וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח שהצית מלחמה בין שלום דומרני ל"קומפיוטר"

3.10.2015 / 17:15

אחרי שארבעה עבריינים בכירים מארגון הפשע של שלום דומרני ערקו לארגונו של בני שלמה, הגיע חיסול אחיו הבכור של "הקומפיוטר", ובעולם התחתון מצפים ל"נקמה, וקשה ביותר". בינתיים נכרתות בריתות בדרום, ומעגל הדמים צפוי להתרחב. "דומרני עצבני מאוד על אלו שערקו"

עריכה: טל רזניק

מספר שבועות לפני החיסול של "הבריון" שלום שלמה, אחיו של "הקומפיוטר", ראש ארגון הפשיעה החדש בני שלמה, סערו הרוחות במושב חלץ. לפי המידע המודיעיני של המשטרה, מספר ימים לפני החיסול שהרעיד את עולם הפשע הדרומי, פרץ ויכוח בין שלום לאחיו. הסיבה: שלום שלמה, דווקא הוא, אחיו של הבוס הגדול, הסתכסך סכסוך מר עם "ארבעת העורקים" – ארבעה אנשים שעברו לארגונו של שלמה מארגונו של שלום דומרני. אותם העורקים סיכנו את חייהם, ונשבעו אמונים לבוס החדש ממושב חלץ. ההפתעה: בני שלמה, האסטרטג ומי שנחשב לדור העתיד בעולם הפשע, צידד דווקא באנשיו הבכירים והפנה את גבו לאחיו הבכור. אותו הריב, כך מספרים בעולם התחתון בדרום, הביא לכך ששלום שלמה עזב את הווילה המבוצרת של משפחת שלמה בחלץ ועבר למושב תלמים. ה"מכה" לא איחרה לבוא: בליל יום שבת האחרון, נמצא שלום שלמה ירוי בכלי רכבו, כשהמתנקש לא מותיר לו סיכוי. אלה היו יריות הפתיחה של הסכסוך החם ביותר בעולם הפשע הישראלי. המעורים בו מבטיחים ש"יש עכשיו מלחמת עולם בדרום. בני שלמה לקח את החיסול קשה מאוד, הוא לא יעזוב את זה ככה, תהיה כאן נקמה, וקשה ביותר".

כדי להבין את הסכסוך יותר לעומק, צריך להבין אילו אנשים "ערקו" מהארגון של שלום דומרני. צריך לחזור אחורה, לימים בהם ניצל שלום דומרני מאותו ניסיון חיסול מפורסם בו איבדה את חייה הנערה שקד שלחוב. שלחוב בת ה-16 נקלעה בעל כורחה למלחמת ארגוני פשיעה, כאשר בחודש יולי 2003 נורתה בתוך הרכב של בן זוגה בסמוך לרחובות נווה דקלים ורבין באשקלון. לפתע הגיח רכב וממנו נורו מספר יריות לכיוונה. מדובר היה בטעות בזיהוי הרכב, כאשר המתנקשים, מישל ז'נו וישראל גנון, כיוונו את החיסול לעבר הבוס הגדול שלום דומרני. מי שהיה נהג הרכב בה נהרגה שלחוב היה לא אחר מאשר יניב רווח. לפי המידע המודיעיני של המשטרה, רווח הוריד את דומרני וחבריו, ולאחר מכן, אסף את שלחוב, מה שהוביל לטעות בזיהוי. מרגע זה ואילך, התהדקו היחסים בין רווח לבין דומרני ולא רק: גם אחיו של רווח, רזיאל ולידור הפכו לשם דבר בחצרו של דומרני. רזיאל אף נחשב ל"מוציא לפועל" של ממש.

המידע המודיעיני של המשטרה מצביע כי דומרני טיפח אחד ספציפי: רזיאל. הוא השקיע בו, נתן לו דרור לעשות כל שביכולתו והפך אותו לאחד האנשים המסוכנים בארגונו. "רזיאל הוא איש מאוד מסוכן, מנהיג בפני עצמו", אומרים בעולם הפשע. "תבדוק בתחנה עם השוטרים, שלא כדאי להסתבך איתי", אמר רזיאל רווח באחד המקרים לשוטר, שבסך הכול ביקש לראות תעודת זהות. רווח עצמו יודע מה הוא שווה וכך גם המשטרה.

הכול עבד חלק בארגון הדרומי הבלתי מעורער, ששלט ביד רמה על כל האזור. עד שהגיעה העריקה.

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
הרצח ירחיב את מעגל האימה. בני שלמה/ניב אהרונסון
"ארבעת העורקים" היו בבחינת "ייהרג ובל יעבור" מבחינתו של דומרני, כך לפחות מאמינים במשטרה. מרגע ששלמה, שבעצמו היה אחד מבני חצרו של דומרני, "פיתה" גם את דור העתיד של רחובות אשקלון, נפתחה מלחמת עולם אמיתית

כשבני שלמה בחר להתנתק, הוא לא לקח שבויים: המידע המודיעיני הצביע כי במקום מושבו במושב חלץ, אחד המושבים האמידים בישראל, התיישבו ארבע דמויות שמעניינות מאוד את המשטרה: רזיאל רווח, אחיו הבכור יניב רווח, אחיהם הקטן לידור רווח, שרק לאחרונה השתחרר ממאסר ממושך בגין תקיפה קשה באזור תעשייה באשקלון בשנת 2013, ואחד הצעירים בארגון בו האמין דומרני בכל לבו: יוני אמר שמו. "ארבעת העורקים" היו בבחינת "ייהרג ובל יעבור" מבחינתו של דומרני, כך לפחות מאמינים במשטרה. מרגע ששלמה, שבעצמו היה אחד מבני חצרו של דומרני, "פיתה" גם את דור העתיד של רחובות אשקלון, נפתחה מלחמת עולם אמיתית.

לאותה קואליציה דרומית מצטרפת גם הכנופיה הגרוזינית מאשדוד. דוד (דאטו) קריחלי (דוד הגרוזיני), ש"דפק" בעבר חשבון לדומרני, הפך לבן ברית של שלמה. המידע המודיעיני מצביע כי לאחר חיסולו של חבר בכנופיה הגרוזינית, מנשה מאור, מנהלים שתי הכנופיות המרכזיות מאבק איתנים באשדוד: זו של הכנופיה הגרוזינית בראשה עומד קריחלי, וזו של הכנופיה המרוקאית, בראשה עומד יוסי אדרי ששרה למרותו של שלום דומרני והאחים אופיר ועמוס לביא.

ברחוב האשדודי יש יראת כבוד לקריחלי. לשם המחשה, הדוגמה הטובה ביותר היא זו בה הורשע ונשלח לכלא קריחלי במסגרת תקיפה במועדון ה"מוב" באזור התעשייה באשדוד. לפי כתב האישום, בילה קריחלי עם חבריו, השליך כוס משקה חריף לעבר הברמנית. הוא גם תקף ללא הכרה את אחד המבלים במכות נמרצות באמצעות בקבוק, פצע אותו קשה וגרם לאשפוזו. "בני זונות, איזה חתכים אכלו לו לפנים", נשמע קריחלי בהאזנות הסתר לאחר האירוע. "הוכיתי על ידי בחור גדול, זה היה דאטו הגרוזיני", אמר לשוטרים בעל המועדון. "דאטו היה היום אצלי במועדון, עם חולצה לבנה ואז התחיל להתווכח עם בחור. אני הבנתי שהולך להיות בלגן, אז יצאתי החוצה להתקשר למשטרה וכשנכנסתי פנימה כבר הבחנתי בדאטו תופס את הבחור ונותן לו אגרופים לפנים. זה היה אחרי שהוא שבר עליו כוס או בקבוק, כי הבחור היה עם דם. דאטו חייב לשבת בכלא, הוא בחור מסוכן".

האזנות הסתר שעקבו אחרי האנשים מהמועדון, ממחישים היטב את הפחד והאימה שרוכשים מקריחלי. "איך קוראים לבחור הגבוה?", שאלה ברמנית את אחד המבלים ממוצא גרוזיני, נתנאל נניקשווילי על מנת לברר כיצד ניתן להגיע אליו ו"לטפל" בו, כחלק מנקמה על זריקת הכוס.

נתנאל: "מי שדקר?"

הברמנית: "אה, אתה יודע שדקר?"

נתנאל: "אני ראיתי, כן למה?".

הברמנית: "מה השם שלו, איך קוראים לו? אני צריכה לדעת, אני צריכה שיטפלו בו, הוא זרק עליי כוס אתמול".

נתנאל: "תגידי, את מפגרת, מה את חושבת את מסתבכת עם ילד בן 17?"

הברמנית: "מה אכפת לי, אף אחד לא יזרוק עליי כוס"

נתנאל: "דאטו, דאטו קריחלי".

עוד באותו נושא

החיסול בדרום: נעצר חשוד המזוהה עם ארגונו של שלום דומרני

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיסולו של יוסי בוחבוט, שנורה למוות מתחת לבית אמו באשקלון היא עוד תעלומה שחוקרי המשטרה מנסים לפתור. בוחבוט, עבריין בן 30, התפרסם בעיקר לאחר שהורשע בהשלכת רימון לעבר ביתו של העיתונאי ארצי חלפון. הוא השתחרר מהכלא, ובעולם הפשע מספרים שניסה כל שביכולתו "לחתוך" מהפשע. הערכה הראשונית במשטרה היא כי בוחבוט נרצח על רקע רומנטי. אולם בעולם הפשע בטוחים שלא כך הדבר. "השמועה מספרת שיוסי בוחבוט התבקש על ידי אנשיו של שלום להוביל את יוני אמר, שהוא גיסו, למקום מסוים, כדי לעשות לו כיפה אדומה", מספר גורם המעורה בעולם התחתון. "יוסי בוחבוט סירב. ואנחנו יודעים מה קרה אחרי זה".

גם חקירת היחידה הכלכלית של להב 433 לא תרמה למעמדו של שלום דומרני. בשלהי שנת 2013, זמן קצר לאחר שחוסל ג'קי בניטה ונפגע קשות אבי ביטון, עצרו בלשי היאל"כ את דומרני. החשד: הדון מהדרום סחט את הרב יעקב "הרנטגן" איפרגן. דומרני, כך לפי האישומים, הגיע ערב בחירות לביתו של הרנטגן ואיים עליו כי הוא פוגע ברב מקובל אחר, הרב יורם אברג'יל, כיוון שהרנטגן תמך במועמד שאינו לרוחו של הדון. "יש דרכים לטפל בזה ואנחנו באנו לפה בשביל לטפל", אמר דומרני באותה הפגישה. למשטרה, שגייסה עד מדינה מחצרו של הרנטגן, זה הספיק. הם מיד עצרו את דומרני, העמידו אותו לדין ושלחו אותו ל-18 חודשי מאסר.

בזמן הזה, עדיין ניסו אלמונים "להשלים" את העבודה שלא הצליחו לבצע על אבי ביטון, האיש הבכיר ביותר שנותר נאמן לדומרני. ב-22 בדצמבר אשתקד, צרור יריות נורה לעבר בית מפואר ברחוב ביכורי ענבים בשכונת ברנע באשקלון. במקרה זה איש לא נפגע, אך הכוונה הייתה ברורה: המודיעין המשטרתי סבור כי מי שהיה על הכוונת במקרה הזה הוא אבי ביטון שנותר ללא רגליים, אך עדיין ממשיכים לנסות לפגוע בו. למקום הגיע נהגו של ביטון וצעק לעבר האלמונים: "הוא לא פה, הוא לא פה". האלמונים נמלטו מהמקום. עד היום לא נתפסו האלמונים, אך לכולם ברור: מי שניסה לפגוע בביטון היה, לפי הערכות, הארגון של בני שלמה.

כתב אישום נגד דומרני: "הטיל אימה על הרנטגן". שי מכלוף
מאבק השליטה בעיצומו. דומרני/שי מכלוף
מאז ששוחרר, עושה דומרני כל שביכולתו כדי להראות נוכחות. "כל היום רואים אותם בעיר", אומר גורם בעולם הפשע. "הוא מבין שהמלחמה מול בני שלמה היא מאוד מאוד רצינית"

המאסר הארוך של דומרני, בתוספת לשורה של ניסיונות חיסול, הביאו לשחיקה מסוימת בארגון. ברחובות אשקלון בפרט ובאזור לכיש בכלל התחילו אט אט להבין כי בני שלמה מתחיל להשתלט על השטח. ואז השתחרר דומרני מהכלא. מאז שחרורו ועד היום, הצליחו בלשי ימ"ר לכיש, בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן, לסכל שורה של ניסיונות פגיעה שכוונו כלפי בני שלמה. בין אם מדובר במכונית תופת ובין אם בניסיונות חיסול אחרים, אלה גרמו, כך לפי הערכה מודיעינית, לתסכול במושב עוצם, מקום מושבו של דומרני. ואז הגיע החיסול של שלום שלמה.

מאז ששוחרר, עושה דומרני כל שביכולתו כדי להראות נוכחות. "כל היום רואים אותם בעיר", אומר גורם בעולם הפשע. "יש לו את מומי קסנטיני, שרון קדוש, אבי ביטון, עמיר סעדה ואבי וטורי, אנשים מאוד מאוד מסוכנים. גם שלומי באסה איתו, שהוא כוח עולה מאוד חזק. הם כל היום יושבים בקפה ומראים נוכחות. שלום לא מסתובב אף פעם לבד, כל הזמן עם האנשים שלו. במסגרת המלחמה הוא גם עשה סולחה עם האחים מגידיש מקריית גת. הוא מבין שהמלחמה מול בני שלמה היא מאוד מאוד רצינית. שלום עצבני מאוד על הילדים האלו שערקו. אם הם נופלים לו לידיים, אני לא מקנא בהם".

אדם נוסף שהיה קרוב מאוד לשלום דומרני הוא צ'יקו דהאן. דהאן היה מספר 2 בארגונו מאז כניסתו לכלא של דומרני, אך עם שחרורו של דומרני, דרכיהם נפרדו. "שלום התבאס עליו, אבל אין ביניהם מלחמה. הם רק לא ביחד. לצ'יקו לא מתאימה המלחמה הזו".

חוקרי היחידה הכלכלית (יאל"כ) עצרו אמנם חשוד בחיסולו של שלום שלמה, שלפי הערכה מודיעינית משויך לשלום דומרני, אולם השבוע כבר שוחרר לביתו. באת כוחו של החשוד, עו"ד חן בן חיים מסרה בתגובה: "החשד היה מופרך, ומלכתחילה לא היה מקום לעצור את מרשי. אין אלא להצר על כך שהמשטרה ממהרת ומבצעת מעצרי שווא תוך הכפשת שמותיהם של חפים מפשע ותיוגם בתוויות כאלה ואחרות, ורק לאחר המעצר מבררת את החשד. אני מברכת על השחרור אך מצרה על עצם המעצר שהיה מיותר מלכתחילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשטרה ממהרת ומבצעת מעצרי שווא". עורכת דין חן בן חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד לחיסולו של שלום שלמה, נראה היה כי ידו של בני שלמה על העליונה. חיסולו של ג'קי בניטה, פגיעה באבי ביטון ובשורה של חיילים נוספים בארגון דומרני, בנוסף להתקרבות אסטרטגית מאוד משמעותית לאנשי אברג'יל מצדו של בני שלמה, הביאו לתחושה כי הוא הפך לשם דבר בדרום. אולם החיסול של אחיו הבכור, כך נראה, מחזיר את ההרתעה חזרה לידיו של שלום דומרני. עם זאת, במשטרה בטוחים: מבחינתו של בני שלמה אין זה סוף פסוק. "אחרי השבעה תהיה מלחמת עולם", אומר גורם בעולם הפשע. "הוא (בני, י"א) ילך על האחים, על הדודים, על כל מי שיכול. אף אחד לא חסין במלחמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully