וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל; בעזה מאיימים: "לא נשב בחיבוק ידיים"

מאות מפגינים התקרבו לגדר עם ישראל בכמה מוקדים, ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, אשר הגיבו באש. יותר מ-100 נפצעו. איסמעיל הניה: "האינתיפאדה היא הדרך היחידה לשחרור, גאה בבני עמנו"

עריכה: מתן חדד

שישה פלסטינים נהרגו וכ-145 נוספים נפצעו היום (שישי) מאש צה"ל במהלך הפגנות והפרות סדר שפרצו בכמה מוקדים בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, לאחר התפילות במסגדים - כך מסר משרד הבריאות בעזה. על פי הדיווח, לפחות 28 מהפצועים נחנקו מגז מדמיע.

ארבעה מההרוגים, כבני 20, נפגעו באזור לנחל עוז, ושניים נוספים - בני 15 ו-22, נורו במהלך הפרת סדר ממזרח לחאן יונס. לדברי אל-קודרה, בין הפצועים גם כמה במצב קשה ובינוני. שניים נוספים הם עיתונאים. פקיד ממשרד הבריאות מסר כי בתי החולים ברצועה נמצאים במצב כוננות עליון ונערכים להתפתחויות.

העימותים החלו אחרי שמאות פלסטינים הגיעו לאזור הגבול בתום תפילות יום השישי. הם הניפו שלטים בגנות ישראל ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל שעמדו מהצד הישראלי. הפגנות נוספות היו בבית לאהיא.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו בתיעוד: הכוחות מקיפים את המחבלת בעפולה, ויורים
"הכל למען ירושלים": תיעוד מיוחד של פעילות שוטרי מג"ב בבירה
מחבל דקר שוטר בקריית ארבע, בן 16 נדקר בירושלים; מצבם קל

הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול הרצועה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
אחד הפצועים בהפגנות, היום/צילום מסך, טוויטר

יצוין כי לפלסטינים ברצועה מותר להגיע עד למרחק של חמישים מטרים מהגדר, ולפי ההנחיות בצה"ל, ברגע שהם מתקרבים לגדר יותר ממרחק זה, ניתן לפתוח לעברם באש. גורמים צבאיים מסרו כי הפרות הסדר האמורות התפתחו בסמוך לגדר, שעה שכמאתיים פלסטינים התחילו ליידות אבנים לעבר הכוח הצבאי שהיה שם, והתקרבו לגדר. הם אמרו כי בנקודה זו החיילים ירו לאוויר וכאשר המפגינים לא עצרו הם פתחו לעברם באש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הניה: "עזה לא תוותר על תפקידה האסטרטגי במערכת ירושלים"

בדרשה בתפילות יום השישי במסגד בעזה, הזהיר ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמאעיל הניה, כי העיר לא תוותר על תפקידה באינתיפאדה החדשה. הוא הדגיש בנאומו כי עזה מוכנה לעימות. "עזה לא נרתעת להיות במקום ובזמן המתאים, תוך תמיכה בגדה המערבית ובירושלים הכבושות", אמר והוסיף כי הניסיון של עזה מהווה נשק אסטרטגי בכל הנוגע למסגד אל-אקצא וירושלים. לדבריו, "בגדה ובירושלים ישנה כעת "אינתיפאדה אמיתית".

עוד אמר הניה כי "האינתיפאדה היא הדרך היחידה לשחרור לאחר שמתה דרך המשא ומתן. הסכסוך שלנו אינו עם הרשות הפלסטינית. אנו גאים בעמנו בכל מקום, וקולה של עזה נמצא מאחורי מערכת ירושלים ושחרור אל-אקצא. זו מערכה של העם הפלסטיני".

סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, התייחס היום להריגתם של תושבי עזה והטיל את האחריות על ישראל. לדבריו, מדובר בהוכחה לכך שהארגון נמצא לצד העם הנלחם בגדה.

הרוגים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול רצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
רצועת עזה, היום/צילום מסך, טוויטר

בין היתר, הניה קרא בדבריו לסיום התיאום הביטחוני בין ישראל לפלסטינים. "זהו יום זעם המהווה אבן דרך. יום שבו קוראים בני הדור להסיר את הכיבוש, והדרך היחידה היא האינתיפאדה. המשא ומתן הסתיים עקב החלטה אמריקנית וישראלית. כיום, הגדה הפכה להיות באותו המצב שבו הייתה עזה, והיא אש בוערת בפני הכובש".

בתוך כך, גם סגן מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, הזהיר מפני ההסלמה ו"המהפכה הפלסטינית". לדברי נחאלה, "העם הפלסטיני מעצב היום אופי חדש לאינתיפאדה. ההתנגדות לא תשב בחיבוק ידיים לאור התוקפנות הישראלית בעזה, בגדה ובירושלים. העם הפלסטיני בכל מקום נמצא במאבק עם אויביו הישראלים".

הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול הרצועה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול הרצועה, אוקטובר 2015/צילום מסך, טוויטר
ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה בעצרת הזדהות עם האסירים במחנה הפליטים ג'באליה, מאי 2014. AP
הניה/AP
הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול הרצועה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הרוגים פלסטיניים מאש צה"ל במהלך הפרות סדר בסמוך לגבול הרצועה, אוקטובר 2015/צילום מסך, טוויטר
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully