וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים: אוסטריה תציב מכשולים בגבולה עם סלובניה

28.10.2015 / 13:13

שרת הפנים הודיעה על המהלך שנועד לעצור את זרם הפליטים ומבקשי המקלט שנוהרים לשטחה מכיוון המדינה הבלקנית. "לא מדובר בסגירת הגבול", הבהירה, אך לא הסבירה באילו אמצעים מדובר. גרמניה: "לא נפתוא את המשבר בהקמת מחסומים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אוסטריה תציב מכשולים לאורך גבולה עם סלובניה כדי להאט את זרם המהגרים הנכנס למדינה – כך מסרה היום (רביעי) שרת הפנים יוהנה מיקל-לייתנר. זאת לאחר שהמדינה הבלקנית הקטנה הפכה למוקד שטף הפליטים שדרכו ממשיכים אלפי בני האדם בדרכם צפונה, בעקבות החלטת הונגריה לסגור את גבולותיה.

"המהלך נועד להבטיח את הסדר ולשלוט על הכניסה למדינה שלנו", הסבירה השרה את ההחלטה להציב מכשולים בגבול עם סלובניה, שכמו אוסטריה חברה באיחוד האירופי. "לא מדובר בסגירת הגבול", הוסיפה. "המצב כאן משתנה במהירות. בין 3,000 ל-8,000 בני אדם חוצים את הגבול (בכל יום), אבל עלינו להיות מוכנים למצב שזה יגיע ל-12 אלף". היא לא הסבירה באילו אמצעים מדובר.

לקריאה נוספת בנושא
בבלקן מאיימים: אם גבול גרמניה ייסגר - נחסום כניסת מהגרים
אירופה מנסה "להאט" את המהגרים: מרכזי שהייה ביוון וכוחות בגבול
האו"ם: מעצר המהגרים בצ'כיה - הפרה שיטתית של זכויות אדם

מהגרים ממתינים לחצות את הגבול מסלובניה לאוסטריה, 27 באוקטובר 2015. רויטרס
מהגרים בשטח סלובניה בדרכם לאוסטריה, אתמול/רויטרס

דובר הממשלה הגרמנית, סטפן זייבר, הגיב לכוונת אוסטריה לחסום את הגבול הסלובני וטען כי "לא ניתן לפתור את משבר המהגרים, שנוגע לאירופה כולה, בהקמת מחסומים או חומות". לדבריו, "לא נוכל לפתור את המשבר אלא אם אנחנו, האירופים, נפעל בקו אחיד ונגיב יחד. זאת משימה משותפת".

אתמול ביקר ראש מחוז בוואריה שבגרמניה את אוסטריה, בשל כישלונה לשתף פעולה עם ברלין בסוגיית המהגרים. הורסט סיהופר, שידוע גם כמבקר חריף של הקנצלרית אנגלה מרקל, האשים את הממשלה בווינה בכך שהיא לא מסייעת לו לעצור את זרם הפליטים שעוברים דרך הגבול. בוואריה משמשת שער הכניסה לגרמניה, שמצפה לכמיליון מהגרים עד סוף השנה. המשטרה מסרה כי יותר מ-11 אלף בני אדם נאספו מגבול אוסטריה רק ביום שני האחרון.

סיהופר, שמפגלת האיחוד הסוציאל-נוצרי שבראשותו מקורבת למפלגתה של מרקל, דוחק בה להטיל מגבלות על מספר מבקשי המקלט שייקלטו במדינה. הוא אף איים לקחת את הממשלה, שבה מפלגתו חברה, בבית המשפט. "התנהגותה של אוסטריה פוגעת ביחסי השכנות בינינו", אמר בריאיון לעיתון מקומי. ראש מדינת בוואריה הוסיף כי מרקל היא זאת שצריכה לעסוק בנושא והבהיר כי עליה להשיב עד יום ראשון לדרישתו להאט את זרם המהגרים. "אם זה לא יקרה, עלינו לשקול את האפשרויות האחרות שעומדות בפנינו", אמר סיהופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully