וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 4 נפצעה בינוני מבקבוק תבערה: הכותרות שעשו את סוף השבוע

אביה, אמה ושני אחיה של הילדה נפצעו באורח קל מבקבוק תבערה שהושלך על רכבם בכביש 60. פלסטיני בן 16 התחזה למוכר קרמבו, שלף סכין, ניסה לדקור - וחוסל ליד ג'נין. פלסטיני מאזור חברון נעצר בתל אביב עם מברג בידו. מטען נפץ אותר בסמוך למעבר קלנדיה. כותרות סוף השבוע

צילום: הצלה יו"ש

בקבוק תבערה הושלך על רכב משפחתי ליד בית אל; בת 4 במצב בינוני

ילדה בת ארבע נפצעה ביום שישי באורח בינוני, אביה, אמה ושני אחיה נפצעו באורח קל מבקבוק תבערה שהושלך על רכבם בכביש 60, בסמוך להתנחלות בית אל שבבנימין. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני – ופינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הילדה בת הארבע סובלת מכוויות בפלג גופה העליון, ילדה אחרת ואמן סובלות מכוויות בידיים.

מוקדם יותר, כמאה פלסטינים השתתפו בהפרות סדר במחסום פוקוס – הממוקם בין רמאללה לאוגדת יהודה ושומרון שבבנימין. במהלכן, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון במקום. כתוצאה מכך, חייל מג"ב כבן 19 נפצע באורח קל ופונה לבית החולים שערי צדק שבירושלים, כשהוא סובל מפגיעה בחזה.

פלסטיני בן 16 התחזה למוכר קרמבו, שלף סכין, ניסה לדקור - וחוסל

פלסטיני בן 16 ניסה היום לדקור מאבטח במחסום ג'למה, הנמצא מצפון לעיר ג'נין שבצפון השומרון ובסמוך ליישוב גן-נר שבמועצה האזורית גלבוע. המחבל הגיע לנקודת הבידוק בכניסה למחסום מכיוון השטח הפלסטיני. אז, פתח בריצה לעבר כוח האבטחה, המורכב מחיילי צה"ל ומאבטחים אזרחיים, כשהוא אוחז בסכין. מאבטח מרשות המעברים של משרד הביטחון שהיה במקום הגיב במהירות בירי לעבר המחבל וחיסל אותו. אין נפגעים.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי המחבל התחזה לרוכל ואחז בידיו קרטון קרמבו. לפתע, השליך את הקרטון והסתער לעבר המאבטחים והחיילים עם סכין שלופה. מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון ירה בו מטווח קצר וניטרל את האיום. עקב הפיגוע, מחסום ג'למה נחסם לתנועת כלי רכב ובמקום התפתחה הפרת סדר אלימה.

נער פלסטיני מאזור חברון נעצר בתל אביב עם מברג בידו

פלסטיני בן 17, תושב יטא שבאזור חברון, נעצר בצהריים בתל אביב עם מברג בידו. שוטרים הגיעו לרחוב האצ"ל בשכונת התקווה בעיר לאחר שתושבים זיהו את הפלסטיני שהעלה את חשדם. בעת מעצרו אמר כי רצה למות משום שדודו מת. הוא נלקח לחקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מטען נפץ מסוג צינור אותר בסמוך למעבר קלנדיה

מטען נפץ מסוג צינור אותר היום בסמוך למעבר קלנדיה. המטען אותר במהלך סריקות שערכו שוטרי מג"ב והוא ככל הנראה הושלך אתמול במהלך הפרות סדר ולא התפוצץ. חבלן שהוזעק למקום ביצע פיצוץ מבוקר של המטען. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

גבר יהודי טען שערבי ניסה לדקור אותו בדרך שכם בירושלים

גבר יהודי טען היום בפני כוח משטרה ברחוב שבטי ישראל בירושלים כי ערבי ניסה לדקור אותו בדרך שכם, סמוך לגן הקבר. לדבריו, הוא שמע צעקה וכשהסתובב הוא הבחין בחשוד עם סכין שככל הנראה ניסה לדקור אותו. לטענתו, הוא נאבק עם החשוד שנמלט והסכין נפלה מידו. הסכין הועברה לשוטרים ונערכות סריקות לאיתור החשוד.

קרי: "נתניהו הסכים לספק לווקף אמצעי מעקב אחרי המתרחש בהר הבית"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי נפגש היום בירדן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם המלך עבדאללה, במסגרת המאמצים הדיפלומטיים להביא לסיומו של גל האלימות בין ישראל לפלסטינים. בסיום הפגישה עם שני המנהיגים, אמר קרי בשדה התעופה בעמאן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לספק לווקף אמצעי מעקב שיתעדו במשך כל שעות היממה את המתרחש בהר הבית.

שר החוץ האמריקני, שעושה את דרכו לערב הסעודית, הוסיף כי גורמים ישראליים וגורמים מטעם הווקף ייפגשו בימים הקרובים. לדבריו, נתניהו התחייב לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ולפיו "מוסלמים יוכלו להתפלל, ויהודים לבקר".

גל טביעות: שני גברים טבעו למוות, שני רוחצים במצב קשה ואנוש

תייר בן 52 טבע בשעות הצהריים בחוף בר כוכבא באשקלון. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה במקום, ופינו אותו לבית החולים ברזילי שבעיר – שם נאלצו לקבוע את מותו. שעה לאחר מכן, גבר כבן 50 טבע בחוף גלי גליל בנהריה. מצילים ששהו בחוף משו אותו מהמים והחלו לבצע בו פעולות החייאה והזעיקו צוות של מד"א למקום, אולם כשאלו הגיעו – נאלצו לקבוע את מותו.

נוסף על כך, גבר כבן 50 טבע בחוף בת גלים בחיפה. הוא נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים רמב"ם שבעיר כשמצבו אנוש. מוקדם יותר, גבר כבן 60 טבע בחוף מציצים בתל אביב. צוות של מד"א ביצע בו פעולות החייאה וכשחזר הדופק – הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר, כשמצבו מוגדר קשה.

נסראללה: "גם סבא רבא של נתניהו לא יעצור את ההתנגדות"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום בסוף תהלוכה לציון "יום העשורא" בביירות, והביע את תמיכתו בעם הפלסטיני ובגל הטרור האחרון במדינה. על פי כלי התקשורת במדינה, נסראללה הגיע בעצמו לטקס, שנערך באיצטדיון בדאחייה, מעוז הארגון, אך נאומו שודר על גבי מסך. זאת לאחר שגם אתמול יצא ממסתורו ונאם בפני אלפים.

"אנו עומדים לצד העם הפלסטיני בהתנגדותו ובאינתיפאדה שלו, ואנו קוראים לכל העמים החופשיים בעולם לתמוך בעם הפלסטיני בהגנתו על המקומות הקדושים והזכויות הלגיטימיות", אמר נסראללה. לדבריו, "לא נתניהו ולא סבא רבא שלו ימנעו מההתנגדות לאחוז בנשק כדי להתנגד למעשי האיוולת של ישראל. אנו נמשיך בג'יהאד שלנו ונביס את התכנית הכופרת (להפרת הסטטוס קוו) כמו שהבסנו את ישראל".

"אנו אומרים לכופרים, לישראל, לאמריקה ולמשפחת סעוד: לא נסכים להיות עבדים", הוסיף נסראללה. "אנו בני הג'יהאד וההתנגדות. לא איומי ישראל ולא הכופרים יצליחו להביס אותנו".

משנים מדיניות? "רוסיה מוכנה לסייע אווירית למורדים המתונים"

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום כי חיל האוויר הרוסי יהיה מוכן לתמוך ב"צבא סוריה החופשי" – קבוצת ארגוני אופוזיציה הנתמכים בידי המערב ולוחמים בכוחות בשאר אסד, במאבקם נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "אנו מוכנים לתמוך באופוזיציה הפטריוטית, בהם מה שנקרא 'צבא סוריה החופשי', באמצעות תקיפות מהאוויר", אמר לברוב בריאיון לטלוויזיה הרוסית. לדבריו, מדינתו מצפה שהמערב יעזור לה לזהות היכן נמצאים כוחות המורדים המתונים.

דבריו של לברוב מהווים שינוי דרמטי בעמדתה של רוסיה, אשר עד כה סייעה רק לכוחות הממשל בסוריה ועל פי טענות המערב אף תקפה את אותם ארגוני המורדים המתונים הנתמכים על ידי המערב. הדברים מגיעים לאחר פגישה שנערכה אתמול בין לברוב לבין מקבילו האמריקני, ג'ון קרי, בווינה. השניים הסכימו לבחון דרכים חדשות כדי להגיע להסדר פוליטי לפתרון המשבר בסוריה, שבמסגרתו נהרגו יותר מרבע מיליון מאז 2011. באותה הפגישה נכחו גם שרי החוץ של טורקיה וערב הסעודית, ובסופה אמר קרי כי "בפגישה העלינו כמה רעיונות שאיני מתכוון לחלוק, אך אני מקווה שיש ביכולתן לשנות את המצב".

ארבעה חיילים נפצעו באורח בינוני וקשה בהתהפכות ג'יפ ליד ים המלח

שני חיילים נפצעו ביום שישי באורח קשה ושניים נוספים באורח בינוני בהתהפכות ג'יפ בכביש 90, באזור מצוקי דרגות שבמדבר יהודה. הם חולצו על ידי יחידת החילוץ מגילות ופונו במסוקים של יחידת 669 לבתי החולים שיבא שבתל השומר והדסה עין כרם שבירושלים.

סערה בהנהגה הפלסטינית: קטטה והשלכת בקבוקים בישיבה על גל הטרור

סערה בישיבת פתח: בכירים בהנהגת הארגון התקוטטו זה עם זה והשליכו אחד על השני בקבוקי מים במהלך ישיבתם ברמאללה ביום רביעי האחרון - כך דיווח האתר הפלסטיני דוניא אל-ווטן. על פי הדיווח, במהלך הפגישה של הוועדה המרכזית - הגוף הבכיר ביותר של הפתח, פרץ עימות הנוגע לגל הטרור האחרון, לאחר שיו"ר הרשות אבו מאזן אמר שההגעה של פלסטינים לנקודות חיכוך עם צה"ל צריכה להיפסק לנוכח הפגיעה בחפים מפשע. אבו מאזן טען כי כבר עתה הסוגיה הפלסטינית חזרה לכותרות ולמרכז סדר היום העולמי.

בתגובה, אחד מחברי הוועדה, מחמוד אל-עלול, האחראי על התנזים - צעירי הארגון, אמר כי האירועים הללו נמצאים בשליטה של ארגונו. חבר הוועדה תאופיק טיראווי קטע את דבריו ואמר: "מי אמר שהם אחראים?", ובין השניים פרץ ויכוח חריף שגלש להשלכת בקבוקי וכוסות מים זה על זה. בנוסף, בעקבות העימות התפטר טיראווי מהוועדה להכנת הכינוס הכללי השביעי של הפתח, שצפוי להיערך בחודשים הקרובים.

הקב"ט שירה באזרח האריתריאי בחקירתו: "הוא אמר אללה אכבר"

ארבעה ימים לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע שבו נרצח חייל ואזרח אריתראי זוהה בשוגג כמחבל, לוואלה! NEWS נודע כי קצין הביטחון שירה בהבטום זרהום אמר בחקירתו המשטרתית כי שמע אותו צועק "אללה אכבר" במהלך האירוע ולכן חשב שהוא מחבל.

גורמים במשטרה אמרו כי על פי כל העדויות שהצטברו עד כה בידיהם, לא נמסר כי נשמעה הקריאה שעליה הסתמך הקב"ט. עוד מסרו במשטרה כי משום שאין קול במצלמות האבטחה בתחנה המרכזית, לא ניתן להוכיח לפי שעה כי זרהום אכן אמר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully