וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגעים בודדים ותומכי דאעש: היסטוריית הטרור של יישוב המחבל

19.10.2015 / 17:20

מוהנד אל-עוקבי בן ה-21, שביצע אתמול את הפיגוע בתחנה המרכזית, הוא לא הראשון מחורה שמעורב בטרור. קדמו לו נערה שירתה לעבר בסיס מג"ב ותושבים שנחשדו בקשר לפעילי "המדינה האיסלאמית". כעת, בודקים במערכת הביטחון אם ישנן עוד חוליות רדומות שממתינות להוראה לבצע פיגוע

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(צפו: ח"כ טאלב אבו עראר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על האיסלאמיזציה במגזר הבדואי, היום)

זהותו של המחבל שביצע אתמול (ראשון) את פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע מעלה מחדש שאלות קשות לגבי מבצעי פעולות הטרור. בין היתר, בודקים במערכת הביטחון אם בנגב ישנן חוליות טרור רדומות שממתינות להוראה לביצוע פיגועים.

מוהנד אל-עוקבי בן ה-21, תושב חורה שבנגב, הוא בן לאם פלסטינית מרצועת עזה ואבא בעל תעודת זהות כחולה. בני הזוג התמסדו במסגרת איחוד משפחות, כמו לא מעט משפחות ביישובים הבדואיים שקיבלו היתר להינשא לבני זוג מיהודה ושומרון או מהרצועה.

לקריאה נוספת:
ראשי הרשויות הבדואיות: "מגנים בתוקף את הפיגוע הנפשע"
"בחור מבריק שנלחם להתגייס לקרבי": השכול שוב הכה במשפחת הלוחמים
החייל שנרצח בפיגוע בבאר שבע הוא סמל עומרי לוי, בן 19 מהשרון

מועצה מקומית חורה. ויקיפדיה , Mike Leibsohn, צילום מסך
לא הפעם הראשונה שמפגע יוצא מהיישוב. חורה/צילום מסך, ויקיפדיה , Mike Leibsohn

לפי שעה לא ברור מה הניע את אל-עוקבי לבצע את מעשיו. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל חוקרים את הפיגוע, שעליו הוטל צו פרסום גורף. בפיגוע נרצח חייל צה"ל עמרי לוי ונפצעו עוד 10. בהבטום זרהום, אזרח זר מאריתריאה בן 29, הוכה למוות בידי אזרחים חמומי מוח שחשבו אותו למחבל.

זו לא הפעם הראשונה שמפגע יוצא מהיישוב חורה. באפריל 2009 הגיעה נערה תושבת המקום לפתח בסיס משמר הגבול ופתחה בירי מאקדח. המאבטח במקום ירה בה וחיסלה. המניע לפיגוע נותר עד היום בגדר תעלומה. חמש שנים לאחר מכן נעצר תושב חורה לאחר שהתברר בחקירת שב"כ כי סייע לשני בדואים תושבי הנגב לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

מוהנד אלעוקבי, המחבל שביצע הירי בתחנת האוטובוס בבאר שבע. תקשורת שב?כ,
המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע/תקשורת שב?כ

בחקירה התברר כי הוא נחשף לחומרי תעמולה של כוחות ג'יהאד עולמי ולכן גמלה בלבו ההחלטה לסייע לאחרים להצטרף לארגון הטרור, שעליו הצטרפו עד כה עשרות אזרחים ישראלים, בהם בדואים מהנגב וערבים ישראלים.

בחודש יולי האחרון שוב עלו לכותרות הבדואים בהקשר לדאעש, לאחר ששישה תושבי חורה, בהם מורים, הפיצו את האידיאולוגיה של הארגון הסוני – גם הפעם לאחר שנחשפו למשנת הארגון הקיצוני ברשתות החברתיות. במערכת הביטחון ייחסו חשיבות רבה לעובדה שמדובר באנשי חינוך, שכן הם בעלי השפעה רבה על הדור הצעיר במקום מגוריהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשב"כ ובמשטרה עדיין לא יודעים להגיד בוודאות אם המחבל מחורה פעל על דעת עצמו או קיבל הנחיה מגורם קיצוני. במקביל, בודקים במערכת הביטחון אם המחבלים בגל הטרור הנוכחי הושפעו מדרשות קיצוניות או מפגישות עם גורמים מסיתים. עוד נבדק אם ישנם תאי טרור רדומים כיום בנגב, שרק מחכים לפקודה. במערכת הביטחון מתריעים כי בשבוע האחרון החלו גורמים בדאעש ובאל-קאעדה להביע עניין גובר בהר הבית. כך, למשל, הופצו בימים האחרונים סרטונים של דאעש הקוראים להתקפות על אזרחים ישראלים על רקע העניין במסגד אל-אקצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully