וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נפצע קשה בחילופי ירי בשועפאט; ניסיון חדירה להתנחלות

בדרום הר חברון נוטרל מחבל שניסה לחדור להתנחלות נגוהות עם סכין, מצבו קל. 14 חשודים נעצרו בטייבה, סכנין, כפר כנא ועראבה בתום הפרות הסדר. הושגה שליטה על האירועים בנצרת. עדכונים שוטפים

צילום: שלומי גבאי

(עימותים באום אל-פחם, אמש)

צעיר פלסטיני בן 25 נפצע קשה בחילופי ירי עם מג"ב בשועפאט

לוחמי מג"ב ירו הלילה (שבת) בצעיר פלסטיני בן 25 שירה לעברם במהלך הפרות סדר במחנה הפליטים שועפאט בירושלים ופצעו אותו באורח קשה. מהמשטרה נמסר כי מתוך מפרי הסדר, התקרבה חוליית מחבלים לעבר הלוחמים. אחד מהם ביצע ירי ונורה. בחיפוש על גופו נתפסה סכין ואותרו תרמילי ירי. הוא קיבל טיפול במקום ופונה על ידי מד"א לבית החולים הדסה הר הצופים.

2:39: נוטרל מחבל שניסה לחדור להתנחלות נגוהות עם סכין

כיתת כוננות ניטרלה הלילה (שבת) מחבל שניסה לחדור להתנחלות נגוהות שבדרום הר חברון. הכיתה הוזעקה על ידי חייל שזיהה את הדמות החשודה נכנסת למאחז בוסטר הסמוך. לאחר זמן קצר הוא זוהה כשעליו סכין ונשק ונורה בפלג גופו התחתון. הוא קיבל טיפול במקום ופונה במצב קל לבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל/רויטרס

01:15: רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול

רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

00:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול

אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

00:50: 8 חשודים נעצרו בתום ההפגנות בעראבה, סכנין וכפר כנא

שני רעולי פנים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו בחשד למעורבות בהפרות הסדר שנערכו אמש בכניסה לסכנין. השניים הם תושבי שכם. בכפר כנא נעצרו שלושה חשודים בני 25-27. שניים מהעצורים הם תושבי ריינה ומשהד שבצפון, והשלישי הוא שוהה בלתי חוקי תושב ג'נין. שלושה חשודים נוספים נעצרו בעראבה. כל העצורים יובאו עם צאת השבת להארכת מעצרם.

00:48: הושגה שליטה על הפרות הסדר שפרצו בנצרת

המשטרה השיגה שליטה על הפרות הסדר שפרצו אמש בנצרת וכוחות נוספים נמצאים במקום להמשך שמירה על השקט.

מהומות בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
המהומות בנצרת/ערן גילווארג

22:47: המשטרה הודיעה כי תבצע גל מעצרים נרחב של מתפרעים

בסיום הערכת מצב שהתקיימה בתחנת המשטרה באום אל-פחם, נקבע כי תימשך היערכות כוחות המשטרה בצמתים בסמוך לעיר ובערערה כדי לשמור על ציר 65 פתוח לתנועה.
יתרה מזו, בהודעת דובר המשטרה נמסר כי בידי התחנה תיעוד של הצעירים המעורבים בעימותים שהתרחשו הערב, ובכוונתה לקיים גל מעצרים נרחב. הלילה ומחר ירוכזו אמצעים לפיזור הפגנות וכוחות מיוחדים בעיר.

22:21: בקבוקי תבערה ואבנים הושלכו לעבר שוטרים בירושלים

פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה ומג"ב בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. הכוח ירה במחבל שניסה להשליך לעבר שוטרים בקבוק תבערה וזוהתה פגיעה ברגלו. כמו כן, נעצרו שני נערים שיידו אבנים לעבר הלוחמים. במקביל, מתפרעים השליכו אבנים וגולות לעבר שוטרים ולוחמי מג"ב ברובע המוסלמי שבעיר העתיקה. הכוחות פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

21:57: התפרעויות ויידויי אבנים של צעירים בנצרת ובכפר כנא

עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים והבעירו צמיגים ברחוב תאופיק זיאד בנצרת. כעת כוחות המשטרה מתעמתים עם המפגינים באחד הרחובות הפנימיים באזור. במקביל, בכניסה לכפר כנא התקבצו עשרות מתפרעים ויידו אבנים לעבר כוחות המשטרה.

מהומות בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
כוחות המשטרה ומג"ב בנצרת/ערן גילווארג

21:42: צעירים הבעירו צמיגים בכיכר המרכזית ברהט

צעירים הבעירו צמיגים בכיכר המרכזית שבעיר רהט. כוח של המשטרה הגיע למקום ולא מתקיימים עימותים בינו לבין הצעירים. מהמשטרה נמסר כי האירוע בשליטה.

21:33: צעירים מתעמתים עם כוחות המשטרה באום אל-פחם ובערערה

צעירים מתעמתים עם כוחות משטרה באום אל-פחם וככל הנראה יורים זיקוקים. לא ידוע על עצורים או על פצועים. במקביל מתקיימים עימותים גם בכפר ערערה שבמשולש.

מהומות בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
מהומות בנצרת/ערן גילווארג

21:15: שתי רקטות נורו לעבר ישראל ונחתו בשטח רצועת עזה

שתי רקטות נורו לעבר ישראל ונחתו בשטח רצועת עזה, במסגרת שיגור כושל.

21:00: עשרות מפגינים בכניסה לסכנין וחוסמים את הכניסה לעיר

עשרות צעירים מתגודדים בכניסה לסכנין, מבעירים צמיגים וחוסמים את הדרך המובילה לעיר. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום. במקביל, לפני זמן קצר הסתיימה תהלוכה בהשתתפות מאות בני אדם בכפר עראבה שבגליל התחתון, כאשר בתומה הובערו מספר צמיגים. לא היו נפגעים או מעצרים.

20:41: 6 נעצרו בחשד שיידו אבנים ובקבוקי תבערה ליד טייבה

שלושה רעולי פנים נעצרו בחשד שיידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה במהלך הפגנה בכביש 444, בסמוך לטייבה. עקב ההפגנה, שבה גם הובערו צמיגים, נחסם הכביש לתנועה ונפתח אחרי חצי שעה, כשפוזרה ההתקהלות.

מהומות בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
המהומות בנצרת/ערן גילווארג

19:25: מ"מ מפכ"ל המשטרה: "נכונו לנו עוד מבחנים לא פשוטים"

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, פנה באיגרת לשוטרים ברחבי הארץ, והתייחס לגל הטרור. "אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת, המאופיינת ברצף אירועי טרור. ימים אלו הם גם שעתה היפה של משטרת ישראל, המוכיחה לאזרחי המדינה שהיא מהווה את חומת המגן לביצור חוסנו וביטחונו של הציבור בישראל. שבחים על פעילותכם נשמעים גם מכבוד נשיא המדינה וכבוד ראש הממשלה. נכונו לנו עוד מבחנים לא פשוטים, אך מהיכרותי את המשאב האנושי שבו התברך הארגון, אני סמוך ובטוח שנוכל להם".

18:11: שני עצורים בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה בכביש 65

שני בקבוקי תבערה הושלכו לפני זמן קצר לעבר כביש 65, בין צומת ערה לערערה שבוואדי ערה. כוח המשטרה שנמצא במקום עצר שני חשודים בביצוע המעשה.

17:30: שני חיילים ושוטר מג"ב נפצעו קל מיידוי אבנים בשומרון

שני חיילים נפצעו באורח קל במהלך הפרת סדר בהשתתפות 15 פלסטינים שיידו אבנים לעברם בנבי סאלח שבדרום השומרון. כמו כן, שוטר משמר הגבול נפצע קל בראשו מאבן שנזרקה לעברו בקבר רחל שבחברון. הפצועים טופלו רפואית במקום.

16:33: חמישה בני אדם נפצעו קל בתאונה עקב יידוי אבנים בבנימין

חמישה בני אדם, שניים מהם ילדים, נפצעו לפני זמן קצר באורח קל בתאונה באזור שילה שבבנימין. התאונה אירעה לאחר שאלמונים יידו אבנים לעבר הרכב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו את שני הילדים לבית החולים שערי צדק שבירושלים. הפצועים הם אשתו של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שלושת ילדיה וצעיר נוסף בן 18.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון באזור חברון. 9 באוקטובר 2015.. רויטרס
פלסטיני משליך בקבוק תבערה באזור חברון/רויטרס

14:58: ארבעה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בגבול רצועת עזה

ארבעה פלסטינים נהרגו ו-28 נוספים נפצעו מאש צה"ל במהלך הפגנות והפרות סדר שפרצו בכמה מוקדים בסמוך לגדר ההפרדה שברצועת עזה לאחר תפילות יום השישי - כך מסר אשרף קודרה, דובר משרד הבריאות בעזה. לפי אל-קודרה, שלושה הרוגים – אחד בן 18 ושניים בני 20, נפגעו מאש צה"ל ממול לנחל עוז, וצעיר נוסף בן 19 נהרג ממזרח לחאן יונס. עוד מסר קודרה כי בין הפצועים, שניים נמצאים במצב קשה, ושניים נוספים הם עיתונאים.

כתב של אחד מכלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי עשרות פלסטינים הגיעו לאזור הגבול לאחר תפילות יום השישי. לפי הדיווח, הם הניפו שלטים נגד ישראל ויידו אבנים לעבר כוח צה"ל.

14:21: פלסטיני נפצע מכדור גומי, מהומות בחברון ובגוש עציון

פלסטיני בן 52 נפצע בבטנו, ככל הנראה מפגיעת כדור גומי, במהלך הפרות סדר שאירעו בכפר קדום שבסמוך לשכם. במהומות השתתפו כ-40 פלסטינים. כמו כן, לאחר תפילות יום השישי, החלו הפרות סדר באזור חברון. כ-300 פלסטינים יידו אבנים באזור חלחול שצפונית לחברון. כ-200 פלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים בסמוך לשכונת אברהם אבינו שבחברון. כ-90 פלסיטינים יידו אבנים לעבר הציר בית אומר שבגוש עציון, במקום דווח על רכב ישראלי שנפגע. לא דווח על נפגעים.

13:52: מתנחלים יידו אבנים על בתי פלסטינים בחברון

מתנחלים יידו אבנים לעבר בתיהם של תושבים פלסטינים ליד המאחז הבלתי חוקי "חזון דוד" שבחברון. זאת, על רקע ניסיון הפיגוע שאירע בעיר מוקדם יותר היום.

13:07: ארדן בזירת הפיגוע בירושלים: "זקוקים לאורך רוח"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע לזירת פיגוע הדקירה ברחוב שמואל הנביא בירושלים, והתבטא לגבי גל הטרור. "אנו זקוקים לאורך רוח. גל הטרור פוגע במקומות רבים, יש הקצנה דתית ופגיעות רצחניות. משטרת ישראל ערוכה, מקצועית ומתגברת את כוחותיה", אמר. ארדן אף התייחס להסתה בציבור היהודי. "אין ספק שישנה הסתה, והפעילות של ארגונים כמו 'להב"ה' מעוררת אלימות. ננקוט נגדם הליכים משפטיים ושום צעד לא ייפסל. כך ננהג גם בארגונים מוסלמיים שמסיתים לאלימות".

דקירה בדימונה. אוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
זירת פיגוע הדקירה בדימונה/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

12:55: הרצוג על פיגוע הנקמה: "טרור הוא טרור, יהודי או ערבי"

יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג הצטרף לשורת הפוליטיקאים שגינו את הפיגוע בדימונה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "טרור הוא טרור, אם יהודי ואם ערבי. הפיגוע הבוקר בדימונה וניסיון הלינץ' בנתניה הם טרור". הוא אף קרא לאזרחים לשמור על איפוק, והוסיף: "החברה הישראלית כולה צריכה לגנות את האירועים האלה בכל פה ובכל הכח. אני גאה בצה"ל, במשטרה ובכוחות הביטחון שעומדים באומץ מול גל הטרור הנוכחי".

12:33 פיגוע דקירה בקרית ארבע: שוטר נפצע קל

שוטר נדקר ונפצע קל בידו וברגלו בפיגוע בקרית ארבע. המחבל ניסה לחטוף את נשקו ולהימלט איתו, אך נורה על ידי שוטרים נוספים שהיו בזירה. צוותי מד"א מעניקים לשוטר הפצוע טיפול רפואי במקום.

12:20: פיגוע דקירה בירושלים: בן 16 נדקר ונפצע קל

נער בן 16 נדקר ברחוב שמואל הנביא בירושלים ונפצע קל בפלג גופו העליון. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום. כוחות הביטחון הצליחו לנטרל את המחבל.

חשד לאירוע דקירה בירושלים. אוקטובר 2015. דודי גלויברמן, מערכת וואלה! NEWS
נער בן 16 נפצע קל בפיגוע בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, דודי גלויברמן

12:05: נתניהו על פיגוע הנקמה: "מגנה בתוקף, ישראל מדינת חוק"

ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעה מטעמו, לגבי הפיגוע בדימונה. בהודעה נכתב כי הוא "מגנה בתוקף את הפגיעה בערבים חפים מפשע". עוד הוסיף, כי "ישראל היא מדינת חוק וסדר. נמצה את הדין עם כל מי שינקוט אלימות ויפר את החוק, מכל צד שהוא".

11:41: פיירברג גינתה את תקיפת 3 ערבים בנתניה: "לנהוג באיפוק"

ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר גינתה את האנשים שתקפו אמש שלושה ערבים בכיכר העצמאות שבעיר. "העיר נתניה מאופיינת בערכי סובלנות ומחבקת כל מי שבא בשעריה, אני קוראת לציבור לנהוג באיפוק", אמרה. עוד הוסיפה: "לא נאפשר לקומץ של פורעים להעכיר ולפגוע במרקם היחסים העדין הקיים בין יהודים ללא יהודים בעיר".

11:32: אריאל על פיגוע הנקמה: "אירוע חמור שאסור שיתרחש"

השר אורי אריאל הגיב לפיגוע הנקמה בדימונה. "אם אכן מדובר בנקמה, מדובר באירוע חמור שאסור שיתרחש", אמר והוסיף: "אני מברך את כוחות הביטחון על תפיסתו המהירה וקורא למערכת המשפט לעשות עימו דין בהקדם האפשרי". לדבריו, "התחושות הקשות של הימים האחרונים מובנות אך זה לא מצדיק פעולות נקמה. יחד נחזק את כוחות הביטחון להמשיך לפעול כנגד הטרור במלוא העוצמה".

11:23: גלאון על פיגוע הנקמה: "מי שדוקר חפים מפשע הוא מחבל"

חברת הכנסת ויושבת ראש מר"צ זהבה גלאון, בתייחסה בדף הפייסבוק שלה לפיגוע הנקמה בדימונה, וכתבה: "מי שדוקר חפים מפשע ברחוב הוא מחבל". עוד הוסיפה: "ככה בדיוק נראה המפגש בין גזענות, פחד, הסתה, אלימות והרגשה שאין מבוגר אחראי. ככה זה נראה כשראש העיר הכי נפיצה בישראל קורא לאזרחים לשאת נשק, כשאביגדור ליברמן קורא לא לקנות מערבים, וכשהממשלה והמשטרה לא עושות כלום מול מופעי גזענות נוראים מהימים האחרונים".

09:46: גלעד ארדן יגיע לסיורים ביפו ובירושלים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע כי יערוך במהלך היום סיורים ביפו ובירושלים, זאת על רקע המתיחות הביטחונית. בסיורו בבירה, עתיד השר לנסוע ברכבת הקלה ולבקר בשכונת פסגת זאב.

08:20: לקראת תפילות יום השישי: הוגבלה הכניסה להר הבית

המשטרה הודיעה כי בתום הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, הוחלט להגביל את כניסת המתפללים המוסלמים היום להר הבית לנשים בלבד ולגברים מעל גיל 45. בהודעת המשטרה נמסר כי ההחלטה התקבלה לאור כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר במקום. כמו כן, כוחות משטרה ומג"ב פרוסים משעות הבוקר המוקדמות סביב העיר העתיקה , בסמטאות, סביב הכותל המערבי והר הבית במטרה לשמור על הסדר ובטחון ויפעלו בנחישות אל מול כל נסיון לשבשם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה חברי כנסת - יהודים וערבים - שלא לעלות להר הבית על מנת שלא להסלים את המצב. עם זאת, ח"כ אחמד טיבי הודיע כי הוא וחברי מפלגתו מהרשימה המשותפת יבקרו באל-אקצא ביום ראשון בבוקר. "אין מנדט לנתניהו למנוע ממוסלמים, לרבות חברי כנסת, להיכנס לאל-אקצא. אם תימנע כניסתנו כל העולם יראה כי זה שינוי בסטטוס קוו ופגיעה בחופש פולחן. אנחנו בעלי הבית ולא גורם זר".

אתמול הגיע ח"כ ג'מאל זחאלקה להר הבית ונבלם על ידי שוטרים. "עליתי להר הבית באופן טבעי", אמר זחאלקה. "אני מצפצף על נתניהו ועל ההחלטות שלו. אני עומד עכשיו בשער האריות ומונעים ממני להגיע להר הבית בניגוד לחוק. יש זמן בין ההחלטה של נתניהו ובין הצו, וכרגע לא יצא צו. אני לא זז מכאן עד שיראו לי צו שמונע ממני להיכנס". לדבריו, "מי שמתסיס את הרוחות זה ההחלטות של נתניהו והדרישה לחלק את מסגד אל-אקצא. אני חושב שצריך לשמור על הסטטוס קוו".

00:17: הסתיימה הפגנת הימין בבירה, נהג ערבי הותקף

נהג מונית ערבי הותקף בהפגנות פעילי הימין שהתקיימו בגן סאקר שבירושלים. מספר בני אדם שעמדו ברחוב בן צבי בעיר וניסו לחסום את דרכם של נהגי מוניות ערבים תקפו את אחד מהם. המשטרה הפרידה את הקטטה במהירות ולא דווח על נפגעים.

במהלך הפגנת הימין שהתקיימה בבירה, נעצרו ארבעה פעילי ימין, בהם יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין. בין היתר, קראו המפגינים קריאות שנאה כגון: "מוחמד מת", "כהנא חי" ו"מוות לערבים". במחאה פרצו עימותים בין הפעילים לשוטרים, אך לבסוף הסתיים האירוע ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully