וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של שריפות, מבול עשוי לפוגג את ענן הרעל באסיה

גשמים עזים באינדונזיה הפיחו תקווה שהערפיח שמכסה את דרום-מזרח היבשת בתקופה האחרונה עומד להיעלם. מאות אלפים לקו בבעיות בריאות כתוצאה מכך. "המצב השתפר משמעותית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גשמים עזים שירדו בימים האחרונים באינדונזיה עשויים לגרום לתפנית במאבק השלטונות בשריפות היער הענקיות שכיסו את דרום-מזרח אסיה בענן רעיל. ואולם, גורם בכיר בממשלה אמר אתמול (רביעי) לניו יורק טיימס כי יידרשו גשמים נוספים כדי להשתלט על האש.

גשמי זלעפות שפקדו את סומטרה ואת קלימנטן – שם שריפת היערות משתוללת זה שבועות ופגעה בבריאותם של מאות אלפי בני אדם – הפחיתו בצורה משמעותית את מספר מוקדי הבעירה. "אני מקווה שהגלגל התהפך", אמר לוהוט פנדג'אייטן, השר האחראי על תיאום הסוגיות הביטחוניות, הפוליטיות בממשלה. "אם הגשם יימשך בחמשת הימים הקרובים, נעבור את זה".

סוטופו פורוו נוגרוהו, דובר הסוכנות הלאומית לטיפול באסונות, אמר כי הראות ואיכות האוויר באזורי השריפות השתפרו מאז יום שני. לדבריו, מספר "הנקודות החמות" פחת מ-1,578 ביום שני ל-291 אתמול. "זה שיפור משמעותי. המצב טוב בהרבה עכשיו", מסר סוטופו, אך הוא הדגיש כי באזורים מסוימים איכות האוויר עדיין מוגדרת "לא בריאה".

עוד ידיעות מהעולם
העימות הרפובליקני השלישי: הופעה חיוורת לטראמפ, בוש מתרסק
דוח: אוסטרליה שיחדה מבריחים שיפנו סירות מהגרים לאינדונזיה

חיילים בצבא אינדונזיה מנסים להשתלט על שריפות היער בבורנאו, אוקטובר 2015. רויטרס
חיילים מנסים להשתלט על שריפה בקלימנטן/רויטרס

כמה מדענים הביעו חשש שהשריפות והערפיח יימשכו עד הסוף השנה. המשבר החל באוגוסט האחרון, לאחר הצתת שריפות יער מכוונות שנועדו לפנות את הקרקע לטובת מטעי דקלים ושימושים חקלאיים אחרים. על אף שהשיטה הזאת נהוגה כבר עשורים, עונה יבשה ארוכה במיוחד ותופעת "אל ניניו" מאיימות להפוך את היקף השריפות הנוכחי לחמור ביותר אי-פעם.

17 אזרחים נהרגו ממחלות הקשורות לנשימה שנגרמו מהענן הרעיל, לצד כבאי אחד שנספה במהלך ניסיונות כיבוי. אינדונזיה שלחה 2,000 חיילים ו-500 שוטרים לסומטרה ולקלימנטן כדי לסייע לצוותי הכיבוי המקומיים להשתלט על הלהבות. הממשלה אף משתמש במטוסים ובמסוקים כדי לשפוך מים וחומרים מעכבי בעירה על אזורי הדליקות. הנשיא ג'וקו וידודו אף קיצר השבוע ביום אחד את ביקורו בארצות הברית כדי להגיע למוקדי האסון. היום הוא צפוי לבקר בדרום סומטרה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חיילים בצבא אינדונזיה מנסים להשתלט על שריפות היער בבורנאו, אוקטובר 2015. רויטרס
חיילים בצבא אינדונזיה מנסים להשתלט על שריפות היער בבורנאו, אוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully