וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינתיפאדת הקטינים: בני הנוער הפלסטינים מובילים את גל הטרור

גילם נע בין 12 ל-18, הם לוקחים סכין ויוצאים אל המחסומים. חלקם מגיעים בגפם, חלקם יחד עם בן משפחה, ורובם ילדים לחמולות שעסקו בטרור. עד כה, 21 מתוך 61 מחבלים בגל הנוכחי הם קטינים. אלו פניה של אינתיפאדת 2015

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13, מאושפז בהדסה עין כרם)

חמישה בני נוער היו מעורבים אתמול והיום (שישי) בפעולות טרור; ארבעה נערים בני 14-12 נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע דקירה בשער שכם שבירושלים, ופלסטיני בן 16 ביצע הבוקר פיגוע דקירה במחסום גבעות שליד גוש עציון, ובו חייל צה"ל נפצע באורח קל. אלא שבגל הנוכחי כבר לא מדובר בתמונה יוצאת דופן; על פי נתוני האנליסט נחמיה גרשוני, מתוך 61 מחבלים בגל הטרור הנוכחי – 21 הם קטינים.

רבים מבני הנוער המפגעים גדלו במשפחות המוכרות היטב לכוחות הביטחון מאירועים רצחניים בעבר. כלל המחבלים מקבלים לאחר הפיגוע שבחים ברחבי הרשתות החברתיות, מארגונים ולעתים אף מטעם הרשות הפלסטינית עצמה. חלקם גדלו בערים פלסטיניות וחלקם ערבים-ישראלים, תושבי שכונות מזרח ירושלים או אפילו מאזור המשולש. הנתונים מצביעים על כך שהגיוון בגל הטרור הנוכחי הוא גדול: גברים, נשים, צעירים ומבוגרים כאחד, יצאו חמושים לשטח על מנת להרוג יהודים.

עוד בוואלה! NEWS:
רשימת הדרישות של אבו מאזן ועבדאללה מקרי
וואלה, הבנתי: למה מחבלים צועקים "אללה אכבר"?
תרגיל חטיבתי הופסק במפתיע לטובת תגבור בגדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחמד מנאסרה בן ה-13 הגיע לפני כשבועיים לשכונת פסגת זאב בירושלים, ושם, יחד עם בן דודו בן ה-17, חסן, דקר נער בן גילו ופצע אותו קשה. בפיגוע, נפצע גם צעיר בן 25. אחמד וחסן נורו בידי כוחות הביטחון, ובעוד חסן חוסל במקום, אחמד אושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם.

גילו הצעיר של אחמד זיכה את הפיגוע בתהודה ציבורית נרחבת, מלווה בתדהמה וזעזוע נוכח העובדה ש"בן 13 דקר בן 13", כפי שצוין בכותרות בכלי התקשורת. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה את הירי באחמד ובחסן וטען כי אחמד "הוצא להורג" – אף שהיה מאושפז כל אותה עת בבית החולים הדסה עין כרם, בהכרה מלאה ועם שיפור מתמיד במצבו. בתגובה, פרסמה לשכת ראש הממשלה את תמונותיו של הצעיר, ששוחרר השבוע מבית החולים.

אופניי הילד שנדקר בפיגוע בפסגת זאב, ירושלים, 12 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
האופניים של היהודי בן ה-13 שנפצע קשה בזירת הפיגוע בפסגת זאב/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

פאדל אל-מחמוד קוואסמה, בן ה-17 שחוסל לאחר ששלף סכין לעבר מתנחל בחברון, הוא בן לחמולה מוכרת של טרוריסטים. בין בני משפחתו ניתן למצוא את חוסאם ומרואן קוואסמה, שחטפו ורצחו את שלושת הנערים ביוני 2014, מחבלים מתאבדים רבים וכן אסירים ביטחוניים השוהים בכלא הישראלי.

מחקירה ראשונית של האירוע ביום שבת, עלה כי היורה, שאינו תושב חברון, ירה לעבר קוואסמה ברגלו ובראשו ממרחק של כשלושה מטרים, לאחר שלטענתו שלף סכין ורץ לעברו וחש סכנה לחייו. ארגון "נוער נגד התנחלויות" הפועל בחברון ומתעד את פעולות צה"ל באזור, פרסם זמן קצר לאחר ניסיון הפיגוע את סרטון של הרגעים שלאחר הירי במחבל. בסרטון ניתן לראות את האזרח הישראלי שהתארח בחברון לאחר שחיסל את המחבל, ואת כוחות צה"ל שהגיעו במהירות למקום.

מחבל ניסה לדקור ישראלי ביישוב היהודי בחברון - ונורה למוות. צילום: עמוד הפייסבוק "קודס נט", צילום מסך
המתנחל שחיסל את קוואסמה בזירת הפיגוע/צילום מסך, צילום: עמוד הפייסבוק "קודס נט"

ביאן עסילה, נערה פלסטינית בת 17 מחברון, הגיעה באותה השבת למערכת המכפלה על מנת להרוג שוטרת מג"ב. השוטרת, שנפצעה באורח קל בלבד, ירתה לעבר וחיסלה אותה במקום. עסילה איננה האישה היחידה שלקחה חלק בפעולות הרצחניות בשבועות האחרונים. לפחות שבע נשים, רובן חוסלו, ניסו להוציא פיגועים בגל הטרור הנוכחי. אמנם נשים טרוריסטיות אינן תופעה חדשה, אך בתקופת זמן קצרה מאוד, דומה כי עלתה תדירות הפיגועים המבוצעים בידי נשים – מה שהיה פחות נהוג בעבר.

צילום המחבלת שביצעה את פיגוע הדקירה בחברון. רשת "אל-אקצא", צילום מסך
ביאן עסילה במחסום מג"ב, לפני שנורתה/צילום מסך, רשת "אל-אקצא"

רבים מצעירי המפגעים לא החליטו בן לילה שהגיעה העת להרוג, אלא התחנכו במשך שנים בסביבה מעודדת טרור. ביום שלישי האחרון הגיעו בשאר אל-נידאל ג'בערי, בן 15, וחוסאם איסמעיל ג'עברי, בן 17, ל"בית המריבה" שבחברון על מנת להוציא לפועל פיגוע דקירה. בסופו של דבר, הצליחו לפצוע חייל אחד באורח קל מאוד, והחייל השני שהיה עמו בעמדה – ירה בשניים וחיסל אותם במקום.

השניים, תושבי חברון, הם חלק מחמולת ג'עברי שנמצאת ברובה בחברון, ומקורבים לאחמד ג'עברי – שחוסל לפני כשלוש שנים בפעולה שפתחה את מבצע "עמוד ענן". ג'עברי, שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס, עקר בעבר מחברון לרצועת עזה מחשש לנקמת דם, והיה אחראי, בין היתר, לחטיפתו של גלעד שליט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרוב משפחה. אחמד ג'בערי, שחוסל לפני כשלוש שנים, מלווה את גלעד שליט לשחרור מהשבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully