וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגועי דקירה בבירה וירי רקטות: הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

3 שוטרים נפצעו בפיגוע סמוך לשער שכם, שעות לאחר ששני חרדים הותקפו באזור. 8 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בעזה, הפגנות ברחבי הארץ, כיפת ברזל בבאר שבע, ועשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ ב"צעדת שלום" בטורקיה. אלה הכותרות שעשו את השבת

צילום: מד"א

שוטר נפצע היום (שבת) באורח קשה בפיגוע בדרך סולטן סולימאן, הסמוכה לשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים, כתוצאה מירי בפלג גופו העליון. לדברי המשטרה, הירי ממנו נפגע השוטר בוצע על ידי כוחות ישראליים. שני שוטרים נוספים נפצעו באורח בינוני מדקירה. שלושת הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק בבירה. הדוקר, שזוהה כמוחמד עלי, תושב שועפאט בן 19, חוסל על ידי הכוחות במקום.

כוח שוטרים מיחידת "יואב" הבחין במחבל, שעורר את חשדם. הם ניגשו לבדוק את החשוד וביקשו ממנו להציג תעודת זהות. מיד לאחר מכן, הוא שלף סכין ודקר שני שוטרים, אחד מהם בצווארו. כוח נוסף שהיה סמוך לזירה ביצע ירי במטרה לנטרל את המחבל.

מוקדם יותר, שני בני אדם נפצעו, האחד באורח בינוני והשני באורח קל, בפיגוע דקירה ברחוב הנביאים בעיר, הסמוך אף הוא לשער שכם. הדוקר, נער בן 16 מכפר עקב שבמזרח ירושלים, נורה על ידי שוטרים ונהרג.

8 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל; בעזה מאיימים: "לא נשב בחיבוק ידיים"

שני פלסטינים נהרגו היום ושישה נוספים אתמול, ולפחות מאה נוספים נפצעו מאש צה"ל במהלך הפגנות והפרות סדר שפרצו בכמה מוקדים בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, לאחר התפילות במסגדים אתמול ובמהלך עימותים. העימותים החלו אחרי שמאות פלסטינים הגיעו לאזור הגבול בתום תפילות יום השישי. הם הניפו שלטים בגנות ישראל ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל שעמדו מהצד הישראלי.

בדרשה בתפילות יום השישי במסגד בעזה, הזהיר ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמאעיל הניה, כי העיר לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה החדשה. "עזה לא נרתעת להיות במקום ובזמן המתאים, תוך תמיכה בגדה המערבית ובירושלים הכבושות", אמר והוסיף כי הניסיון של עזה מהווה נשק אסטרטגי בכל הנוגע למסגד אל-אקצא וירושלים. עוד אמר הניה כי "האינתיפאדה היא הדרך היחידה לשחרור לאחר שמתה דרך המשא ומתן. אנו גאים בעמנו בכל מקום, וקולה של עזה נמצא מאחורי מערכת ירושלים ושחרור אל-אקצא. זו מערכה של העם הפלסטיני".

שתי רקטות שנורו נפלו ברצועה: "הופכים את המחאה לאינתיפאדה"

שתי רקטות שנורו אמש מרצועת עזה התפוצצו בשטח הפלסטיני. זאת, בצל המתיחות הביטחונית והרג שישה מפגינים במהלך הפרות סדר על גבול הרצועה בידי כוחות צה"ל מוקדם יותר. בעקבות הירי, סוללת כיפת ברזל נפרסה היום בבאר שבע.

רקטה נוספת שנורתה הלילה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק ועל נפגעים. אמש נורו שתי רקטות מרצועת עזה והתפוצצו בשטח הפלסטיני. ארגון סלפי המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), "קבוצת צאצאי בני לווייתו של מוחמד", קיבל אחריות על הירי.

הארגון השולט ברצועה העביר מסרים לארגונים החמושים השונים להימנע מכל פעילות צבאית נגד ישראל - אף שנראה שהמאמצים שלו לא הועילו. במקביל, הוא קרא לציבור בגדה להמשיך בעימותים האלימים נגד כוחות הביטחון הישראליים. החזית העממית לשחרור פלסטין הודיעה מצדה כי "על הפלגים לאחד שורות, להנהיג את המחאה העממית, ולהפוך אותה לאינתיפאדה".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

התפרעויות ערבים בכל הארץ: עימותים בוואדי ערה, אבנים בנצרת

אמש התפרעו ערבים במספר מוקדים בארץ. צעירים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר שוטרים במזרח ירושלים, בנצרת, בוואדי ערה ובטייבה. כמו כן, באום אל-פחם ובכפר כנא התקיימו הפגנות ונורו זיקוקים. בעקבות המהומות, הודיעה משטרת אום אל-פחם כי תפתח בגל מעצרים נרחב של חשודים במעורבות באירועים. ברהט נרשמה הפגנה שכללה הבערת צמיגים אך ללא התפרעויות.

במסגרת האירועים, פנה ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, לשוטרים ברחבי הארץ, והתייחס לגל הטרור ולהתפרעויות. "אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת, המאופיינת ברצף אירועי טרור. ימים אלו הם גם שעתה היפה של משטרת ישראל, המוכיחה לאזרחי המדינה שהיא מהווה את חומת המגן לביצור חוסנו וביטחונו של הציבור בישראל. נכונו לנו עוד מבחנים לא פשוטים, אך מהיכרותי את המשאב האנושי שבו התברך הארגון, אני סמוך ובטוח שנוכל להם".

גם היום, על רקע המצב הביטחוני, נערכות מחאות בכל רחבי הארץ. כמאה בני אדם השתתפו בהפגנה ברחוב ביאליק שברמלה, שבמהלכה יודו אבנים לעבר כוחות הביטחון. עשרה מפגינים נעצרו בחשד להפרת סדר.

המחאות שמתקיימות היום הן הפגנות זעם של ערביי ישראל, עצרות למען דו-קיום בין ערבים ויהודים והפגנה של מרצ מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, בטענה לאוזלת יד מדינית וביטחונית, תחת הכותרת "ממשלת אינתיפאדה הביתה". גורמי ימין איימו כי ינסו למנוע את קיומה של ההפגנה כסדרה. במקביל, צפויה להתקיים במקום הפגנת נגד של ועד מתיישבי השומרון.

פיגוע בטורקיה: 86 הרוגים בפיצוצים במהלך "צעדת שלום" באנקרה

לפחות 86 בני אדם נהרגו ו-186 נוספים נפצעו, בהם 28 בטיפול נמרץ, בשני פיצוצים שאירעו היום (חמישי) מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית באנקרה, בירת טורקיה – כך הודיע משרד הפנים במדינה. הפיצוצים אירעו במהלך "צעדה למען השלום" שהובלה על ידי ארגונים כורדיים, במחאה על התקיפות של טורקיה נגד המיליציה הכורדית PKK.

כתב סוכנות הידיעות רויטרס שהיה במקום דיווח כי חלקי גופות פזורים בזירה, וגופות שרועות על הקרקע ומכוסות בדגלים ושלטים ששימשו את הצועדים, המשתייכים בחלקם למפלגה הפרו-כורדית HDP. עדי ראייה סיפרו כי שני הפיצוצים אירעו קצת לאחר 10:00 בבוקר, בעת שמאות בני אדם השתתפו בצעדה. לפי דיווחים מהמקום, המפגינים רצו לעבר הפצועים בשעה שמאות אחרים רצו ברחובות וקראו לעזרה.

מנהיג מפלגת HDP מסר לאחר הפיגוע: "אנחנו עומדים בפני טבח, מתקפה מרושעת וברברית". הוא הוסיף כי המפלגה תימנע מעצרות בחירות או צעדות דומות עד לקיום הבחירות ב-1 בנובמבר. כמו כן, המיליציה הכורדית הכריזה על הפסקת אש חד-צדדית זמנית. בהצהרה מטעם PKK נמסר כי הארגון לא יבצע מתקפות עד לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully