וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר מהכלא הפלסטיני - ונעצר על ידי צה"ל: "הרשות לא שופטת פעילי טרור"

24.10.2015 / 11:00

לוחמי דובדבן עצרו את איסלאם חאמד, שנעצר בגין השתתפות בפיגוע ירי בשומרון, ושוחרר ביולי. גורם ביטחוני הסביר: "מערכת השיפוט הפלסטינית חלשה - רוב עצורי הטרור ברשות לא עומדים למשפט. הם יודעים שהם ישתחררו מאוד מהר"

צילום: דובר צה"ל

(תיעוד: כוחות צה"ל עוצרים את בכיר חמאס בגדה, חסן יוסוף, לפני ארבעה ימים)

לוחמי יחידת דובדבן עצרו הלילה (שבת) בוואדי בורקין, הסמוך לג'נין, איש חמאס החשוד בתכנון וביצוע פיגועים נגד אזרחים, שהיה נתון במעצר של הרשות הפלסטינית מ-2010 ושוחרר בחודש יולי. איסלאם חאמד, כבן 30 מסילואד שליד רמאללה, נעצר במבצע משותף של שב"כ ויחידת דובדבן. בהודעה לעיתונות מתח שירות הביטחון הכללי ביקורת על הרשות, ששחררה את חאמד על אף התנגדותם. כעת הוא יעמוד לדין בישראל.

חאמד, שנעצר מספר פעמים בגין מעורבתו בפעילות צבאית ותכנון פיגועים, שוחרר ביולי לאחר שפתח בשביתת רעב בכלא הפלסטיני. בין היתר, חשוד חאמד במעורבות בפיגוע הירי שאירע ב-1 בספטמבר 2010 בסמוך לצומת רימונים שבשומרון, שבו נפצעו משה ושירה מורנו מירי לעבר רכבם. משה נפצע באורח קל עד בינוני מקליע בירך, ואילו שירה נפצעה קל מנפילה בעת בריחה ממקום הפיגוע.

לקריאה נוספת:
חמאס רוצה להוביל את ה"אינתיפאדה" - אך מתרחק מפיגועי התאבדות
"הסית לאלימות": צה"ל עצר את אחד מבכירי חמאס בגדה
לוחם ביחידת העילית של הזרוע הצבאית של חמאס נהרג בגבול עזה

אסלאם חאמד מבוקש חמאס. דוברות שב"כ,
איסלאם חאמד, מבוקש חמאס שנעצר/דוברות שב"כ

מאז הפיגוע היה כלוא חאמד, יחד עם שותפו למעשה, בכלא של הרשות. הוא מעולם לא הועמד למשפט בגין מעשיו. "ב-21 ביולי שוחרר ממעצרו שלא על דעתנו ומאז התנהג כמבוקש", אמרו בשב"כ. "אופן טיפול הרשות בנדון מעיד על חולשת מערכת השיפוט הפלסטינית - רוב עצורי הטרור ברשות אינם עומדים למשפט".

גורמים במערכת הביטחון מוסיפים ומזהירים כי מערכת האכיפה והמשפט ברשות הפלסטינית מאפשרת שחרור של פעילי טרור. "אין ברשות הפלסטינית רגל מסיימת. הם עוצרים פעילי חמאס בגלל אינטרס ברור שלא יקרה ביהודה ושומרון מה שקרה בעזה", אמר גורם ביטחוני, בהתייחס להפיכה הצבאית שבה תפס חמאס את השלטון בכוח מידי פתח. "גם אם הם עצרו את המבוקש בגלל פעילות טרור הוא ישוחרר אחרי תקופה מסוימת ללא משפט".

שני ישראלים נפצעו בפיגוע ירי. רויטרס
זירת פיגוע הירי בסמוך לצומת רימונים, ב-2010/רויטרס

הגורם הסביר כי במערכת החוק של הרשות אין סעיף עבירה בגין פעילות טרור, ואם פלסטינים מועמדים לדין בהקשר זה, הם מואשמים בסעיף "פגיעה באינטרס הפלסטיני". בשל כך מתבצע רק מעצר לתקופה לא ידועה.

"אני לא זוכר אירוע אחד שבו פעיל טרור אחד עמד למשפט ברשות הפלסטינית", אמר. "לכן פעילי הטרור מבינים שעדיף להיות עצורים ברשות הפלסטינית מלהיות עצורים בישראל. הם יודעים שהם ישתחררו מאוד מהר".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully