וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחור מבריק שנלחם להתגייס לקרבי": השכול שוב הכה במשפחת הלוחמים

19.10.2015 / 11:29

שלוש שנים אחרי מותו הפתאומי של אביו, נרצח לוחם גולני עומרי לוי בפיגוע בבאר שבע, בעת שהיה בדרך חזרה מרופא. ביישובו, שדי חמד, מספרים על צעיר אהוב: "החיוך שלו כבש את כולם". ב-16:00 תיערך הלווייתו

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

אבל כבד ירד על מושב שדי חמד שבשרון עם היוודע דבר מותו של עומרי לוי, לוחם גולני בן 19 תושב היישוב, בפיגוע הירי אתמול (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע. "זו מכה קשה לכולנו. הידיעה הזו הכתה את כל היישוב, האבל הזה חוצה כל גיל. הרבה חברים ושכנים היו בלילה סביב הבית", אמר זאב פתאל, יו"ר ועד מושב שדי חמד וחבר קרוב של המשפחה.

פתאל סיפר כי זו הטרגדיה השנייה שמכה במשפחה בתוך זמן קצר, לאחר שאביו של עומרי, נועם, מת במפתיע לפני שלוש שנים. "הוא נולד במושב, בן בכור לנועם, ששירת כסמג"ד בצנחנים במילואים, ואפרת, מורה בבית ספר יסודי. נועם נפטר לפני שלוש שנים מדום לב, בחור מבריק. הוא השפיע מאוד על עומרי, והוא למעשה בין הסיבות שגרמו לעומרי להתגייס לקרבי. הבן שלי הוא בן המחזור שלו, אנחנו חברים מאוד קרובים של המשפחה וראיתי אותו גדל לכל אורך חייו במושב".

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: המחבל בפיגוע בבאר שבע - בדואי תושב הנגב
אחרי הלינץ': המשטרה תחקור את מותו של האריתראי שנורה בפיגוע
יום אחרי הפיגוע: בתחנה המרכזית בבאר שבע לא בודקים את הנכנסים

סמל עומרי לוי. סריקה, יותם רונן
"נלחם כדי להתגייס לקרבי". עומרי לוי/יותם רונן, סריקה

לדבריו, לוי נלחם כדי להתגייס לגולני. "הורידו לו את הפרופיל בגלל בעיות בגב, אבל למרות זאת הוא נלחם כדי להעלות את הפרופיל ולהתגייס לקרבי. יש לו זוג אחים קטנים תאומים. הוא בחור חייכן, החיוך שלו כבש את כולם. הוא היה מדריך בתנועת נוער פה במושב, בחור מאוד חברותי שתמיד מוקף בחברים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"עומרי ייקבר ליד אביו"

פתאל אמר כי לוי נרצח בדרכו חזרה לגדוד. "בסוף השבוע האחרון הוא לא הגיע הביתה כי הגדוד שלו ירד לעזה. הוא משרת בגזרת נחל עוז ובגלל המצב הם לא יצאו הביתה. הוא היה אמור לצאת בסוף השבוע ובסוף לא יצא, אתמול הוא יצא לבדיקת רופא במרכז והיה בדרך לחזור לגדוד. אנחנו קהילה מאוד משפחתית, המוות של האבא זעזע את האנשים, ועכשיו זו טרגדיה מאוד גדולה שאבל כזה פוקד את המשפחה".

על סידורי ההלווייה, שתתקיים ביישוב בשעה 16:00, אמר פתאל: "אין פה חלקה צבאית - יש לנו חמישה נופלים, שהאחרון מביניהם היה ב-1976. הוא החלל הצבאי הראשון שייקבר במושב. עומרי ייקבר סמוך לאביו ואנחנו מקווים שהוא יהיה החלל האחרון, שלא נצטרך עוד חללים לקבור. אנחנו מאוד גאים שהוא התגייס לגולני. עד עכשיו המצב הביטחוני לא הגיע אלינו כביכול, ועכשיו זה קורה באופן מוחשי".

מודעת אבל סמל עומרי לוי, 19 באוקטובר 2015. יותם רונן
"טרגדיה גדולה מאוד למושב ולמשפחה". מודעת אבל על עומרי לוי, הבוקר בשדי חמד/יותם רונן

הבוקר הותר לפרסום כי המחבל שירה למוות בלוי הוא מוהנד אלעוקבי, בן 21, תושב המועצה המקומית חורה בנגב. במהלך הלילה עצרו לוחמי ימ"מ מרחב נגב, שב"כ ושוטרי המחוז הדרומי את קרוב משפחתו של אלעוקבי בחשד כי סייע לו. על יתר פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

בפיגוע נרצח גם אזרח אריתריאה, הבטום זרהום, שעוברים ושבים בתחנת המרכזית בבאר שבע חשדו כי הוא מחבל וביצעו בו לינץ'. הוא נורה והוכה, ומותו נקבע בבית החולים סורוקה שבעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully