וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי היסטורי: סין תאפשר למשפחות לגדל שני ילדים

29.10.2015 / 13:00

המפלגה הקומוניסטית הודיעה כי מדיניות הילד האחד, שיושמה לפני 30 שנה, תבוטל וכל הזוגות יוכלו להביא שני ילדים. לא נמסרו פרטים נוספים בנושא ומהו לוח הזמנים ליישומה. אזרח סין לאולפן וואלה! NEWS: "הממשלה הנוכחית מקשיבה לעם"

עריכה: רון וקנין

המפלגה הקומוניסטית בסין הודיעה היום (חמישי) כי היא תקל על המגבלות שהוטלו על משפחות במדינה ותאפשר לכל הזוגות לגדל שני ילדים. מדובר בשינוי היסטורי במדיניות של בייג'יניג, שכבר הקלה בנושא בסוף 2013, אז אפשרה למיליוני משפחות לגדל שני ילדים, אחרי עשרות שנים שבהם נאסר עליהם להוליד יותר מילד אחד.

ההכרזה התקבלה בתום מפגש סגור של המפלגה, שהתמקדה ברפורמות כלכליות ובשימור הצמחיה בין 2016 ל-2020, לאור החשש מהאטה. "סין תאפשר לכל הזוגות להביא שני ילדים, בזניחתה את מדיניות ארוכות השנים של ילד אחד", נמסר בסוכנות הידיעות הרשמית שינחואה. לא נמסרו פרטים נוספים על המדיניות החדשה או על לוח זמנים ליישומה.

המדיניות השנויה במחלוקת של המשטר הקומוניסטי יושמה ב-1979, במטרה לצמצם את אחוז הילודה ולהאט את קצב גידול האוכלוסייה. עם זאת, החשש של הממשלה מהזדקנות התושבים הובילה לשינוי. תחת הרפורמה של 2013, זוגות שאחד מהם היה ילד יחיד הורשו להביא לעולם שני ילדים. המבקרים טענו כי ההקלה הייתה מצומצמת מדי ומאוחרת מדי מכדי לענות על ההשפעות השליליות של המדיניות ארוכת השנים על הכלכלה ועל החברה.

עוד כתבות מהעולם:
דוח: צפון קוריאה מרוויחה מיליארדי דולרים מ"עבודות כפייה"
אחרי חודשים של שריפות, מבול עשוי לפוגג את ענן הרעל באסיה
העימות הרפובליקני השלישי: הופעה חיוורת לטראמפ, בוש מתרסק

דגלי סין מתנוססים מחוץ למבנה הפרלמנט בבייג'ינג. רויטרס
שינוי היסטורי. דגלי סין מתנוססים מחוץ למבנה הפרלמנט בבייג'ינג/רויטרס

לפי ההערכות, השיטה מנעה את הולדתם של 400 מיליון איש נוספים מאז החלתה. זוגות שהפרו את המדיניות עמדו בפני שורת עונשים, החל מקנסות ופיטורים ממקום הולדתם ועד הפלות כפויות. ואולם, ההגבלות רוככו בחלק ממחוזות המדינה, בעקבות החשש שהביעו סוציולוגים ודמוגרפים בשל המחיר שהן גובות והצניחה במספר העובדים שנגרמה בעקבות זאת.

"אלה חדשות גדולות מאוד בסין. אנשים רוצים עוד אחים והממשלה הזאת מקשיבה לקול העם", אמר היום ליצ'או טאנד, אזרח סין בן למדיניות הילד היחיד במדינה הקומוניסטית, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. טאנד, השוהה בישראל, אמר שבעוד כל העולם המערבי מגדיר את המדיניות שבוטלה "מדיניות הילד היחיד" - בסין קוראים לה "אסטרטגיה לאומית לשליטה בילודה".

לדבריו, שינוי המדיניות נובע מכך שהמדינה מזדקנת. "עד 2050 זו תהיה למעשה המדינה המבוגרת ביותר בעולם, כלומר שתהיה לנו האוכלוסייה הגדולה ביותר מעל גיל 60, אז עכשיו זה זמן מושלם בשביל הממשלה לפתוח במדיניות שני ילדים".

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully