וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע שני היום בשער שכם בבירה: שוטר נפצע קשה, שניים בינוני

יוסי אלי ומשה שטיינמץ

10.10.2015 / 19:22

הדוקר, בן 19 משועפאט, חוסל במקום. הפצוע קשה נפצע מירי כוחות ישראליים. עד ראייה סיפר: "תוך שניות כל מי שהיה לו אקדח - שוטרים, אזרחים - ירו בפוגע. עשו אותו מסננת". אחד הפצועים עדיין בסכנת חיים. צפו ברגעי ההשתלטות על הדוקר

צילום: דניאל אליאור, דובר מדא, אילאם אל-קודס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

שוטר נפצע היום (שבת) באורח קשה בפיגוע בדרך סולטן סולימאן, הסמוכה לשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים, כתוצאה מירי בפלג גופו העליון. לדברי המשטרה, הירי ממנו נפגע השוטר בוצע על ידי כוחות ישראליים. שני שוטרים נוספים נפצעו באורח בינוני מדקירה. שלושת הפצועים פונו לבית החולים שערי צדק בבירה. הדוקר, שזוהה כמוחמד עלי, תושב שועפאט בן 19, חוסל על ידי הכוחות במקום.

כוח שוטרים מיחידת "יואב" הבחין במחבל, שעורר את חשדם. הם ניגשו לבדוק את החשוד וביקשו ממנו להציג תעודת זהות. מיד לאחר מכן, הוא שלף סכין ודקר שני שוטרים, אחד מהם בצווארו. כוח נוסף שהיה סמוך לזירה ביצע ירי במטרה לנטרל את המחבל.

יוסי, תושב העיר שביקר באזור בזמן הפיגוע, סיפר: "הייתי ברחבה כשמישהו דקר שני שוטרים. הם נשכבו על הגב ושוטרים אחרים התחילו לטפל בהם. באותו הזמן, כל מי שהיה לו אקדח ירה בפוגע. עשו אותו מסננת. היו שם מאה יריות". לדבריו, "הפוגע ישב בשפת הכיכר וכל מי שהיה לו אקדח ירה - שוטרים, אזרחים. זה היה תוך שניות מרגע שדקר עד שירו בו".

ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, סיפר כי מצבו של אחד הפצועים קשה מאוד ועדיין לא ניתן לומר כי הוא יצא מכלל סכנה. "הוא נזקק למספר רב של מנות דם והצלחנו להשתלט על הדימומים, הוא עדיין מורדם ומונשם ורק ביממה הקרובה נוכל לראות לאיזה כיוון הדברים הולכים". ד"ר מרין הוסיף ועדכן על מצבו של פצוע נוסף: "הוא נפגע בגפיים ומנותח בשעה זו. מצבו סך הכל טוב ואני לא צופה סכנת חיים".

עוד בוואלה! NEWS:
הסערה הבאה? חוק שיכשיר מאחזים יועלה לוועדת החקיקה
ברקע הפיגועים: הפגנות זעם ועצרות למען דו-קיום ברחבי הארץ
מתיחות בירושלים וברחבי הארץ | עדכונים שוטפים

פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בשער שכם, היום/נועם מושקוביץ

גיא פורת, חובש בכיר במד"א שהגיע למקום וטיפל בנפגעים, סיפר: "כשהגענו ראינו פצועים שוכבים ברחבה הסמוכה לשער שכם. ביצענו הערכה ראשונית וטיפלנו בצעיר כבן 20 עם פציעות חודרות בפלג גופו העליון. הוא היה בהכרה מעורפלת והמטרה שלנו הייתה לפנות אותו במהירות מהשטח לבית החולים. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ, ותוך כדי טיפול רפואי פינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה. פצוע נוסף שהיה בסמוך אליו, גבר כבן 30, סבל מפציעה חודרת בפלג גוף עליון. גם הוא טופל ופונה לבית החולים על ידי הצוותים הנוספים שלנו שהגיעו למקום. בנוסף, גבר בן 28 שנפגע באורח קל בגפיים ובפלג הגוף עליון טופל ופונה לבית החולים".

פרמדיק מד"א אבי צנוירט, שהגיע בין הראשונים למקום, סיפר: "ראינו שלושה פצועים שוכבים ברחבה הסמוכה לכניסה לשער שכם, שלושתם היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות בגופם. ביצעתי הערכת מצב רפואית ראשונית לפצועים על מנת להעריך את חומרת הפציעות. יחד עם החובשים והפרמדיקים שלנו, שהגיעו בכוחות גדולים, הענקנו לשלושת הפצועים טיפול רפואי מציל חיים בשטח שכלל עצירת דימומים ומתן נוזלים, ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מוחמד עלי, בן 25 משועפאט, המחבל שדקר שוטרים בשער שכם, 10 אוקטובר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
הדוקר מוחמד עלי, בן 19 משועפאט, בשער שכם/צילום מסך, מתוך טוויטר
מפקד מחוז ירושלים: "נגיב באפס סובלנות לאזרחים שפוגעים באזרחים אחרים"

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, התייחס לאירוע בהצהרה לתקשורת, ומסר: "מהחקירה הראשונית אנו מבינים כי המחבל המתין להזדמנות לבצע את זממו. השוטרים חשדו בו וביקשו ממנו תעודת זהות. תוך כדי הבדיקה, המחבל הוציא סכין, דקר שוטר אחד אחרי השני".

לדברי אדרי, בשלב זה הכוח נסוג לאחור והחל לירות. "תוך כדי מצטרפים שוטרים נוספים שנמצאים באותו אזור", הוסיף. "ממה שאנו מבינים שוטר שנפצע מאש כוחותינו. הרופאים עושים את הכול לייצב את מצבו, ובהזדמנות זו אמסור החלמה מהירה".

"בשבועות האחרונים אנו רואים את הנחישות של השוטרים, שעובדים בצורה מקצועית", אמר ניצב אדרי. "אני רוצה להודות לאזרחים על האיפוק, על הסיוע לשוטרים, על הכוונה במרדף אחר המחבלים ועל תשומת הלב. תדרכנו את השוטרים, נעשה את הכול. אני מקווה שזה יהיה אירוע אחרון ששוטרים פוגעים בשוטרים".

הוא הוסיף: "אני מאוד מצפה שהאזרחים יסייעו לשוטרים, ולא יצאו להפגנות ולמחאות. בעניין הזה נפעל באפס סובלנות, באזרחים שפוגעים באזרחים אחרים".

מפת הפיגועים בחודשים האחרונים

מוקדם יותר היום, שני בני אדם נפצעו, האחד באורח בינוני והשני באורח קל, בפיגוע דקירה ברחוב הנביאים בעיר, הסמוך אף הוא לשער שכם. הדוקר, נער בן 16 מכפר עקב שבמזרח ירושלים, נורה על ידי שוטרים ונהרג.

לאחר הפיגוע החלו הפרות סדר בשער שכם. כוחות המשטרה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות נגד הערבים שהתגודדו. במהלך האירוע נפצע באורח קל עיתונאי ישראלי כבן 30 מכדור ספוג.

(עדכון ראשון: 16:22)

פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"כל מי שדוקר יהודים או פוגע בחפים מפשע דינו להיהרג"/נועם מושקוביץ
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015/נועם מושקוביץ
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015/נועם מושקוביץ
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע בשער שכם, ירושלים. אוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully