וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: אוסטרליה שיחדה מבריחים שיפנו סירות מהגרים לאינדונזיה

29.10.2015 / 0:46

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" קרא לחקירה בנוגע לדיווחים על הפניית סירות מבקשי מקלט למדינות שכנות. "לא רק שגורמים ממשלתיים מעורבים, אלא גם מכווינים מבצעי הברחת בני אדם"

מהגרים שניסו להגיע לאוסטרליה באינדונזיה, יולי 2015. AP
"כל הראיות שבידינו מצביעות על כך שבכירים אוסטרלים ביצעו פשע בינלאומי". הגעת מהגרים לאינדונזיה/AP

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" קרא אתמול (רביעי) לחקירה פומבית בנוגע לדיווחים שלפיהם בכירים אוסטרליים העבירו תשלומים למבריחים, על מנת שאלה יפנו את הסירות עם מבקשי המקלט הגיעו למדינה לעבר אינדונזיה. לטענת הארגון, נאספו ראיות התומכות בדיווחים על לפחות שני מקרים, למרות הכחשתה הרשמית של הממשלה האוסטרלית.

אוסטרליה אימצה מדיניות קשה למניעת הגעתם של מבקשי מקלט לחופי המדינה, תוך הרחקת סירות מהגרים והעברת מבקשי המקלט למחנות מעצר באיים שכנים. הביקורת על מדיניות זו התחדשה בחודש יוני האחרון, כשקברניט סירת מהגרים ושני אנשי צוות נעצרו באינדונזיה בחשד לסחר בבני אדם, לאחר שטענו שקיבלו תשלום מהאוסטרלים להביא את מבקשי המקלט לאינדונזיה.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר המהגרים: אוסטריה תציב מכשולים בגבולה עם סלובניה
אירופה מנסה "להאט" את המהגרים: מרכזי שהייה ביוון וכוחות בגבול
האו"ם: מעצר המהגרים בצ'כיה - הפרה שיטתית של זכויות אדם

מהגרים שניסו להגיע לאוסטרליה באינדונזיה, יולי 2015. AP
מהגרים שהופנו לאינדונזיה, חודש יולי/AP

לטענת "אמנסטי", הנוסעים וכמה מאנשי הצוות מסרו כי צוות של אותה הסירה קיבל 32 אלף דולרים מהפקידים האוסטרלים במטרה להרחיק את הסירה מהמדינה. כמו כן, דווח כי ספינות של חיל הים ושל משמר הגבול האוסטרלי העבירו את 65 מבקשי המקלט שהיו על אותה סירה לשתי סירות קטנות, נתנו להם "מעט דלק", מכשיר ניווט לווייני ומפה בסיסית של האזור.

"כל הראיות שבידינו מצביעות על כך שבכירים אוסטרלים ביצעו פשע בינלאומי", מסרה חוקרת של "אמנסטי", אנה שי. "הברחת אנשים הוא פשע המקושר לרוב לבני אדם פרטיים, לא ממשלות – אולם במקרה הזה יש לנו ראיות חזקות לכך שגורמים אוסטרליים לא רק מעורבים, אלא גם מכווינים מבצעים".

בחודש אוגוסט, שר ההגירה של אוסטרליה פיטר דטון מסר כי הרשויות הפנו 20 סירות מהגרים בשנה וחצי שקדמה לכך, ובלמה את כניסתם של 633 מהגרים למדינה. מוקדם יותר החודש, ביקורת על מדיניות ההגירה של אוסטרליה העיבה על בקשתה להצטרף למועצת האו"ם לזכויות אדם, ובהצבעה שנערכה הערב, המשלחת האוסטרלית נותרה בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully