וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: צפון קוריאה מרוויחה מיליארדי דולרים מ"עבודות כפייה"

חוקר מטעם האו"ם טוען כי פיונגיאנג שלחה 50 אלף מתושביה לעבוד במדינות זרות, שנאלצו לשלם לה "סכומים גבוהים במיוחד". לדבריו, החברות שמעסיקות אותם "הפכו לשותפות למערכת של עבודה כפויה"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית שלחה 50 אלף מתושביה לעבוד מחוץ לגבולות המדינה בתנאים של "עבודות כפייה" שהניבו לה רווחים בסך מיליארדי דולרים – כך מסר הלילה (חמישי) חוקר מטעם האו"ם. מרזוקי דרוסמן אמר כי הפועלים מרוויחים מעט מאוד, לא מקבלים מספיק מזון ולעתים נדרשים לעבוד במשך 20 שעות ביום.

לדבריו, העובדים משלמים "סכומים גבוהים במיוחד" ישירות לממשלה בפיונגיאנג. רובם, כך נטען בדוח, מועסקים בסין וברוסיה, רובם בתעשיות המכרות, הטקסטיל והבנייה. עם זאת, דרוסמן, שעוקב אחרי מצב זכויות האדם בדיקטטורה הקומוניסטית, ציין גם מדינות אחרות באסיה, באפריקה, במזרח התיכון ובאירופה כמי שלוקחות חלק בכך.

הוא הוסיף כי חברות המעסיקות עובדים צפון קוריאניים "הפכו לשותפות למערכת בלתי מתקבלת של עבודה כפויה". דרוסמן טען כי העובדים משמש מקור מימון למדינה שנמצאת "במצב כלכלי קשה" והעריך כי פיונגיאנג מרוויחה בין 1.2 ל-2.3 מיליארד דולר בשנה משליחת העובדים למדינות זרות. מאז 2006, המשטר המבודד נתון תחת סנקציות בינלאומית בשל הניסויים הגרעיניים שביצע וכתוצאה מכך הוא סובל ממחסור במטבע זר.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, אוקטובר 2015. רויטרס
מרוויח מיליארדים. השליט קים ג'ונג און, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully