וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחים בדואים בב"ש לא רצויים בעבודה: "עדיף יהודים, עד יעבור זעם"

20.10.2015 / 0:01

יותר מיממה חלפה מהפיגוע בתחנה המרכזית, ולמרות החשדנות כלפיהם, המאבטחים בני המגזר מבהירים: "לא משנה מי היה היורה, היינו עושים את העבודה". ואולם, מנהלי חברות אבטחה לא רוצים לקחת סיכון: "בעיה כרגע לתת להם נשק"

צילום: אחמד אבו סוויס, עריכה: גדי וינסטוק

היום שלאחר הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע היה שקט בקרב מאבטחי העיר, רבים מהם ממוצא בדואי – כמו המחבל שרצח שלשום את החייל עומרי לוי ופצע עשרה נוספים. "לא משנה מי היה היורה, היינו עושים את עבודתנו", מבהירים כמה מהר בשיחה עם וואלה! NEWS. אלא שבעלי חברות האבטחה חשים פחות בטוחים, ואחד מהם אף התוודה כי שחרר אתמול כמה מעובדיו הבדואים לביתם. "במקומות הומי קהל, אני מעדיף שכרגע יעבדו רק מאבטחים יהודים, עד יעבור זעם", אמר.

בעל חברת האבטחה סיפר כי המאבטחים הבדואים ששחרר עבדו בעיקר במוסדות חינוך. "לא רציתי לקחת סיכון, גם אם אחד למיליון. המצב הביטחוני רגיש מאוד, אני לא מוכן לקחת סיכון על חשבון ילדים בבתי הספר, בגנים ובמרכזי קניות". הוא הוסיף: "אני נותן כלי נשק למאבטחים, וזאת בעיה בעיניי, במצב הנוכחי".

הפיגוע בבאר שבע - ידיעות נוספות
מפגעים בודדים ותומכי דאעש: היסטוריית הטרור של יישובו של המחבל
אביו של המחבל הבדואי: "במשפחה לא ידעו על זה, אני נגד אלימות"
נתניהו גינה את הלינץ' בבאר שבע: "לא לקחת את החוק לידיים"

התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
כוחות מג"ב בכניסה לתחנה המרכזית, אתמול/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בתחנה המרכזית המאבטחים הבדואים הגיעו לעבודה כרגיל. המקום דמה לבסיס צבאי סגור; עשרות שוטרים, אנשי מג"ב ומאבטחים פתחו כל תיק ודרשו תעודות זהות ממי שביקש להיכנס. בכניסה לתחנה החלה אחת הנשים לצעוק על מאבטח בדואי שעמד לצד מאבטח יהודי חובש כיפה. "היה כאן מאבטח בדואי אתמול כשהגעתי לפה, הוא אפילו לא פתח לי את התיק. הוא דיבר כל הזמן בטלפון", הטיחה בו. הוא, מצדו, המשיך בעבודתו ונמנע מלהתווכח עם האישה הנסערת, שהורחקה לבסוף בידי מאבטח אחר.

אך מאחורי העבודה השקטה והפנים האדישות, קיים חשש אצל המאבטחים מהמגזר. אחד המאבטחים מסביר כי כעת הם חוששים מהתנכלויות. "יכול להיות שינסו לפגוע בנו", אמר. "המצב לא פשוט עכשיו", מסביר אחד אחר. "אם הייתי פה בזמן האירוע הייתי יורה במחבל – לא משנה לי אם הוא בדואי או יהודי, אנחנו שומרים על המקום".

(עדכון ראשון: 23:01)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
התחנה המרכזית בבאר שבע, יום לאחר פיגוע הירי והדקירה, אוקטובר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
אישה ממתינה לאוטובוס ליד הזכוכית, שנוקבה שלשום מהירי/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully