וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי הפיגוע: בתחנה המרכזית בבאר שבע לא בודקים את הנכנסים

כוחות המשטרה והמאבטחים אמנם תוגברו, אך גם עתה הבאים בשערי התחנה יכולים לעבור את השומרים ללא בדיקה פרטנית. חייל שעובר בתחנה המרכזית מדי שבוע: "למה בודקים בכניסה לקניון וכאן נותנים לאנשים להיכנס חופשי?". מנהלת התחנה: "פועלים בהתאם להנחיות המשטרה"

צילום מסך

יום אחרי פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע תוגברו הבוקר (שני) כוחות המשטרה והמאבטחים בכל היציאות, אולם גם עתה ניתן להיכנס למקום ללא בדיקה פרטנית של הנכנסים. המחבל שנכנס אתמול לתחנה בשעות הערב המוקדמות פתח באש וירה למוות בסמל עומרי לוי, לוחם גולני בן 19 מהשרון. בפיגוע נרצח גם אזרח אריתריאה, שעוברי אורח ביצעו בו לינץ' בחשד כי הוא מחבל ולבסוף נורה כנראה על ידי קב"ט במקום.

היקף כוחות הביטחון המתוגברים ניכר היטב. "בשלושת חודשים האחרונים אני מגיע לתחנה המרכזית כמעט בכל שבוע ומעולם לא ראיתי היקף כזה של שוטרים ומאבטחים", מספר אייל, חייל בשירות סדיר. "ברור שלא כולם מרגישים כאן בטוחים, אך אין לנו ברירה כי האוטובוסים נמצאים כאן. למה במקומות אחרים בודקים כל אדם שנכנס לקניון ורק פה נותנים לאנשים להיכנס חופשי ובודקים אותם בעיניים?".

לקריאה נוספת:
האם כל אדם שנכנס לתחנה נבדק? השאלות הקשות אחרי הפיגוע בבאר שבע
תיעוד: רגעי פיגוע הירי בתחנה המרכזית בבאר שבע
"שבור לו ת'ראש": האריתראי שנחשד כמחבל נורה וספג מכות

התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
"רק פה בודקים את הנכנסים בעיניים בלבד". כוחות אבטחה בכניסה לתחנה המרכזית/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

אורית, מנהלת מתחם התחנה המרכזית בבאר שבע, התייחסה לנוהלי האבטחה. "המאבטחים במקום פועלים על פי הנחיות משטרת ישראל, שבשבועיים האחרונים, מדי בוקר, פותחים את העבודה פה בתדרוך. בימים האחרונים ניתנו הנחיות שונות אבל לא הייתה שום הנחייה לבדוק כל אחד באופן פרטני. אנו פועלים על פי הנחיות המשטרה. כמובן שיש לא מעט שאלות והנושא בבדיקת המשטרה".

נוי. מנהלת משמרת ברשת rebar, שעבדה בתוכן בתחנה המרכזית בבאר שבע בזמן הפיגוע, שחזרה: "שמעתי את הצרורות של הירי אבל כבר הייתי ברציף. העובדים שלי עמדו במרחק מטרים מהמחבל. החייל מת על הבר. האריתראי נורה מטרים בודדים מהבר. העובדים נכנסו לתוך הארונות בתחתית הבר והסתתרו בפנים. הוא יכול היה להרוג אותם. זה נס".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
"העובדים נכנסו לתוך הארונות". חלון שנהרס בתחנה המרכזית/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

אברהם, בעל חנות למוצרי חשמל בתחנה, סיפר כי האסון יכול היה להיות גדול הרבה יותר. "אתמול הייתה תנועה דלילה. משהו לא הסתדר. כאילו תחושה של פיגוע מתקרב. החייל התמוטט ליד החנות, היה בלגן שלם: לא הייתה כריזה לצאת מהמתחם, לא הייתה עזרה ראשונה עד שמד"א הגיעו. רצתי להביא רצועה שתחסום לחייל את הדם. אנשים במקום במקום לברוח התרכזו ליד החנות. לא ידעו מה לעשות. אני לא זוכר שמישהו תרגל את זה פעם. תחנה מרכזית ב"ש זה יעד לפיגוע. מקווה שהפעם יטפלו בכל זה, כי יהיה כאן עוד פיגוע. זה עניין של זמן".

שישה בני אדם שנפצעו אתמול בפיגוע מאושפזים נכון לשעות הבוקר בבית החולים סורוקה בעיר, בהם אחד במצב קשה סובל מפציעת בטן. הוא נותח אתמול וכעת הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ כללי. חמישה פצועים נוספים מאושפזים במצב קל עד בינוני במחלקות הכירורגיות.

פוטנציאל לפיגוע רב נפגעים

מדי ראשון בבוקר מגיעים אל התחנה עשרות אלפי חיילים העושים את דרכם לבסיסים ברחבי הארץ. בצירוף האזרחים הרבים שמגיעים לתחנה בדרכם למקומות העבודה שלהם, הופך מתחם התחנה להמוני ונפיץ במיוחד ובעל פוטנציאל גדול מאוד לפיגוע רב נפגעים.

גורמי ביטחון שיבחו את הנטרול המהיר של המחבל, אך באותה נשימה הבהירו כי אם הפיגוע היה מתרחש בשעות הבוקר, בצפיפות גדולה יותר של אזרחים, האירוע היה עלול להסתיים באסון גדול מאוד.

מתחם התחנה המרכזית בבאר שבע עבר בשני העשורים האחרונים שני פיגועים. בשנת 1998 השליך מחבל שני רימוני רסס לעבר אוטובוסים בתחנה. יותר מ-40 אזרחים נפצעו. נהג אוטובוס ואזרחים שהיו במקום רדפו אחריו ועצרו אותו. בחקירת המחבל התברר כי הוא הסתנן לבאר שבע דרך הגבול הפרוץ בדרום הר חברון. בשנת 2005 הצליח מחבל לעורר חשד בקרב המאבטחים של התחנה. הם עקבו אחריו והצליחו ללכוד אותו אך לא ירו בו. תוך כדי אחיזתם בו, הפעיל המחבל מטען חבלה והתפוצץ. שני מאבטחים נפצעו באורח קשה, והשאר נפגעו מחרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully