי להתגבר עליו. אנשי ארגון הפשע הנוסף נעצרו בחופשתם באילת.

"ידו הארוכה של המחוז הדרומי תגיע בסופו של יום לכל אחד מחברי ארגוני הפשע - מראש הארגון ורובד הפשיעה הבכיר שלו ועד אחרון העבריינים. מדובר בהישג אדיר לשלטון החוק במדינה", אמר מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי.

"חשפנו כלי נשק ואמצעי לחימה רבים, ששימשו את העבריינים לניסיונות חיסול. בהמשך נחשפנו למעורבותם בכמה ניסיונות חיסול, בהם מהחודשים האחרונים. ראינו מקרוב כיצד יורדות הנחיות מהדרג הבכיר ביותר לדרג המבצע בכל הקשור להוראות חיסול, אספקת אמצעי לחימה ועוד", אמר סגן-ניצב יגאל קלימיאן.

הסניגורים של דומרני, עו"ד רועי אטיאס ועו"ד ליה פלוס, מסרו בתגובה: "נכון המשטרה רוצה את שלום דומרני בבית סוהר אבל גם יש אינטרס ציבורי שאדם לא יעמוד לדין, לא על עברו ולא על תדמיתו, אלא על מעשים קונקרטית שניתן להוכיח". עוד הוסיפו הסניגורים כי "בפועל דינו של דומרני אינו כדין אזרח אחר ולגביו כל האמצעים כשרים לכן אנו עדים לכתב אישום שערורייתי שמוגש בניגוד להנחיות משרד המשפטים שאינו עומד ברף הראייתי הדרוש לצורך זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully