וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור גובה מחיר מצה"ל: הופסק במפתיע תרגיל חטיבתי לטובת תגבור בגדה

23.10.2015 / 13:21

מפקד חטיבת השריון הסדירה 188 נאלץ ביום רביעי להפסיק את התרגיל ולהעביר שני גדודים לאוגדת יהודה ושומרון. בשבוע הבא תיבחן בצה"ל האפשרות לגיוס מילואים. גורם בכיר: "אם המצב הביטחוני יימשך, נדרוש לשקול זאת ברצינות"

צילום: מצלמת אבטחה

(לוחמי יחידות עלית פשטו על ירושלים, השבוע)

צה"ל משלם מחיר על גל הטרור: התרגיל החטיבתי של חטיבת השריון הסדירה עצבת ברק, הידועה גם כחטיבה 188 של פיקוד הצפון, הופסק השבוע לטובת תגבור הכוחות בשטחים. ביום רביעי קיבל במפתיע מפקד העוצבה הנחיה להפסיק את התרגיל, ולהעביר שני גדודים לאוגדת יהודה ושומרון. לדברי גורמי צבא, חלקיו המשמעותיים של התרגיל, שהחל ביום שני, הסתיימו עד ליום רביעי. הם הוסיפו כי מדובר בהחלטה מבצעית שהתקבלה לאחר שיקולים רבים.

לא מדובר בפגיעה הראשונה בהכשרות בצה"ל בעקבות גל הטרור. בחודש האחרון הוחלט לקחת צוערים מבה"ד 1, חיילים מקורסים, גדודי חי"ר ויחידות עלית של צה"ל ולהעביר אותם לערים הגדולות, לגבול רצועת עזה ולאוגדת יהודה ושומרון. זאת, לצד הצהרתו של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט עם כניסתו לתפקיד, לפיה האימונים בצה"ל יהיו מעל הכול, והנחה את ראשי האגפים השונים במטה הכללי לאכוף את הצהרה ולהכשיר את צה"ל למלחמה הבאה.

גל הטרור - כל הכותרות
חשד: תקף מאבטח יהודי בבירה עם מוט ברזל - כי חשב שמדובר במחבל
בזכות עירנות התושבים: סוכל פיגוע דקירה בירושלים
חייל נפצע קל בפיגוע דקירה בגוש עציון; המחבל נורה ונוטרל

תרגיל חטיבה 188. דובר צה"ל
"לאור הערכת המצב, התרגיל קוצר". תרגיל של חטיבה 188/דובר צה"ל

למרות קיצורי ההכשרות ביחידות רבות בצה"ל, הוחלט לקיים הערכת מצב בשבוע הבא ולבחון אם נדרש לגייס חיילי מילואים בהיקף שיאפשר לכוחות היבשה לקיים את האימונים שלהם, או שניתן בשלב זה להסתפק בכוחות השירות הסדיר. "בשלב זה אין בקשה מהדרג המדיני לגייס חיילי מילואים כדי לסייע לסדיר", הבהיר גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! NEWS. "אך אם המצב הביטחוני יימשך, נדרש לשקול זאת ברצינות. כשירות צה"ל והמוכנות למלחמה היא מעל הכול. בשלב זה, אלו צורכי השעה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "התרגיל החטיבתי של חטיבה 188 התקיים השבוע כסדרו, כחלק מגרף האימוני הצה"לי ומתוך החובה לשמור על מוכנות. לאור הערכת מצב, ולאחר ביצוע של מרבית החלקים המשמעותיים באימון, הוחלט לקצר את התרגיל במספר שעות, על מנת לאפשר לכוחות להתרענן בטרם יצטרפו למשימות הביטחון השוטף ביהודה ושומרון".

חיילים מסיירת מטכ"ל מאבטחים את רחובות ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
חיילים מתגברים את רחובות ירושלים, השבוע/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully