וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני בן 16 התחזה למוכר קרמבו, שלף סכין, ניסה לדקור - וחוסל

הצעיר הגיע למחסום הנמצא מצפון לג'נין ולפתע שלף סכין והסתער לעבר כוח האבטחה. מלבד המחבל, איש לא נפגע. "אנשי הביטחון תפקדו בדיוק כפי שציפינו מהם". צפו בתיעוד

קרדיט: באדיבות רשות המעברים במשרד הביטחון, דובר מחוז צפון עריכה: טל רזניק

פלסטיני בן 16 ניסה היום (שבת) לדקור מאבטח במחסום ג'למה, הנמצא מצפון לעיר ג'נין שבצפון השומרון ובסמוך ליישוב גן-נר שבמועצה האזורית גלבוע. המחבל הגיע לנקודת הבידוק בכניסה למחסום מכיוון השטח הפלסטיני. אז, פתח בריצה לעבר כוח האבטחה, המורכב מחיילי צה"ל ומאבטחים אזרחיים, כשהוא אוחז בסכין. מאבטח מרשות המעברים של משרד הביטחון שהיה במקום הגיב במהירות בירי לעבר המחבל וחיסל אותו. אין נפגעים.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי המחבל התחזה לרוכל ואחז בידיו קרטון קרמבו. לפתע, השליך את הקרטון והסתער לעבר המאבטחים והחיילים עם סכין שלופה. מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון ירה בו מטווח קצר וניטרל את האיום. עקב הפיגוע, מחסום ג'למה נחסם לתנועת כלי רכב ובמקום התפתחה הפרת סדר אלימה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חמאס רוצה להוביל את ה"אינתיפאדה" - אך מתרחק מפיגועי התאבדות
"מפחיד, אבל אסור לוותר": מסע לאורך כביש הדמים של הגדה המערבית
לאחר ששוחרר מכלא הרשות: צה"ל עצר מבוקש חמאס באזור ג'נין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תת-אלוף (במיל') כמיל אבו רוקון, ראש רשות המעברים במשרד הביטחון, שיבח את תפקודם המקצועי של אנשי הביטחון במעבר ובפרט את תגובתו המהירה של המאבטח. "את התרחיש הזה ודומים לו תרגלנו פעמים רבות בתקופה האחרונה לנוכח התגברות האירועים הביטחוניים", אמר. "אנשי הביטחון תפקדו בדיוק כפי שציפינו מהם. מעבר גלבוע משמש בעיקר בסופי שבוע לכניסת אלפי כלי רכב ישראלים לצרכי מסחר בג'נין. ניסיון הפיגוע פוגע בראש ובראשונה בפלסטינים ובכלכלה הפלסטינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פלסטיני בן 16 שלף סכין במחסום ג'למה, ניסה לדקור – וחוסל, 24 באוקטובר. רשות המעברים, משרד הביטחון
"ניסיון הפיגוע פוגע בראש ובראשונה בכלכלה הפלסטינית"/משרד הביטחון, רשות המעברים

מוקדם יותר טען גבר יהודי בפני כוח משטרה ברחוב שבטי ישראל בירושלים כי ערבי ניסה לדקור אותו בדרך שכם, בסמוך לגן הקבר. לדבריו, הוא שמע צעקה וכשהסתובב הוא הבחין בחשוד עם סכין שככל הנראה ניסה לדקור אותו. לטענתו, הוא נאבק עם החשוד שנמלט והסכין נפלה מידו. הסכין הועברה לשוטרים ונערכות סריקות לאיתור החשוד.

הבוקר אותר מטען נפץ מסוג צינור בסמוך למעבר קלנדיה במהלך סריקות שערכו שוטרי מג"ב באזור. המטען ככל הנראה הושלך אתמול במהלך הפרות סדר ולא התפוצץ. חבלן שהוזעק למקום ביצע פיצוץ מבוקר של המטען. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

סנ"צ גולן שרוני, מפקד הגדוד הצפוני במג"ב עוטף ירושלים אמר כי "עירנותם ומקצועיותם של השוטרים הביאו לאיתור המטען". לדבריו, "סגירת הזירה המהירה מנעה פגיעה בשוטרים ואיפשרה ניטרול מקצועי ומבוקר של המטען".

ניסיון דקירה במחסום ג'למה, 24 באוקטובר 2015. משרד הביטחון
מחסום ג'למה, היום/משרד הביטחון

אתמול נפצעה ילדה בת ארבע באורח בינוני, ואביה, אמה ושני אחיה נפצעו באורח קל מבקבוק תבערה שהושלך על רכבם בכביש 60, בסמוך להתנחלות בית אל שבבנימין. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הילדה בת הארבע סובלת מכוויות בפלג גופה העליון, ילדה אחרת ואמן סובלות מכוויות בידיים.

(עדכון ראשון: 11:28)

פלסטיני בן 16 שניסה לדקור מאבטחים במחסום ג'למה חוסל. רשות המעברים, משרד הביטחון
הצעיר הפלסטיני רץ לעבר המחסום עם סכין בידו/משרד הביטחון, רשות המעברים
ניסיון דקירה במחסום ג'למה, 24 באוקטובר 2015. משרד הביטחון
ניסיון דקירה במחסום ג'למה, 24 באוקטובר 2015/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully