וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבאר שבע: "ייתכן שחלק מהפצועים נפגעו מירי כוחות הביטחון"

19.10.2015 / 20:00

גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי במסגרת חקירת הפיגוע בתחנה המרכזית, שבו נרצח חייל ואזרח אריתראי זוהה בשוגג כמחבל, נבדקת האפשרות שחלק מהפצועים נורו בידי חיילים ושוטרים. "לא מדובר בתקלה מבצעית"

צילום: שי מכלוף

במסגרת חקירת פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע, שבו נרצח חייל ואזרח אריתראה זוהה בשוגג כמחבל ונורה, נבדקת האפשרות שחלק מהפצועים נפגעו מאש כוחות הביטחון - כך אמר הערב (שני) גורם בכיר במשטרה לוואלה! NEWS. בפיגוע אתמול נפצעו עוד עשרה בני אדם, בהם אחד באופן קשה.

לדבריו, "נבדקת האפשרות של ירי של כוחותנו על כוחותינו, כולל מאבטחים, חיילים ושוטרים". ואולם, הוא הדגיש כי לא מדובר בתקלה מבצעית. "זה יכול לקרות בזמן אירוע מסוג זה", אמר.

בפיגוע נרצח סמל עומרי לוי, בן 19 ממושב שדי חמד שבשרון. המחבל, מוהנד אל-עוקבי בן ה-21, תושב חורה שבנגב, ירה למוות בלוי, חטף את כלי הנשק שלו, והמשיך לירות לעבר הנוכחים. מלבד לוי, לוחם גולני, בפיגוע נהרג גם הבטום זרהום, אזרח אריתראה שנורה בידי כוחות הביטחון לאחר שנחשד כמחבל. הנוכחים במקום סברו אף שהוא מחבל נוסף וביצעו בו לינץ'. במהלך הלילה הוא מת מפצעיו בבית החולים סורקוה בעיר.

לקריאה נוספת בנושא
"רצה הגנה - ונרצח": חברי מבקש המקלט שהוכה למוות מתקשים לעכל
נ' זה נטרול, כ' זה כתר נושם: מילון המושגים השלם של גל הטרור
מפגעים בודדים ותומכי דאעש: היסטוריית הטרור של יישובו של המחבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שישה מהפצועים עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה, בהם אחד במצב קשה, עם פציעת בטן. הוא נותח אתמול, וכעת הוא מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ כללי. חמישה פצועים נוספים מאושפזים במחלקות הכירורגיות במצב קל עד בינוני.

אבי הרוש, אביו של הפצוע הקשה, אמר מבית החולים כי "לצערי הרב הרבה דברים פוגשים אותנו באופן אישי. אנחנו חיים במקום הזה ארבעים וכמה שנים". הוא הוסיף כי "ד' התקשר לאמא שלו ואמר לה 'ירו בי ואני מדמם'. במקביל, אני רואה בטלוויזיה שהיה פיגוע בבאר שבע ומבין שאני צריך להגיע לסורוקה".

גם את מפקד מחוז הדרום ומפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס יוסי פריינטי, הפיגוע פגש באופן אישי. בנו, איש כוחות הביטחון, נפצע באורח קל-בינוני. "זה לא רק הבן, זה הבן והחברים שלו", אמר פריינטי. למרות הביקורת שנשמעה בנוגע לניהול האירוע אמש, פריינטי דווקא מרוצה: "ככה צריך להסתיים אירוע. ממה שהבנתי הסתערו ונטרלו את המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully