וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "להעמיד לדין את מבצעי הלינץ' באזרח האריתראי"

אמיר בוחבוט, משה שטיינמץ, עמרי נחמיאס, יניר יגנה, שבתי בנדט, יוסי אלי ואבי אשכנזי

19.10.2015 / 23:54

"אל לנו לאבד את דרכנו גם כשהטרור מרים ראש", אמר שר הביטחון. גם נתניהו קרא "לא לקחת את החוק לידיים". שגרירות אריתריאה גינתה אף היא את האירוע. מנהיגים פלסטינים קראו ליום זעם ברמאללה. עדכונים שוטפים

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

23:54: קריאה ל"יום זעם" באזור רמאללה בשל "הפגיעה באל-אקצא"

מנהיגים ואנשי דת פלסטינים קראו הערב (שני) ל"יום זעם" מחר באזור רמאללה, לנוכח "הכיבוש", מעשי המתנחלים ו"הפגיעה במסגד אל-אקצא" - כך דיווחה סוכנות הידיעות "מען". המוחים מתכננים לצעוד מכיוון מטה הצלב האדום ולקרוא להתערבות בינלאומית בנעשה בירושלים.

23:42: אריתריאה גינתה את הלינץ' באזרח בפיגוע בפיגוע באר שבע

משרד המידע של אריתריאה גינה היום בהודעה רשמית את הלינץ' באזרח אריתריאה, הבטום זרהום, אתמול במהלך הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. זרהום מת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים. "ההכאה וההרג של אזרח אריתריאי הוסבר כמקרה של 'טעות בזיהוי', ותנחומים נשלחו לשגרירות אריתריאה מהרשויות בישראל", נמסר. "ללא ספק, המקרה הזה לא יכול להסתיר אלא רק להדגיש את האלימות נגד אזרחים. עבור בני העם האריתריאי, המקרה הטרגי הוא תזכורת נוגעת ללב לדיכוי החבוי, השגרתי והלא-מדווח שמבוצע בישראל נגד עשרות אלפים מהם".

21:30: יעלון: "להעמיד לדין את מבצעי הלינץ' באזרח האריתראי"

שר הביטחון משה יעלון נאם הערב באירוע מורשת ליחידת מתאם הפעולות בשטחים, וגינה את מעשה הלינץ' באזרח האריתראי אתמול בבאר שבע. "עלינו לגנות בקול רם וברור מעשי לינץ', כפי שבוצע אתמול באזרח האריתראי הבטום זרהום, ולהעמיד לדין את מבצעיו. אסור לאיש לנהוג כך, גם כשהכעס רב והעצב גדול", אמר. "גם בימים אלו, בהם הטרור מרים ראשו, אל לנו לאבד את דרכנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטום זרהום, האזרח האריתראי שנהרג אתמול בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:49: צו איסור יציאה מהארץ לסגנו של השייח ראאד סלאח

שר הפנים סילבן שלום חתם הערב על צו איסור יציאה מו הארץ לכמאל חטיב, סגנו של השייח ראאד סאלח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית. חטיב עמד לצאת מישראל ובעקבות הצו שנמסר לו הערב לא יוכל לעשות כן. הצו בתוקף לחודש ימים. ביום רביעי האחרון חתם שלום על צו זהה עבור השייח סלאח עצמו, ועכב כך נמנעה יציאתו לטורקיה.

19:40: שיפור במצבו של בן ה-13 שנדקר לפני כשבוע בפסגת זאב

דוברות בית החולים הדסה הר הצופים הודיעה כי הנער בן ה-13 שנדקר לפני שבוע בפיגוע בפסגת זאב ואושפז במצב קשה כשהוא מונשם ומורדם, החל היום לנשום בכוחות עצמו. עוד מסרה בית החולים כי הנער ער ומתקשר עם הצוות הרפואי ועם בני משפחתו.

19:20: פלסטיני נורה מאש צה"ל בהפרות סדר בגוש עציון

פלסטיני נורה מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בתקוע שבגוש עציון. הפלסטיני, מוהנד ג'מאל עבד אל-חסן, פונה לבית החולים על ידי הסהר האדום.

18:38: גלאון: מקומם שנתניהו לא זימן את עודה לעדכון ביטחוני

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה לפרסומים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן לפגישות את יושבי ראשי מפלגות האופוזיציה לעדכון ביטחוני, ותקפה את החלטתו שלא לכלול בהזמנתו את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה. "החלטתי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה ולהגיע ללשכתו במסגרת שיחות שהוא עורך עם ראשי המפלגות בעקבות גל הטרור. העובדה שראש הממשלה בחר שלא להזמין את עודה מקוממת ומדירה 20% מאזרחי המדינה", מסרה. "אני מתכוונת לבטא בחריפות את עמדתי שההחלטה הזו היא מעילה מוחלטת בתפקידו כראש הממשלה של כלל אזרחי מדינת ישראל".

16:09: נתניהו גינה את הלינץ' בבאר שבע: "לא לקחת את החוק לידיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד לפיגוע בבאר שבע וגינה את הפגיעה באזרח האריתראי הבטום זרהום, שנהרג לאחר שנורה והוכה בידי אזרחים. "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת העובד מאריתריאה. אנו במאבק ממושך, והדבר גורם לעיתים לחיכוך בין אזרחים למבצעי הפיגוע", אמר. "אזרחים מותקפים פועלים בתושיה ובנחרצות. קהל שנקלע למקום אירוע צריך לפנות את המקום וללתת לכוחות ההצלה לעבוד. אנו מדינת חוק ואף אחד לא ייקח את החוק לידיו".

15:43: בנט: "כדי להתמודד עם טרור צריך חומת הרתעה, לא בטון"

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום לחומת הבטון שהוצבה בשכונת ארמון הנציב שבירושלים. "אני רוצה לומר באופן ברור: כדי להתמודד עם הטרור, יש רק חומה אחת אפקטיבית: חומת הרתעה, ולא חומת בטון", אמר בנט בפתח ישיבת הסיעה. "חומת הרתעה זה אומר שמחבל שיוצא מהבית יודע שגם הוא לא יהיה קיים יותר, וגם הבית שלו לא יהיה קיים יותר. חומת הרתעה זה אומר שכשרואים מחבל חמוש מנסה לפגוע באזרחים צריך לירות על מנת להרוג. נקודה. חומת הרתעה זה אומר שההסתה תיעצר, ושאבו מאזן יקבל יחס שמגיע לאדם שמעודד טרור. חומת הרתעה זה שערביי יהודה ושומרון יבינו שתם עידן המדינה הפלסטינית. לטרור לא מגיעה מדינה".

קירות בטון הוצבו ברחובות שכונת ארמון הנציב, ירושלים, 18 באוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
חומת הבטון שהוצבה אתמול בארמון הנציב בירושלים/צילום מסך, פייסבוק

15:19: כתב אישום נגד בן 15 בגין השלכת בקבוק תבערה בוואדי ערה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר כתב אישום נגד נער בן 15 תושב הכפר ערה שבוואדי ערה, בגין השלכת בקבוק תבערה לעבר רכב חולף. הנער מואשם כי לפני כשבוע וחצי השליך את בקבוק התבערה לכיוון רכב שנסע על כביש 65. הנהג הספיק לסטות ולכן לא נגרם נזק לו או לרכבו.

15:11: הרשימה המשותפת: "מגנים את הירי וההרג בבאר שבע"

הרשימה המשותפת גינתה היום את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. "אנו מביעים התנגדות חריפה ומגנים את הירי וההרג שהיו בתחנה המרכזית בבאר שבע", נמסר מהמפלגה. "המאבק של הציבור הערבי בישראל הוא מאבק פוליטי, עממי, ציבורי ופרלמנטרי לא אלים. אנחנו שבים וקוראים לציבור, ערבים ויהודים, להתייצב יחד במאבק לפריצת מעגל האימה של כיבוש ושנאה. הדרך היחידה לעשות את זה היא באמצעות סיום הכיבוש והגעה להסכם שלום שיבטיח עצמאות וצדק לשני העמים". עוד נמסר מהמפלגה כי "אנחנו מזהירים מהגל של ההסתה וההפחדה נגד האוכלוסיה הערבית שמובילה הממשלה. אנחנו מוקעים את הלינץ' האכזרי שנעשה במבקש המקלט האריתראי - גם זאת תוצאה של אווירת ההסתה וההפחדה".

15:09: דיווח: רופאים מעזה הגיעו לגדה לטיפול בנפגעי העימותים

משלחת של רופאים פלסטינים מרצועת עזה הגיעה היום לגדה המערבית, כדי לסייע לשירותי הרפואה המקומיים לטפל בנפגעים הרבים מהעימותים עם כוחות הביטחון בתקופה האחרונה - כך נמסר בהודעה של משרד הבריאות הפלסטיני ברצועה.

13:54: גרמניה: "מודאגים מפרץ האלימות בין ישראל לפלסטינים"

סווסאן שיבלי, דוברת משרד החוץ של גרמניה, אמרה היום כי המדינה קוראת לישראלים ולפלסטינים להימנע מצעדים נוספים שעלולים להחריף את פרץ האלימות. היא הוסיפה שבמדינתה "מודאגים מאד מהמצב בישראל ובשטחים הכבושים שבגדה המערבית", וקראה לשני הצדדים "לפעול להשגת רגיעה". שיבלי אף ציינה כי 44 פלסטינים ותשעה ישראלים נהרגו כתוצאה מההסלמה, וכי אלפים נפצעו.

13:10: ראשי הרשויות הבדואיות: "מגנים בתוקף את הפיגוע הנפשע"

פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב התכנס היום (שני) לישיבת חירום ברהט, בעקבות הפיגוע שאירע אמש בבאר שבע ובוצע על ידי מחבל מהיישוב הבדואי חורה. "הפורום מגנה בתוקף, ובכל לשון חריפה, את המעשה הנפשע", אמר טלאל אל-קרינאוי, ראש עיריית רהט וראש הפורום של ראשי הרשויות הבדואיות בנגב. "המחבל אשר ביצע את המעשה אינו מייצג את כלל תושבי המגזר הבדואי, אשר דוגל בדו-קיום וחיים משותפים בנגב". אל-קרינאוי הוסיף ואמר כי "אנו שוב מביעים את תדהמתנו מעצם העובדה שהמחבל בא מקרב המגזר, ומוקיעים בחריפות את מעשיו. אנו קוראים לתושבי הנגב, בלי יוצא מן הכלל, לנהוג באיפוק ולשמור על יחסי-שכנות טובים, אשר מאפיינים את חיינו המשותפים".

12:53: כתב אישום נגד פלסטיני בן 20 בגין ביצוע הפיגוע בעפולה

כתב אישום הוגש היום בבית המשפט המחוזי בנצרת נגד טארק יחיא בן ה-20, בגין ביצוע פיגוע הדקירה בעפולה לפני כשבוע וחצי. על פי כתב האישום, במהלך חודש ספטמבר נכנס יחיא, תושב הכפר עראקה שליד ג'נין, לתחומי מדינת ישראל ושהה שלא כדין באום אל-פחם. עוד נכתב כי ב-8 באוקטובר, יום הפיגוע, הוא רכש סכין בחנות מקומית. בחקירתו הודה יחיא כי באותו היום, מספר שעות לפני הפיגוע, הוא ניסה להגיע לעפולה באמצעות התחבורה הציבורית, ומשלא הצליח, הוא יצר קשר עם תושב אום אל-פחם וביקש ממנו שיסיעו לעיר בתמורה ל-150 שקל. בסמוך לשעה 19:00, כך לפי כתב האישום, זיהה יחיא חייל לבוש מדי צה"ל הולך ברחוב ארלוזורוב בעיר, דקר אותו בבטנו ובחזהו ופצע אותו באורח קשה.

12:15: בכיר פתח ג'יבריל רג'וב: "הפיגועים הם מעשי גבורה"

בכיר פתח ג'יבריל רג'וב כינה אתמול (ראשון) את פיגועי הבודדים "מעשי גבורה", בריאיון לערוץ "פלסטין". לדבריו, ההתקוממות העממית מביכה את ישראל, והיא דרכם של הפלסטינים להביע את דרישותיהם לעצמאות ולסיום הכיבוש, בשעה שהמשא ומתן עם ישראל הגיע למבוי סתום. בכישלון המשא ומתן האשים רג'וב את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלטענתו מתנגד למדינה פלסטינית.

11:43: קרי: "לא צריך להציב כוח בינלאומי בהר הבית"

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר היום כי אין צורך להציב כוח בינלאומי בהר הבית. זאת, בתגובה להצעה הצרפתית לסיום המתיחות במדינה. לדבריו, במקום זאת יש לקבל הבהרות בנוגע לשמירת הסטטוס קוו במקום. "ישראל מבינה את חשיבות הסטטוס קוו", אמר קרי במסיבת עיתונאים במדריד. "מה שחושב הוא לוודא שכולם מבינים את הכוונה של זה. איננו מעוניינים בשינויים, איננו מעוניינים שגורמים חיצוניים יגיעו למקום".

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי באירוע באוניברסיטת הרווארד, 14 באוקטובר 2015. רויטרס
"ישראל מבינה את חשיבות הסטטוס קוו". ג'ון קרי/רויטרס

11:36: ליברמן: "כשלא מטפלים בזועבי מקבלים מחבלים מישראל"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום בעמוד הפייסבוק שלו לכך שהמחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע הוא אזרח ישראלי. "כשמערכות אכיפת החוק לא מטפלות כראוי בחנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ושאר חבריהם בכנסת שמסיתים לטרור ומעודדים טרוריסטים - מקבלים מחבלים מנצרת ומחורה שמבצעים פיגועים נגד יהודים", כתב ליברמן.

10:31: רוחאני: "איראן תומכת במדינות שבחזית המאבק נגד הציונים"

נשיא איראן חסן רוחאני הכריז היום כי מדינתו "תומכת במדינות שבחזית המאבק נגד הציונים" – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר". בפגישה עם שר החוץ של לבנון ג'בראן בסיל, הדגיש רוחאני כי "הציונים חייבים להבין שהם לא יכולים להשיג את מטרתם על ידי התערבות בענייניהן של מדינות אחרות". בסיל הודה לרוחאני על תמיכתו במשטר הלבנוני, והוסיף: "הסכם הגרעין יביא יתרונות לאזור כולו, ויחליף את הבידוד בשיח". לדבריו, "הודות למעמדה, איראן יכולה להיות השליחה של הדמוקרטיה למזרח התיכון".

10:12: המשטרה תחקור את הלינץ' באזרח האריתראי בבאר שבע

המשטרה החליטה היום לחקור את מקרה הלינץ' באזרח האריתראי במהלך הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. האזרח האריתראי נורה על ידי מאבטח והותקף בידי האנשים שהיו במקום וחשבו כי מדובר במחבל.

סמל עומרי לוי. סריקה, יותם רונן
סמל עומרי לוי/יותם רונן, סריקה

9:52: הלוויית הנרצח בפיגוע בבאר שבע תיערך בשדי חמד ב-16:00

הלווייתו של סמל עומרי לוי, שנרצח אמש בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, תיערך היום בשעה 16:00 במושב שדי חמד שבשרון.

9:28: המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע - תושב חורה בן 21

המחבל שביצע אתמול את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע הוא מוהנד אל-עוקבי, תושב היישוב הבדואי חורה בן 21 - כך הותר היום לפרסום. במהלך הלילה עצרו לוחמי הימ"מ והשב"כ בן משפחה של המחבל החשוד לסיוע. מוצאה של אימו של אל-עוקבי מרצועת עזה, ומעמדה בישראל ניתן לה מתוקף איחוד משפחות בעקבות נישואיה לאזרח ישראלי.

8:48: שגריר צרפת זומן למשרד החוץ בשל ההצעה הנוגעת להר הבית

שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, זומן היום לבירור במשרד החוץ בירושלים, בתגובה להצעת צרפת להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית כדי להביא לסיום המתיחות סביב מסגד אל-אקצא - כך מסרו מקורות דיפלומטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. במשרד החוץ אישרו את הדברים והודיעו כי השגריר זומן לפגישה עם בכירים במשרד הבוקר ב-10:30, כדי לדון ביוזמה הצרפתית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי ישראל דוחה בתוקף את ההצעה הצרפתית.

8:14: 3 נערים מגבעת הבלאדים שבבנימין נעצרו ונחקרו

שלושה נערים נעצרו הבוקר בגבעת הבלאדים, הנמצאת בסמוך להתנחלות כוכב השחר שבבנימין. העצורים, כולם קטינים, נלקחו לחקירה במשרדי היחידה לפשיעה לאומנית יהודית בימ"ר ש"י. לפי ארגון "חוננו" סיבת מעצרם נמצאת בבדיקה.

מאחז הבלאדים בכוכב השחר בבנימין, אוגוסט 2015. יותם רונן
מאחז הבלאדים שבגבעות שילה/יותם רונן

8:06: שישה פצועים מהפיגוע מאושפזים בסורוקה; אחד מהם במצב קשה

שישה פצועים מהפיגוע שאירע אמש בבאר שבע מאושפזים בשעה זו בבית החולים סורוקה שבעיר. אחד מהם במצב קשה – סובל מפציעת בטן, מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. חמישה פצועים נוספים מאושפזים במצב קל עד בינוני במחלקה הכירורגית של בית החולים.

7:28: נציגים ממועצת השומרון ביקרו בקבר יוסף; "פעילות של דאעש"

שלושה ימים לאחר שפלסטינים הציתו את קבר יוסף שבשכם, הלילה נכנסה משלחת רשמית מטעם המועצה האזורית שומרון למתחם בכדי לאמוד את נזקי השריפה. המשלחת כללה את הרב הראשי הספרי יצחק יוסף, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, רב השומרון אליקים לבנון, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף דוד מנחם, מפקד חטיבת שומרון אלוף-משנה שי קפלר, וכן אנשי מקצוע מטעם המועצה.

"מה שנעשה כאן זו פשוט פעילות של דאעש", אמר הרב יוסף והוסיף כי "הלב לא יכול לתפוס את הרשע". לדבריו, "איזה אנשים הורסים ככה מקום קדוש? אנחנו שומרים על האתרים הקדושים שלהם, על המסגדים, והם ללא בושה מתייחסים כך למקום קדוש כמו קבר יוסף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הלב לא יכול לתפוס את הרשע". המשלחת, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

1:29: הותר לפרסום שמו של חייל צה"ל שנרצח בפיגוע בבאר שבע

חייל צה"ל שנרצח בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע אמש הוא סמל עומרי לוי, בן 19 ממושב שדי חמד הסמוך לכפר סבא - כך הותר הלילה לפרסום. בפיגוע נהרג אדם נוסף מאש כוחות הביטחון ונפצעו עשרה נוספים, בהם ארבעה חיילים ששלושה מהם נפגעו באורח קשה. הודעה נמסרה למשפחתו של סמל לוי.

1:20: מת מפצעיו האריתראי שנורה בידי מאבטח בפיגוע בבאר שבע

האזרח האריתראי שנורה אמש במהלך הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע בידי מאבטח לאחר שנחשד כמחבל, מת לפני זמן קצר מפצעיו בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

23:30: אחרי הפיגוע בבאר שבע: בשועפאט חילקו סוכריות

בשועפאט שליד ירושלים חילקו סוכריות לעוברים והשבים ברחובות, כסמל שמחה וניצחון לאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע.

תושבי שועפאט חילקו סוכריות אחרי הפיגוע בבאר שבע 18 אוקטובר 2015. פייסבוק, צילום מסך
חוגגים את הפיגוע בבאר שבע. שועפאט, הערב/צילום מסך, פייסבוק

22:42: המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב שוחרר מבית החולים

אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 שביצע יחד בן דודו בן ה-17 את פיגוע הדקירה בפסגת זאב לפני כשבוע, שבו נפצעו צעיר ונער באורח קשה ואנוש, שוחרר אמש מבית החולים הדסה עין כרם, שם קיבל טיפול רפואי לאחר שנחבל במהלך לכידתו. הוא צפוי לשהות במעצר לפחות עד יום ראשון הבא, לאחר שזה הוארך היום בשמונה ימים בהיעדרו בבית משפט השלום בירושלים.

21:30: חמאס שיבח את הפיגוע בבאר שבע: "פעולה הירואית נגד הכיבוש"

חמאס שיבח את הפיגוע בבאר שבע שבו נהרג אדם ונפצעו שבעה נוספים. "זו פעולה הירואית נוספת נגד הכיבוש, שנמצא בכוננות גבוהה", כתב דובר הארגון חוסאם בדראן. "זה מאשר את ההתנגדות של העם השלנו, שלא יירתע מכלום". בדראן הוסיף כי הפיגוע הוא תגובה "להוצאות ההורג הקטלניות של צבא הכיבוש".

19:44: אירוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע

לפחות חמישה בני אדם נפצעו בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. כוחות משטרה והצלה הוזעקו למקום, אחרי שככל הנראה שני מחבלים פתחו באש. לפי העדויות, שני החשודים חוסלו.

התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
התחנה המרכזית בבאר שבע, הבוקר/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully